KAKAO OWSIANE

1. Data: 2011-10-26 21:45:17

Temat: KAKAO OWSIANE
Od: "Ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

chciałabym takowe nabyć, ale nie mam pojęcia gdzie, nie udało mi sie nigdzie
w necie znaleźć. Orientuje się ktoś gdzie można to cudo kupić?

Ania

2. Data: 2011-10-28 06:53:06

Temat: Re: KAKAO OWSIANE
Od: Goska <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kakao owsiane przed wojną produkował Wedel. Teraz pozostaje zrobienie
samodzielne. Oto przepis:
Kakao owsiane

Podstawowymi składnikami przepisu są: mielone kakao (Pulveris
Cacao exoleati) oraz prażona mączka owsiana (Farinae Avenae tostae).
Mączkę taką otrzymuje się w warunkach domowych bardzo prosto: foremkę
do pieczenia ciast wykładamy specjalnym papierem, a następnie
rozsypujemy tam pożądaną ilość mączki owsianej. Foremkę wkładamy na
dwadzieścia minut do piekarnika nagrzanego do temperatury 160°C i co
kilka minut mieszamy, aby mączka się nie przypaliła. W ten sposób
otrzymujemy nieodłączny substrat kakao owsianego.
Najprostszy przepis to zmieszanie prażonej mączki z kakao lub
dodatkowo z cukrem (Sacchari pulverati) (podano ilość wagową
składników):

Farinae Avenae Tosta 10,0
Pulveris Cacao exoleati 5,0

oraz

Pulveris Cacao exoleati 5,0
Farinae Avenae Tosta 3,0
Sacchari pulverati 2,0

Znacznie ambitniejszy i bez porównania smaczniejszy jest przepis z
dodatkiem przypraw, w którym wymienione poniżej składniki należy
silnie sproszkować, wymieszać i przesiać przez najdrobniejsze sita
(możliwe do wykonania, jeśli ma się dostęp np. do sprzętu
laboratoryjnego):

kakao Pulveris Cacao exoleati 500,0
mączka owsiana Farinae Avenae Tosta 300,0
cukier puder Sacchari albi pulverati 250,0
cukier mleczny Sacchari Lactis 150,0
kora cynamonu Corticis Cinnamomi 5,0
goździki Caryophylli 2,0
owoc kardamonu Fructus Cardamomi 1,5

3. Data: 2011-10-28 21:48:51

Od: "Ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki, choć miałam nadzieję, że to będzie prostsze... :)

4. Data: 2011-10-29 08:37:28

Od: JanuszWo <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Goska wrote:

> cukier mleczny Sacchari Lactis 150,0

Da się coś zamiast tego zastosować?

--
popraw gaz na oxigen dwuatomowy

5. Data: 2011-10-30 08:40:30

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-29 10:37, JanuszWo pisze:

> Da się coś zamiast tego zastosować?

Czyli laktoza, bezproblemowo można kupić choćby w POCha i najlepiej
wybierać czd (czystą do analizy).
Witek

6. Data: 2011-10-30 12:39:51

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-30 09:40, witek pisze:

> Czyli laktoza, bezproblemowo można kupić choćby w POCha i najlepiej
> wybierać czd (czystą do analizy).
miało być czda

7. Data: 2011-10-30 16:04:43

Od: JanuszWo <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witek wrote:

> miało być czda

Można kupić i na allegro...

Hmm... a laktoza to nie jest ten cukier, co uczula w mleku? Pytam o
zastępnik dla substancji uczulającej i powodującej problemy u dużej
części populacji.
--
popraw gaz na oxigen dwuatomowy

8. Data: 2011-10-30 16:39:05

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-30 17:04, JanuszWo pisze:

> Można kupić i na allegro...
>
> Hmm... a laktoza to nie jest ten cukier, co uczula w mleku? Pytam o
> zastępnik dla substancji uczulającej i powodującej problemy u dużej
> części populacji.
Przyznam się, że nie słyszałem o uczuleniach na cukry proste czy
dwucukry do jakich należy laktoza (Galaktoza plus Glukoza).
Alergia pokarmowa na mleko jest związana z głównie białkami obecnymi w
mleku.
Witek

9. Data: 2011-10-30 18:55:39

Od: "eMonika" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "witek" <j...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> do jakich należy laktoza (Galaktoza plus Glukoza).
> Alergia pokarmowa na mleko jest związana z głównie białkami obecnymi w

To sa 2 rzeczy, którą mogą dawać podobne objawy, ale mają inne podstawy
reakcji:
1. alergia na białka mleka (czyli reakcja histaminowa), częsta u niemowląt,
rzadziej u dorosłych (ale też bywa)
2. nietolerancja laktozy (= "cukru mlecznego"), występuje u wieeeelu ludzi
zwłaszcza dorosłych

:-) M.

10. Data: 2011-10-31 05:27:54

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-30 19:55, eMonika pisze:
> [...]
> niemowląt, rzadziej u dorosłych (ale też bywa)
> 2. nietolerancja laktozy (= "cukru mlecznego"), występuje u wieeeelu

Masz całkowitą rację. Zupełnie o pominąłem, a faktycznie nieprzyjemne są
objawy dla osób obarczonych możliwością trawienia tego cukru. Swoją
drogą, kiedyś pasiono mlekiem dzieci bez względu na ich opory ;-(
Dzięki za zwrócenie uwagi ;-)
Witek

kawa - z cynamonem i kardamonem?
Sernik mi się nie udał