Jasne fugi - czym czyscic?

1. Data: 2007-09-03 10:12:33

Temat: Jasne fugi - czym czyscic?
Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Czym najlepiej, najbezpieczniej i skutecznie zarazem wyczyscic jasne
fugi (by przy okazji nie zniszczyc i nie zmatowic glazury)?
Czyscilismy jakims preparatem HG chyba (nie pamietam dokladnie nazwy,
a butelke wyrzucilam), ale mielismy wrazenie, ze fuga sie 'wymywa',
tzn. tak jakby jej ubywalo :(
Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki.

--
Pozdrawiam :)
Fragile

2. Data: 2007-09-03 12:29:23

Temat: Re: Jasne fugi - czym czyscic?
Od: "Kasiula" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czyscilismy jakims preparatem HG chyba (nie pamietam dokladnie nazwy,
> a butelke wyrzucilam), ale mielismy wrazenie, ze fuga sie 'wymywa',

Jak dla mnie idealny jest zwykły kwas do wc (niebieski nie pamiętam nazwy, w
przezroczystej butelce),
albo proszek do pieczenia zmieszany z wodą. Należy tą piankę z proszku i
wody nałożyć na fugi najlepiej szczoteczką albo palcem w rękawiczce,
po 10 min wystarczy zmyć mopem. A i nie należy dopuścić do zaschnięcia, w
moim przypadku jak zaschło to nie dało żadnych efektów. I musiałam czyność
powtórzyć.

Pozdrawiam serdecznie,

Kasiula

3. Data: 2007-09-03 20:56:37

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Wrz, 14:29, "Kasiula" <k...@g...com> wrote:
> Jak dla mnie idealny jest zwyk y kwas do wc (niebieski nie pami tam nazwy, w
> przezroczystej butelce),
> albo proszek do pieczenia zmieszany z wod . Nale y t piank z proszku i
> wody na o y na fugi najlepiej szczoteczk albo palcem w r kawiczce,
> po 10 min wystarczy zmy mopem. A i nie nale y dopu ci do zaschni cia, w
> moim przypadku jak zasch o to nie da o adnych efektów. I musia am czyno
> powtórzy .

Ogromnie dziekuje za rade :) Pierwsze slysze o tym proszku do
pieczenia. Jutro sprobuje :)

Fragile

4. Data: 2007-09-04 10:28:35

Od: "Kasiula" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

>Ogromnie dziekuje za rade :) Pierwsze slysze o tym proszku do
>pieczenia. Jutro sprobuje :)

Nie ma za co :)
Ja ten sposób tez znam od kogos. Ale jednak radzilabym poszukac w zwyklych
kioskach lub sklepach z chemia tego niebieskiego kwasu (koszt okolo 2 zl).
Daje lepsze rezultaty, ja nakladam go przy pomocy duzej strzykawki idealnie
na same fugi, po chwili wystarczy przejechac szczoteczka jak sa bardzo
brudne lub mopem jak sa tylko troche brudne i zapuszczone :)

Pozdrawiam,

Kasiula

5. Data: 2007-09-07 12:13:49

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Wrz, 12:28, "Kasiula" <k...@g...com> wrote:

> [...]
> na same fugi, po chwili wystarczy przejechac szczoteczka jak sa bardzo
> brudne lub mopem jak sa tylko troche brudne i zapuszczone :)

Dzieki serdeczne:) Juz wyczyszczone :) Poszlo latwo (uzylam kwasu).

Fragile

6. Data: 2007-09-11 14:36:20

Od: " " <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ostatnio w tv slyszałam taki przepis na czyszczenie fug: 1 częsć sody 2
octu i tym pokryć fugi. Podobno pomaga.
Pozdrawiam MZ

7. Data: 2007-09-11 21:27:58

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 9/11/2007 4:36 PM, m...@W...gazeta.pl wrote:

> Witam ostatnio w tv slyszałam taki przepis na czyszczenie fug: 1 częsć sody 2
> octu i tym pokryć fugi. Podobno pomaga.

Bo ja wiem? Sama soda może czyścić dzięki własnościom zasadowym,
podobnie sam kwas - dzięki odczynowi kwaśnemu. A razem się zobojętnią,
wydzieli się CO2, więc całość efektownie posyczy i popieni się trochę,
ale żeby to miało własności czyszczące, to wątpię.

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

Eko groszek - gdzie? okolize Warszawy Zachodniej
Naprawa wanny akylowej
MDF
Jaki przewód ziemią?
Zwrot VAT za materiały budowalne.