Jakie to pomidory?

21. Data: 2011-03-20 14:50:05

Temat: Re: Jakie to pomidory?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Mar, 00:09, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> Ch tnie.

Jutro wyślę Ci całe opakowanie, bo kupiłam kilka.

22. Data: 2011-03-24 16:10:42

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jutro wyślę Ci całe opakowanie, bo kupiłam kilka.

Dotarły,dzięki.Przesadzałem pierwsze pomidorki do większych doniczek i mieszkają
w ogrodzie w namiocie.
mirzan

23. Data: 2011-03-24 16:45:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Mar 2011 17:10:42 +0100, mirzan napisał(a):

> Dotarły,dzięki.Przesadzałem pierwsze pomidorki do większych doniczek

Wszystkie od Ciebie skiełkowane, najnowsze siedzą w ciepełku - stokrotne
dzięki!
A ja dziś paprykę doniczkuję.

> i mieszkają
> w ogrodzie w namiocie.

Nie boisz się zapowiadanego na weekend oziębienia? - chyba że grzejesz w
namiocie?

24. Data: 2011-03-25 06:48:50

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dzięki!

> A ja dziś paprykę doniczkuję.

> Nie boisz się zapowiadanego na weekend oziębienia? - chyba że grzejesz w

W namiocie mam inspekt ze styropianu,przykryty włókiną.W tym inspekcie mam
założony kabel świetlny.Taki jak do dekoracji świątecznej z diodami.Słabo
grzeje,prądu pobiera niewiele,ale wysatarczy aby rośliny nie zamarzły.
mirzan

25. Data: 2011-03-25 21:41:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Mar 2011 07:48:50 +0100, mirzan napisał(a):

> [...]
> założony kabel świetlny.Taki jak do dekoracji świątecznej z diodami.Słabo
> grzeje,prądu pobiera niewiele,ale wysatarczy aby rośliny nie zamarzły.

Hmmm... Ale żeby urosły to raczej takie ogrzewanie nie wystarczy...

26. Data: 2011-03-26 07:24:20

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmmm... Ale żeby urosły to raczej takie ogrzewanie nie wystarczy...

W dzień jest ciepło,jak normalnie w namiocie,a to ogrzewanie potrzebne tylko na
noc.W ubiegłym roku miałem założony wyłącznik czasowy,grzało od wieczora do
rana.W tym sezonie grzeję cały czas.
mirzan

27. Data: 2011-03-26 12:18:29

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tylko na
> noc.W ubiegłym roku miałem założony wyłącznik czasowy,grzało od wieczora

Tak robiłem i okazało się, że swoje pomidory uzyskałem raptem 10 dni
wcześniej. "Skórka" nie była "warta wyprawki". Oczywiście w uprawie polowej
i w takim nieszczęśliwym roku jak ubiegły. Pogoda była mało "pomidorowa". W
tym roku nasiona wysieję ostatniego marca a sadzonki do gruntu wysadzę po 20
maja. Zero dodatkowych kosztów i zbędnego (czytaj kosztownego) pośpiechu.
Pozdrawiam staromodnie
skryba

28. Data: 2011-03-26 18:17:46

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> maja. Zero dodatkowych kosztów i zbędnego (czytaj kosztownego) pośpiechu.

Trzymam pomidorki w ogrodzie,bo nie mam miejsca w mieszkaniu.Sieję w piwnicy,
pod lampą,na krótko wstawiam do styropianowej skrzyni na balkonie i jak tylko
da się idą do ogrodu.Do skrzyni na balkonie włażą kocice i liczą sadzonki,a po
tym liczeniu,trudno pozbierać.W ubiegłym roku chyba wulkan zaszkodził,ten co go
ruskie odpalili,aby nam uroczystości zepsuć.
Pozdrawiam.mirzan

29. Data: 2011-03-26 23:28:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Mar 2011 13:18:32 -0700 (PDT), Ikselka napisał(a):

> [...]
> ciemnoczerwono wybarwione w całej masie, ponadto odpowiada mi u nich
> zupełny-absolutny brak twardej piętki (są mięsiste i soczyste w całej
> masie, od piętki do czubka), miejsce po ogonku jest malutkie i
> zupełnie nie ma tych okropnych drewniejących wiązek przewodzących
> wrastających od ogonka głęboko w miąższ u naszych odmian krajowych.
> Pakowane są w tacki, po 6-8 sztuk w każdej, owoce niewielkie, lekko
> wydłużone, foremne, tacka zaspawana celofanem.
> Niestety nie jest tam podawana konkretna odmiana. Czy ktoś się
> orientuje, co to za odmiany? Dokładnej nazwy nie ma na etykiecie.

Dopatrzyłam się w końcu: odmiana Realeza.
Nigdzie w necie jej nie widzę do kupienia - tzn nasion.
Zebrałam wiec trochę nasion z pomidorów tej odmiany kupionych wczoraj po
raz kolejny i wysiałam, resztę nasion zbiorę jeszcze z następnych
egzemplarzy, w miarę spożycia i wysuszę na następny rok - przydadzą się,
jeśli aktualny ich wysiew da identyczne owoce jak te, które kupiłam na
tackach i z których pochodzą nasiona.
Jesli nasiona są napromieniowane (bo pomidorki jakoś podejrzanie niepsujące
są) lub mieszańcowe, to pewnie guzik z tego będzie, no ale co szkodzi
spróbować.

30. Data: 2011-03-27 00:05:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Mar 2011 00:28:57 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> Jesli nasiona są napromieniowane (bo pomidorki jakoś podejrzanie niepsujące
> są) lub mieszańcowe, to pewnie guzik z tego będzie, no ale co szkodzi

http://davesgarden.com/guides/pf/go/108516/
"Seed Collecting:
N/A: plant does not set seed, flowers are sterile, or plants will not come
true from seed"
Czyli wszystko jasne :-(((
A jednak spróbuję... wbrew rozsądkowi.

kiedy sieje sie trawe