zmywarka raz jescze

1. Data: 2003-02-24 23:34:53

Temat: zmywarka raz jescze
Od: "Neo" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Stałem sięwłasnie posiadaczem Zanussi DWS-4704 i mam pare pytań, googlowalem
po grupie i nie znalazlem odpowiedzi.Chodzi mi o to czy lepiej podlaczyc
zmywarke do cieplej wody czy to moze jej zaszkodzic(moja wersja posiada
grzalke)? Czy przyspieszy to cykl programu? I czy jest jakas roznica duza
miedzy tanimi proszkami typu The Best albo Tesco czy lepiej cos firmoweo
brac a mnie?
Pozdrawiam
Neo

1. Data: 2003-02-25 08:31:23

Temat: Re: zmywarka raz jescze
Od: "Rav_V3k" <a...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Neo napisał mniej więcej tak:

> [...]
> googlowalem po grupie i nie znalazlem odpowiedzi.Chodzi mi o to czy
> lepiej podlaczyc zmywarke do cieplej wody czy to moze jej zaszkodzic(moja

U mnie (whirlpool) jasno było w instrukcji, żeby nie podłączać do ciepłej.
Może ulec.

> Czy przyspieszy to cykl programu? I czy jest
> jakas roznica duza miedzy tanimi proszkami typu The Best albo Tesco czy
> lepiej cos firmoweo brac a mnie?

Tutaj zdania mogą być podzielone... ja jednak po awaryjnym zakupie "czegoś
zwykłego" nie popełniłem tego już nigdy później. Różnica w myciu była
znaczna. Nie pamiętam nazwy proszku. Mniejsza ilość proszku też może okazać
się gorszym pomysłem, ale próbuj, czemu nie?..

--
::: Rav_V3k
::: priv: rafal1404(małpa)kr(.)home(.)pl

1. Data: 2003-02-25 09:34:34

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Neo wrote:

> lepiej podlaczyc zmywarke do cieplej wody czy to moze jej
> zaszkodzic(moja wersja posiada grzalke)?

Izuczi instrukcju ;-) W moim siemensie pisza wyraźnie, że można i że wtedy
skraca się czas mycia i pobór prądu.

> programu? I czy jest jakas roznica duza miedzy tanimi proszkami typu
> The Best albo Tesco czy lepiej cos firmoweo brac a mniej?

Lepiej firmowego i tyle ile trzeba. Te noname'y to tylko pozorna
oszczędność. Jedynie sól można kupować najtańszą - tu faktycznie nie ma
różnicy.

J.

1. Data: 2003-02-25 12:10:54

Od: "Joanna Gacka" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Izuczi instrukcju ;-) W moim siemensie pisza wyraźnie, że można i że wtedy
> skraca się czas mycia i pobór prądu.

to ja sie podlacze i zapytam, bo akurat tych danych nie moge znalezc, a
chcialabym z mojej wsi wyjechac juz poinformowana na poszukiwanie

czy ktos z Was kupil moze
Bosha SGS 5662 lub SGS 56A22 lub SGS 4712
albo Siemensa SE 24A260

Jak to sie sprawuje? A przede wszystkim (bo wlasnie tego doczytac nie moge)
czy ktorys z modeli ma zdejmowana (bez szkody dla zdrowia) gore i (co
wazniejsze) opcje 1/2 zaladunku (a moze to tez ten program Auto wychwytuje)

J.

1. Data: 2003-02-25 12:27:24

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

Dnia pewnego (Tuesday, February 25, 2003 10:34 AM),
osoba znana jako... Jarek P., wzięła się za pisanie
i oto co z tego wynikło:

> Izuczi instrukcju ;-) W moim siemensie pisza wyraźnie, że można i że
> wtedy skraca się czas mycia i pobór prądu.

Nie neguję tego co w instrukcji, ale co wtedy ze wstępnym
spłukiwaniem zimną wodą? Czy w programach Siemensa jest w ogóle takowy?
A tak na marginesie, to w podłączaniu do ciepłej wody zmywarki widzę
raczej minusy:
1. To co wyżej - spłukiwanie wodą zimną - jak?
2. Jeśli zaprogramowane mycie ma się odbyć w innej temp. niż kranówa, to
co wtedy? Jeśli w wyższej, to podgrzeje, a jeśli w niższej?
3. Nie wiadomo w sumie co droższe: ciepła woda z kranu, czy zimna+koszt
prądu?

* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-02-25 12:34:28

Od: "Neo" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie (whirlpool) jasno było w instrukcji, żeby nie podłączać do ciepłej.
> Może ulec.
No własnie w instrukcji wyczytale m ze do zimnej ale jescze chyba zadzownie
do Zanussi i sie spytam czy to mam sens.
Pozdr.
Neo

1. Data: 2003-02-25 12:35:06

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote:

> Nie neguję tego co w instrukcji, ale co wtedy ze wstępnym
> spłukiwaniem zimną wodą? Czy w programach Siemensa jest w ogóle
> takowy?

W mojej jest. Przypuszczam, ze wtedy jest to po prostu "wstepne splukiwanie
ciepla woda" - IMHO tylko z pozytkiem dla splukiwania.

> A tak na marginesie, to w podłączaniu do ciepłej wody
> zmywarki widzę raczej minusy:
> 1. To co wyżej - spłukiwanie wodą zimną - jak?

A to musi byc _zimna_ woda? W normalnej konfiguracjisplukuje zimna, bo po
prostu tak jest prosciej a nie dlatego, ze zimna jest w czyms tu lepsza, tak
mi sie przynajmniej wydaje.

> 2. Jeśli zaprogramowane mycie ma się odbyć w innej temp. niż kranówa,
> to co wtedy? Jeśli w wyższej, to podgrzeje, a jeśli w niższej?

Kranowa ma ok. 50-60 stopni. Ustawiasz zmywanie w nizszej temperaturze? Po
co?

> 3. Nie wiadomo w sumie co droższe: ciepła woda z kranu, czy
> zimna+koszt prądu?

Na ogol ciepla z kranu wychodzi taniej, zmywarka nie grzeje jej w zbyt
ekonomiczny sposob. Pozatym dochodzi oszczednosc czasu.

1. Data: 2003-02-25 12:38:27

Od: "maja" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy ktorys z modeli ma zdejmowana (bez szkody dla zdrowia) gore i (co
> wazniejsze) opcje 1/2 zaladunku (a moze to tez ten program Auto

ja mam tego pierwszego Boscha od pol roku. zmywa swietnie, juz zapomnialam
jak sie myje naczynia :-)
maja

1. Data: 2003-02-25 13:03:28

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

Dnia pewnego (Tuesday, February 25, 2003 1:35 PM),
osoba znana jako... Jarek P., wzięła się za pisanie
i oto co z tego wynikło:

> W mojej jest. Przypuszczam, ze wtedy jest to po prostu "wstepne
> splukiwanie ciepla woda" - IMHO tylko z pozytkiem dla splukiwania.

Albo raczej gorącą. Czy z pożytkiem? Pewno tak, ciepła woda szybciej
zmyje tłuszcz niz zimna.

> Na ogol ciepla z kranu wychodzi taniej, zmywarka nie grzeje jej w zbyt
> ekonomiczny sposob. Pozatym dochodzi oszczednosc czasu.

Czy podgrzewanie ogrzewaczem przepływowym jest nieekonomiczne i
czasochłonne?

* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-02-25 13:09:45

Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 25 Feb 2003 00:34:53 +0100, "Neo" <n...@f...pl> pisze:

> Chodzi mi o to czy lepiej podlaczyc
> zmywarke do cieplej wody czy to moze jej zaszkodzic
> (moja wersja posiada grzalke)?
Nie, nie podłaczaj. Jeżeli nie jest wyraźnie napisane, że zmywarka
jest dostosowana do poboru ciepłej wody, to tego nie rób.

> Czy przyspieszy to cykl programu?
Może przyspieszy, ale zdecydowanie pogorszy jakość zmywania
i może spowodować nadmierne jej zużycie. Mi to sprzedawca
wyjaśniał tak. Zmywarka (jakiś średni model Whirpoola) pobiera
zimną wodę, podgrzewa ją i jednocześnie spłukuje. Mycie
wstępne kończy się ileś tam minut po osiągnięciu przez
wodę odpowiedniej temperatury. Podłączając ją do ciepłej
wody wyraźnie skracasz czas mycia wstępnego, więc do
mycia zasadniczego naczynia są brudniejsze.

> I czy jest jakas roznica duza
> miedzy tanimi proszkami typu The Best albo Tesco
Tak.
--
pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

Jeszcze raz pytanie o kociol dwufunkcyjny
Lodówa z dozownikiem wody - czy warto?
licznik elektryczny
Dom Development - wrazenia?
Zapraszam do obejrzenia...