Jakie krzewy cieniolubne?

1. Data: 2006-05-15 16:24:53

Temat: Jakie krzewy cieniolubne?
Od: Tomek B <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczów.
Zwracam się do Was o poradę. Chciałbym posadzić na północnej ścianie
domu (ok. 1,5 m od muru) jakieś krzewy (liściaste bądź iglaste)
pojedyńcze lub w formie żywopłotu.
Jakie rośliny lubią takie warunki.
Pozdrawiam. Tomek

2. Data: 2006-05-15 18:42:07

Temat: Re: Jakie krzewy cieniolubne?
Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Zwracam się do Was o poradę. Chciałbym posadzić na północnej ścianie
> domu (ok. 1,5 m od muru) jakieś krzewy (liściaste bądź iglaste)

Cisy, rozaneczniki, ligustr, bukszpan, mahonia, laurowisnia, porzeczka
alpejska, snieguliczka, kalina sztywnolistna, kalmia,

Elfir

3. Data: 2006-05-15 23:33:03

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid>
napisał w wiadomości news:e4ai0d$7kh$1@news.onet.pl...

> Cisy, rozaneczniki, ligustr, bukszpan, mahonia, laurowisnia, porzeczka
> alpejska, snieguliczka, kalina sztywnolistna, kalmia,

Jasminowce tez pieknie znosza cien :)
Berberys Juliany takze bedzie rosl przyzwoicie. Z malych krzewow np.
dziurawiec kielichowaty, bedzie niziutki w porownaniu z reszta w/w a takze
moze czasem podmarznac. Wawrzynek wilczelyko bedzie nie tylko rosl ale i
bedzie pieknie kwitl wiosna. Oprocz wawrzynka z rodzimych krzewow mozesz
posadzic kruszyne. Nie wiem jak innym ale mnie sie ona podoba. Ma ladne
liscie, i dostarcza pozytku pszczolom :) Z czasem moze wyrosnac w niewielkie
drzewko ale np. taki cis wymieniony na poczatku maly tez przeciez nie rosnie
;)
W polcieniu ladnie bedzie rosl oczar wirginijski, rozne suchodrzewy,
orszelina i lindera :) Z dostepnoscia dwoch ostatnich moze byc problem. Tych
dwoch sam szukam i dlatego moze przez ten post ktos skojazy, gdzie mozna
kupic lub moze ma sadzonki.
Przedmowczyni nie wspomniala o ostrokrzewach :)

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2006-05-16 11:43:36

Od: Tomek B <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisał(a):

> [...]
> kupic lub moze ma sadzonki.
> Przedmowczyni nie wspomniala o ostrokrzewach :)

Wielkie dzięki. Napewno coś wybiorę.

Czekać czy ciąć ?
fotki
pelargonia z ozdobnymi liścmi - kto zna?
kto odgadnie?
Roslinka na brzeg o.wodnego