Czekać czy ciąć ?

1. Data: 2006-05-15 15:51:08

Temat: Czekać czy ciąć ?
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam , pytanie jak wyżej , a wygląda tak :
http://fotogalerie.pl/fotka/2631861147437666274

Dylemat stąd , że uciąłem parę patyków mniej więcej
w połowie wysokości i ze zdziwieniem stwierdziłem
że są zielone / żywe w środku ; pąki też mają zielone
serduszka , choć z wierzchu wyglądają na martwe .
No i te odrosty na dole ruszyły już w połowie kwietnia .
Dodam , że jesienią przesadzałem krzewy (listopad)
z dużą bryłą korzeniową i wiadrem wody ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

2. Data: 2006-05-15 16:52:18

Temat: Re: Czekać czy ciąć ?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> serduszka , choć z wierzchu wyglądają na martwe .
> No i te odrosty na dole ruszyły już w połowie kwietnia .
A co to za badyl? Wajgela? Milin?
Bo gdyby to była winorośl to powiedziałbym: czekać. :-)
Ale nie jest. To znaczy że trzeba wykarczowac, a w to miejsce posadzić
piękną winorośl. :-))))))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2006-05-15 17:25:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> A co to za badyl? Wajgela? Milin?

Hortensja:)

> Bo gdyby to była winorośl to powiedziałbym: czekać. :-)
> Ale nie jest. To znaczy że trzeba wykarczowac, a w to miejsce posadzić
> piękną winorośl. :-))))))

Nie karczować! Poczekać z parę tygodni, potem przyciąć. A jeśli po kolejnej
zimie będzie to samo, to zmienić koncepcję. Oczywiście NIE na winorośl,
tylko inne, odporniejsze hortensje:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2006-05-16 05:38:50

Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie ciąć, czekać tak długo az wypuści wszystkie liście !!!

Rosłina sama da ci znak, które "patyki" masz wyłamać, po prostu nie
wypuszczą lisci, wyschną.
Obecnie tylko poraniłbyś krzak.

Moja mama całe życie hoduje hortensje, nigdy ich nie tnie, tylko potem
wyłamuje "suchości".
Pozdrawiam

basia

5. Data: 2006-05-16 11:35:53

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "basia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> nie ciąć, czekać tak długo az wypuści wszystkie liście !!!

No to poczekam . Jak odżyje to będzie znaczyć ,
że nic u mnie nie ucierpiało zimą - była jedyną rośliną
z podejrzeniem przemarznięcia :-)
Od połowy nad śniegiem (nie ocieplałem) a było do -26 .
W zeszłym roku kwitła obficie :)
Dzięki
--

pozdrawiam :-) piotrh

6. Data: 2006-05-16 14:56:44

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "basia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> >
> No to poczekam . > --

Tylko te białe gałązki będą uschłe. Reszta widać, że ma pąki.Dopiero jak
cała hortensja będzie obrośnieta liscmi, wyłamiesz to so uschnięte.
Rozlegnie się charakterystyczny głośny trzask. Moje co roku wiosną są w
takim stanie.
pozdrawiam
Anka

> pozdrawiam :-) piotrh

fotki
pelargonia z ozdobnymi liścmi - kto zna?
kto odgadnie?
Roslinka na brzeg o.wodnego
Targi ogrodnicze - Grajmy w zielone