Jeszcze raz pytanie o kociol dwufunkcyjny

1. Data: 2003-02-24 21:34:48

Temat: Jeszcze raz pytanie o kociol dwufunkcyjny
Od: "Rem" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry ze sie powtarzam ale sporo osob zaznaczylo na grupie ze mialo z tym
urzadzeniem do czynienia.
Chcialbym kupic kociol dwufunkcyjny do domu o pow. ok 100 m2.
Dlatego mam jeszcze pare pytan sadze ze lepiej pytac wczesniej niz kupic a
pozniej sie denerwowac :)
Czy ktos moglby mi powiedziec ile mniej wiecej kosztuje instalacja i co jest
konieczne do instalacji ? Jakie podlaczenia itp
Jakie jest zuzycie gazu przy ogrzewaniu wody ? Czy to sie w ogole oplaca ?
Jakie sa minusy takich kotlow ?
Czy lepsza jest otwarta czy zamknieta komora spalania bo zauwazylem ze kazdy
twierdzi inaczej :)
Czy sa jakies problemy z eksploatacja lub jakies przeglady co jakis czas ?
Oczywiscie do kotla mam podlaczyc wode gaz i prad ?
I oczywiscie pytanie do tych ktorzy juz uzywaja kotlow jezeli mialbys
ponownie kupic taki kociol to jaki i jakiej firmy ?
Sorry ze tak duzo pytan ale jest to dosc powazna inwestycja.

Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
Rem

1. Data: 2003-02-25 08:15:24

Temat: Re: Jeszcze raz pytanie o kociol dwufunkcyjny
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rem napisał(a):

> Jakie sa minusy takich kotlow ?

Chaffotoaux Elexia Comfot czy jak mu tam. 2 funkcje, zamknięta komora
spalania. Koszmarne przełączanie się z jednej funkcji na drugą: jeżeli
nie działa CO, długo czeka się na odpalenie kotła i potem ciepłą wodę.
Jeżeli CO działa, to ciepła woda jest natychmiast, tyle że początkowo
bardzo gorąca - trzeba uważać.

> Czy lepsza jest otwarta czy zamknieta komora spalania bo zauwazylem ze kazdy
> twierdzi inaczej :)

MZ otwarta komora spalania ma tylko jedną zaletę - cenę. Jeżeli masz
oddzielną kotłownię, to można sobie pozwolić na otwartą komorę spalania,
bo wychłodzenie tego pomieszczenia jest mało istotne. Ja mam kocioł j.w
w kuchni, obudowany szafką ( co chyba nie było by tak proste w przypadku
otwartej komory ) i nie mógłbym sobie pozwolic na wychładzanie
pomieszczenia w związku z wysysaniem z niego powietrza do spalania.

> Czy sa jakies problemy z eksploatacja lub jakies przeglady co jakis czas ?

Przegląd 1 x rok, kocioł j.w.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach: