Jedzonko na upał

1. Data: 2002-06-21 18:21:13

Temat: Re: Jedzonko na upa?
Od: "Talka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup

> Skoro wszystko to tylko zapytam czy...można do prodiża wstawiać
> naczynia żaroodporne z potrawą i zapiekac jak w piekarniku?

Pewnie, własnie o to mi chodziło, tylko nie uściśliłam, zapiekanki wszelkie
robie w żaroodpornym naczynku, a wszystki ciasta luzem wkładam do prodiża,
poza tym mam jeszcze foremke z karbowanym brzegiem, króra sie świetnie
nadaje do różnych tart i kruchych ciast, ale jest mała, wiec jak robiłam
szarlotke to normalnie bez zadnych foremek.

Aneta

1. Data: 2002-06-21 18:24:56

Od: "Talka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bożena <b...@s...pw.edu.pl> w wiadomości do > :-))
> Ciesze sie ogromnie, ze ktos jeszcze o tym pamieta :-))))

pewnie że tak, to chyba najprostrze i najsmaczniejsze danie jakie mozna
sobie yobrazić, tylko jak wytrzymac ta godzine gdy siedzi w piecu i saczy
swój zapaczek ;-)) pod koniec ledwo moge juz wytrzywac i co chwila podchodze
sprawdzac czy juz ;-)))

Aneta

1. Data: 2002-06-21 19:33:25

Temat: Re: Jedzonko na upał
Od: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Jako że w obecnych temperaturach funkcjonuję gorzej niż trabant sprzed
> ćwierć wieku, zastanawiałem się co spożyć lekkiego i pożywnego.
> Zanabyłem kilka małych kartofli, cebulkę i pieczarki oraz ćwierć kilo
> żółtego sera. Pokroiłem pieczarki i cebulkę na ćwiartki, kartofle w
> plastry, zasypałem przyprawami, skropiłem olejem, w naczynie i do

Wczoraj w goracy dzien mielismy najlepsze i najszybsze jedzonko:
zsiadle mleczko z kasza gryczana okraszona skawarkami z wedzonego bekonu,
szybkie: kaszka w mikrofali 20 min. i gotowe, a jakie pyszne.

Slav

1. Data: 2002-06-21 19:46:59

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>szybkie: kaszka w mikrofali 20 min. i gotowe, a jakie pyszne.
>

>Slav

Slav a jak dokladnie sie robi te kasze?Ile wody,kaszy,zakryte,odkryte jaka moc
i ile czasu???
Kupilam torebke gryczanej i lezy bo nie wiem jak sie kasze gotuje...
Pozdr.Dot

1. Data: 2002-06-21 20:11:30

Temat: Re: Re: Jedzonko na upał
Od: n...@y...com (Ewa, siostra Ani) szukaj wiadomości tego autora

On 21 Jun 2002 19:46:59 GMT, l...@a...com (Lilibell555) wrote:

> [...]
>i ile czasu???
>Kupilam torebke gryczanej i lezy bo nie wiem jak sie kasze gotuje...

Nie wiem, gdzie Slav... ale wody duzo (4-5 razy tyle ile kaszy),
gryczana "puchnie" nieslychanie.

ps. ja bym nie nakrywala... pamiestasz ta bajke jak "sroczka kasze
gotowala" ?

Ewcia
Paryzewo, 15e arr.
---

Niesz !

~ ~ ~
~ ~
~
~ ~

1. Data: 2002-06-21 21:50:10

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Nie wiem, gdzie Slav... ale wody duzo (4-5 razy tyle ile kaszy),
>gryczana "puchnie" nieslychanie.

Dzieki "nieSlavie" :-))) dobrze,ze zapytalam bo bym ja tak jak ryz gotowala.
A ile czasu???
>pamiestasz ta bajke jak "sroczka kasze
>gotowala" ?
nie,nie opowiedzieli tej bajki ;-(
Pozdr.Dot

1. Data: 2002-06-22 08:01:46

Temat: Re: Re: Re: Jedzonko na upał
Od: n...@y...com (Ewa, siostra Ani) szukaj wiadomości tego autora

On 21 Jun 2002 21:50:10 GMT, l...@a...com (Lilibell555) wrote:

>Dzieki "nieSlavie" :-))) dobrze,ze zapytalam bo bym ja tak jak ryz gotowala.
>A ile czasu???

20 minut : i w mikrofali, i "normalnie"

Ewcia
Paryzewo, 15e arr.
---

Niesz !

~ ~ ~
~ ~
~
~ ~

1. Data: 2002-06-22 21:48:50

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>20 minut : i w mikrofali, i "normalnie"

Dzieki! Zrobilam ale nastepnym razem sprobuje "normalnie" chyba, bo zamiast na
sypko wyszedl mi gryczany "beblocik",ktory i tak pozarlam wlasnie z
kefirkiem.Ciekawe,ze kiedys to nienawidzilam gryczanej z calego serca a teraz
prosze tak z wlasnej woli nabylam.To chyba dlatego,ze mam zabronione jedzenie
ziaren i weglowodanow he he natychmiast dziala :-)))
Pozdr.Dot

1. Data: 2002-06-23 21:48:58

Temat: Re: Jedzonko na upał[dlugawe ale pyszne]
Od: marek <m...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Bagiński wrote: ..........[cut]...
>.........."To, co zrobiłem prawdopodobnioe się jakoś nazywa, ale niegdy
nie
> czytałem przepisów a w kuchni wykazuję się sporą kreatywnością,
która
> czasami się sprawdza :)
Pozdrawiam upalnie

> Konrad Bagiński
> http://kbaginski.republika.pl

Tez nie wiem ja nazywa sie to co "wystrugalem" ale jest pyszne.
A zaczelo sie przypadkiem gdy kiedys kupowalem ser we wloskich
delikatesach.
Zobaczylem starsza pania,ktora grzebala w stercie czegos zielonego,takie
jakby duze bukiety ale bez kwiatow.Podszedlem zaciekawiony i okazalo
sie ze to bazylia (nie jakies tam anemiczne listeczki z supermarketu
tylko
porzadny snop, cudownie pachnacy).Zeby nie naduzywac Waszej cierpliwosci
przechodze do tak zwanego ad remu:

W duzym glebokim talerzu
Warstwa plasterkow pomidora
warstwa posiekanych lisci bazylii
warstwa plasterkow sera mozarella
warstwa posiekanych lisci bazylii
warstwa plasterkow pomidora itd
calosc polac "smierdzaca" oliwa (sol pieprz jesli ktos chce)
odczekac kilka minut zeby oliwa dotarla wszedzie i smacznego.
Gdy sie spiesze to polewam kazda warstwe oliwa i wtedy nie czekam.
P.S. Nie zalowac pieniedzy na oliwe bo nie warto,a dobra "smierdzaca
oliwa" potrafi
byc 2 - 3 razy drozsza od bylejakiej
Uff ale sie upisalem,sorry za rozwleklosc.

pozdr
marek

Copyright - STOP!!
Serniki - pytanie