Jeszcze raz żywopłot

1. Data: 2005-04-12 19:30:22

Temat: Jeszcze raz żywopłot
Od: "Mirosław Kowalczyk" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam na grupie.
Zaczynam przygodę z ogrodem (kończę plantowanie terenu). Od strony
południowej graniczę z sąsiadem, który mieszka już kilka lat i ma piękny
ogród wykonany przez specjalistów. Granicę ze mną obsadził świerkami, które
mają już wysokość od 1,5 do 2,5 m. Chciałbym wykonać jakiś żywopłot po
swojej stronie aby nie oglądać płotu (siatka 1,5 m). Od paru godzin czytam
archiwum grupy, w głowie mi się już mąci i nadal nie wiem co mam posadzić.
Wydaje mi się, że również świerki. Ale jakie wysokie powinny być sadzonki
aby były w stanie rosnąć w cieniu sąsiadów. Może jakieś inne sugestie ?

Pozdrowienia dla wszystkich grupowiczów.

Mirek

2. Data: 2005-04-12 19:32:08

Temat: Re: Jeszcze raz żywopłot
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam na grupie.

Witam.

> Zaczynam przygodę z ogrodem (kończę plantowanie terenu).

Współczuję.

> Od paru godzin czytam archiwum grupy,
> w głowie mi się już mąci

Nic nowego.

> i nadal nie wiem co mam posadzić.
> Wydaje mi się, że również świerki.

Szkoda miejsca.

> Może jakieś inne sugestie ?

Dzikie wino na płot i po kłopocie.

> Pozdrowienia dla wszystkich grupowiczów.
>
> Mirek

Pozdrawia boletus

3. Data: 2005-04-12 19:46:52

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirosław Kowalczyk napisał(a):
> [...]
> aby były w stanie rosnąć w cieniu sąsiadów. Może jakieś inne sugestie ?
>
> Pozdrowienia dla wszystkich grupowiczów.

Sama dojrzewam do zakupu takiej roślinki:
"WINOBLUSZCZ PIĘCIOLISTKOWY

Roślina osiąga 20 m wysokości, nadaje się przede wszystkim do okrywania
ścian i ogrodzeń, zwłaszcza takich, które chcemy całkowicie zasłonić.
Rośnie bardzo szybko w ciągu 4-5 lat potrafi pokryć ściany na wysokości
3 pięter. Całkowicie mrozoodporny. Na glebach żyznych i wilgotnych ma
ładniejsze ulistnienie, lecz praktycznie może rosnąć wszędzie. Jesienią
przebarwia liście z zielonych na czerwone. Gdy się przyczepi do
tynkowanego muru to mogą być kłopoty z jego oderwaniem."
Boję sie wprawdzie troche jej ekspansywności, ale żeby oslonic sie od
wiatru gotowam próbować.
michalina

4. Data: 2005-04-12 19:52:52

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przebarwia liście z zielonych na czerwone.

> Gdy się przyczepi do
> tynkowanego muru to mogą być kłopoty z jego oderwaniem."

Tu pewno masz na myśli winobluszcz trójklapowy.
Ten czepia się ścian przylgami.

> michalina

boletus

5. Data: 2005-04-12 20:03:47

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisał(a):

> Tu pewno masz na myśli winobluszcz trójklapowy.
> Ten czepia się ścian przylgami.

Jak zapewne zauwazyłeś byl to cytat z opisu roślinki. Nie jestem w
stanie rozróżnić (poza nazwą) pięciolistkowego od trójklapowego.
Pytanie jest natomiast takie, czy nie zarosnie mi całkiem działka jak
posadzę winobluszcz pieciolistny?

michalina

6. Data: 2005-04-12 20:15:25

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Apr 2005 22:03:47 +0200, michalina27 napisał(a):

> Pytanie jest natomiast takie, czy nie zarosnie mi całkiem działka jak
> posadzę winobluszcz pieciolistny?

Zarośnie.

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2005-04-12 20:18:32

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> aby były w stanie rosnąć w cieniu sąsiadów. Może jakieś inne sugestie ?
>
> Pozdrowienia dla wszystkich grupowiczów.

A może pomyślałbyś o różnorodnych krzewach liściastych.Będą ładnie
wyglądać na tle tych świerków.Dopóki nie rozrosną się przestrzeń pomiedzy
nimi uzupełnisz bylinami lubiącymi cień.

Pozdrawiam, Lilka

8. Data: 2005-04-12 20:30:12

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wydaje mi się, że również świerki. Ale jakie wysokie powinny być sadzonki
> aby były w stanie rosnąć w cieniu sąsiadów. Może jakieś inne sugestie ?

Czy sąsiad tnie te świerki? one mu się będą ogołacać od dołu po rozrośnięciu
najprawdopodobniej i od Twojej strony może to wyglądać nieciekawie. Co więcej,
ślicznie wysuszą teren :-( Jeśli sam posadzisz świerki, to w takim zacienieniu
i konkurencji będzie im się bardzo źle rosło. Najbardziej odporny w tych
warunkach będzie żywopłot cisowy, ale musiałbyś posadzić już stosunkowo duże
rośliny (metr co najmniej), wziąć poprawkę na niewielkie ich przyrosty przez
parę pierwszych lat, no i przede wszystkim dobrze byłoby jednak wykonać jakąś
instalację nawadniającą. I to taką albo na deszczówkę, albo żeby szło kosztami
podlewania obciążyć sąsiada. Albo wykonać zaporę antykorzeniową przy płocie.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2005-04-12 20:30:59

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zarośnie.

Ja teraz żałuję że nie miałam okazji zapytać się grupowiczów przed
posadzeniem swoich winobluszczy pięcioklapowych. Teraz wymieniłabym je na
hortensje pnące :-(((
Taki teraz z nich pożytek ze mam do zimowego osłaniania niezwykłe ilości
liści.

Serdecznie Miłka

10. Data: 2005-04-13 08:09:13

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirosław Kowalczyk" <m...@e...com.pl>
> [...]
> Zaczynam przygodę z ogrodem (kończę plantowanie terenu). Od strony
> południowej graniczę z sąsiadem, który mieszka już kilka lat i ma

Bezmózgowych egoistów?

> Granicę ze mną obsadził świerkami, które mają już wysokość
> od 1,5 do 2,5 m. Chciałbym wykonać jakiś żywopłot po
> swojej stronie aby nie oglądać płotu (siatka 1,5 m).

Czyli za jakiś czas będzie to pełny cień [i z roku na rok coraz wiecej
go bedzie]. Wydaje się, że tylko bluszcz to wytrzyma.

> [...]
sadzonki
> aby były w stanie rosnąć w cieniu sąsiadów. Może jakieś inne sugestie
?

Świerki to już masz, po co ci oglądać to samo i tracić przestrzeń?
A może:
http://fanthom.math.put.poznan.pl/~slawek/cgi/frame.
cgi?kokornak
--