Jarzyniak

1. Data: 2005-11-17 14:42:02

Temat: Jarzyniak
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to takiego?
"W moim nowym ogrodzie jest sporo miejsca przeznaczonego na jarzyniak."
http://rkmk.cyberdusk.pl/porady.html
pozdr. Jerzy

2. Data: 2005-11-17 15:31:46

Temat: Re: Jarzyniak
Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> Co to takiego?
> "W moim nowym ogrodzie jest sporo miejsca przeznaczonego na jarzyniak."
> http://rkmk.cyberdusk.pl/porady.html
> pozdr. Jerzy

To to, co nie jest owocnikiem:)
MB

3. Data: 2005-11-17 17:11:57

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:11np8j2mnv4dg3f@corp.supernews.com Magdalena
Bassett <m...@o...net> napisał(a):

> To to, co nie jest owocnikiem:)

Hejka. Jerzy się pyta o jarzyniak a nie o jarzynę. :-) Jednak skoro już
jarzyna to jest ona warzywem a warzywo to <roślina zielna, której jadalna
część korzeniowa, liściowa, kwiatostanowa, cebulowa, nasienna lub owocowa
spożywana jest na surowo, po ugotowaniu, w przetworach lub jako przyprawa>
to nie masz racji, Magdaleno.
Pozdrawiam synonimowo Ja...cki

4. Data: 2005-11-17 17:27:03

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spożywana jest na surowo, po ugotowaniu, w przetworach lub jako przyprawa>

Czy nie jest tak,że warzywa je się warzone, a jarzyny surowe?
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2005-11-17 17:40:10

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Czy nie jest tak,że warzywa je się warzone, a jarzyny surowe?
> Pozdrawiam.Mirzan

Wedle takiej logiki,skoro warzywa sa warzone to jarzyny sa palone? :)
MB

6. Data: 2005-11-17 17:42:55

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
> spożywana jest na surowo, po ugotowaniu, w przetworach lub jako przyprawa>

To truskawki sa warzywem?

pozdrawiam dociekliwie
MB

7. Data: 2005-11-17 18:56:20

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To truskawki sa warzywem?
>
> pozdrawiam dociekliwie
> MB

Z truskawkami sprawa prosta-to jagody.Jak uwarzone to kompot.
Pozdrawiam.Mirzan

8. Data: 2005-11-17 19:18:18

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan napisał:

> Czy nie jest tak,że warzywa je się warzone, a jarzyny surowe?

Odwrotnie. Z warzyw robi się jarzynkę, przynajmniej u mnie ;-)

Barbara

9. Data: 2005-11-17 19:39:40

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:43d5.000000b0.437cd253@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Z truskawkami sprawa prosta-to jagody.

Hejka. Krótko mówiąc - owoce. :-)
Pozdrawiam brewilokwencyjnie Ja...cki

10. Data: 2005-11-17 21:54:48

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

:-) Jednak skoro już
> jarzyna to jest ona warzywem a warzywo to..............itd

> Pozdrawiam synonimowo Ja...cki

Dla mnie każda jarzyna jest warzywem, ale nie odwrotnie :-)
Dlatego warzywo jest pojęciem szerszym.
Miejsce pod warzywa - to warzywniak.
Ktoś przez analogię wymyślił, że miejsce dla jarzyn to jarzyniak,
jednak ta nazwa wcale mi się nie podoba.
pozdrawiam, Bogda

Śnieg
Chory amarylis
zabezpieczenie przed perzem