Jakie naczynia do plyty ceramicznej?

1. Data: 2001-10-26 12:47:05

Temat: Jakie naczynia do plyty ceramicznej?
Od: "Teo" <UwagaNowyAdres:aaargh73@hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam plyte ceramiczna, ale nie wiem, jakie naczynia nadaja sie do
stosowania z w. w., a jakie nie... Aluminium? Emalia? Patelnie Tefal?
Czy moze trzeba "bardzo specjalnych" garow? Pomooocy, pls...

Pozdrawiam

Teo

1. Data: 2001-10-29 10:08:07

Temat: Odp: Jakie naczynia do plyty ceramicznej?
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stosowania z w. w., a jakie nie... Aluminium? Emalia? Patelnie Tefal?
> Czy moze trzeba "bardzo specjalnych" garow? Pomooocy, pls...

O płaskim, najlepiej grubym dnie. U Tefala są specjalne oznaczenia - szukaj
naczyń z odpowiednim symbolem.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

1. Data: 2001-10-29 10:33:21

Temat: Re: Odp: Jakie naczynia do plyty ceramicznej?
Od: p...@p...onet.pl (Pawel B.) szukaj wiadomości tego autora

>O płaskim, najlepiej grubym dnie. U Tefala są specjalne oznaczenia - szukaj
>naczyń z odpowiednim symbolem.
>Pozdrawiam
>Dominik Jan Domin

Potwierdzam, od 4 lat uzywamy kompletu garnkow za 100zl z hipermarketu i chdzi bez
zarzutu,
uzywamy tez 2 zwyklych garnkow "starej daty", ale selekcjonowanych na plaskie dno
(sposob banalny
postawic na plycie i pobujac - uwaga sa tez z lekko wkleslym dnem, trzeba uwazac.
Trzeba rowniez zwrocic uwage, zeby sie nie "paczyly pod wplywem ciepla - szczegolnie
patelenie (wymienilismy juz 3 - dobrze trzyma sie jedna czeska i TEfal)
Pawel B

1. Data: 2001-10-29 10:46:37

Temat: Re: Jakie naczynia do plyty ceramicznej?
Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pawel B." <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]

w mojej instrukcji piszą o garnkach z lekko wkłęśłym dnem , ta 'wklęsłość"
podobno znika gdy garnek się nagrzewa
i w tedy przylega idealnie

1. Data: 2001-10-29 15:04:41

Od: "Teo" <UwagaNowyAdres:aaargh73@hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin <d...@p...onet.pl> napisal:

> O płaskim, najlepiej grubym dnie. U Tefala są specjalne oznaczenia -
szukaj
> naczyń z odpowiednim symbolem.

I tylko tyle: plaskie dno? Czy material ma znaczenie? Czy moge
stosowac garnek np. z aluminiowym dnem (obilo mi sie o uszy, ze alu +
plyta = zniszczona plyta)? Z emaliowanym dnem?

Pozdrawiam

Teo

1. Data: 2001-10-30 09:44:45

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stosowac garnek np. z aluminiowym dnem (obilo mi sie o uszy, ze alu +
> plyta = zniszczona plyta)? Z emaliowanym dnem?

Nie wiem - nie używam naczyń aluminiowych (nie nadają się do potraw
kwaśnych). Moje preferencje to stal nierdzewna względnie dobra powłoka
nieprzywierająca (np. nowa patelnia Tefala). Natomiast moja siostra ma
garnki emaliowane i nie słyszałem, żeby miała jakieś problemy z płytą
ceramiczną.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

PS. Żeliwo się nie nadaje - może porysować płytę. Aluminium jest miękkie,
więc chyba nie ma tego niebezpieczeństwa. Istnieją jeszcze naczynia Pyrex z
białej ceramiki (?), które producent zaleca do kuchni mikro, piekarników,
płyt ceramicznych - nie używałem.

1. Data: 2001-11-04 09:57:22

Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teo" <UwagaNowyAdres:aaargh73@hotmail.com> napisał w
wiadomości news:9rjqoo$ct1$1@pippin.nask.waw.pl...

> szukaj
>
> I tylko tyle: plaskie dno?

głównie płaskie dno

>Czy material ma znaczenie? Czy moge
> stosowac garnek np. z aluminiowym dnem (obilo mi sie o uszy, ze alu +
> plyta = zniszczona plyta)? Z emaliowanym dnem?

2 x nie
(nie można stosować ani aluminiowych ani emaliowanych)

Że nie wspomnę o tym, żę jak się wyleje słodkie to też jest problem -
trzeba natychmiast wycierać, bo się może zniszczyć cosik.

--
Pozdrówka
Tatiana

1. Data: 2001-11-07 07:58:38

Od: Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Xena d. Bazyl" wrote:

> 2 x nie
> (nie można stosować ani aluminiowych ani emaliowanych)

zaraz: aluminium, zeliwo, emaliowane nie, to co pozostaje ?

--w

1. Data: 2001-11-07 07:59:53

Od: Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-11-07 08:43:48

Od: Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Gołąbowski wrote:

> Stal nierdzewna, szkło...
>
> Wojtek

no tak, w sumie zamiast pytac powinienem zajrzec do szafki w kuchni :-)

ale emaliowane naprawde odpadaja ? co sie moze stac ?
(emailia peka ? plyta sie niszczy czy jeszcze cos innego?)

--w

Sprzedam mieszkanie w Krakowie za 90 tys.
wklad do pieca kaflowego
plamy pod farbą emulsyjną
biurko
USŁUGI - HYDRAULIKA