kawa - z cynamonem i kardamonem?

1. Data: 2011-10-26 13:45:44

Temat: kawa - z cynamonem i kardamonem?
Od: Rostov <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie odnośnie kawy z tymi dodatkami.
Można do kawy dodawać równocześnie cynamon i kardamon?
Czy jeśli jedno, to nie drugie?
Jeśli już - w jakich ilościach dodawać tych przypraw na szklankę (250ml)?

2. Data: 2011-10-26 15:18:06

Temat: Re: kawa - z cynamonem i kardamonem?
Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cynamonu - myślę, że nie więcej jak 1/8 łyżeczki.

Z kardamonem trzeb bardziej uważać, bo ma bardzo zdecydowany aromat -
nie więcej jak 3-4 zgniecione ziarenka /nie strączki!/.

Oba razem - czemu nie, ale wtedy na pewno proporcje zmniejszone o
połowę i raczej z przewagą cynamonu.

Tak lubię.

Ania

3. Data: 2011-10-26 20:18:42

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-26 15:45, Rostov pisze:
> Mam pytanie odnośnie kawy z tymi dodatkami.
> Można do kawy dodawać równocześnie cynamon i kardamon?
> Czy jeśli jedno, to nie drugie?
> Jeśli już - w jakich ilościach dodawać tych przypraw na szklankę (250ml)?

Hej,
Kardamon - 3-4 ziarna dodaje do kawy podczas parzenia (w "kafeterce"),
podobnie robię z chilli. Ilość jest mocno zależna od osobistych preferencji.
Cynamon - raczej dodaję do już zaparzonej kawy, ale muszę spróbować
wymieszać z kawą przed parzeniem.
Razem cynamon i kardamon - pomysł wart uwagi, tak jak kawa z niewielką
ilością chilli i cynamonu.
Pozdrawiam Witek

4. Data: 2011-10-27 07:24:09

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "witek" <j...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wymieszać z kawą przed parzeniem.
> Razem cynamon i kardamon - pomysł wart uwagi, tak jak kawa z niewielką

Możesz rozwinąć temat "chilli"
Co wrzucasz ziarenka?, skrawki suszonej? świeżej?
Jaka ilość na ile kawy?

Kiedyś jadłem interesująco smakującą czekoladę z chilli
a nie wpadłem na to żeby próbować z kawą.

5. Data: 2011-10-27 08:07:20

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-27 09:24, michalek pisze:
> U?ytkownik "witek"<j...@b...gazeta.pl> napisa? w wiadomo?ci

> Mo?esz rozwin?? temat "chilli"
> Co wrzucasz ziarenka?, skrawki suszonej? ?wie?ej?
> Jaka ilo?? na ile kawy?
>
> Kiedy? jad?em interesuj?co smakuj?c? czekolad? z chilli
> a nie wpad?em na to ?eby pr?bowa? z kaw?.

Dorzucam wysuszone kawałki (czerwonej), takie 2 o średnicy 2-3 mm. Jak
siekałem przed suszeniem, to pozbawiłem ich nasion.
Przy okazji, trzeba wypróbować na sobie ilość, raz mi się zdawało, że
mam ochotę na ostrzejszą i ..... nie dałem rady wypić :-)
Witek

6. Data: 2011-10-27 09:15:13

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 26 października 2011, 15:45:44 UTC+2 użytkownik Rostov napisał:
> Mam pytanie odnośnie kawy z tymi dodatkami.
> Można do kawy dodawać równocześnie cynamon i kardamon?
> Czy jeśli jedno, to nie drugie?
> Jeśli już - w jakich ilościach dodawać tych przypraw na szklankę (250ml)?

Kawa w szklance 250 ml? Chcesz teściową zabić czy jesteś miłośnikiem minionej epoki?
Jeśli to pierwsze to nie pomogę. Jeśli to drugie to takie dodatki nie pasują nawet do
lat 80.
Jeśli natomiast chcesz przepis na kawę z kardamonem i cynamonem (przepis od greckiej
gospodyni domowej) to proszę bardzo:
Kardamon (ilość zależy wyłącznie od upodobań, zacznij od ćwierć łyżeczki do kawy) i
cukier (koniecznie chociaż trochę) dodajemy do bardzo drobno zmielonej (naprawdę
bardzo drobno, Sahara z naszych sklepów jest zbyt gruba) kawy (2-3 łyżeczki na
filiżankę espresso) i zalewamy zimną wodą w tygielku.
Podgrzewamy uważając aby się nie zagotowała ale poszła do góry jak mleko.
Przepisy greckie mówią o powtarzaniu tej operacji 3 razy, ale w domu gotuje się raz i
wystarcza.
Cynamon dodajesz przed podaniem.

--
ZZ@private

7. Data: 2011-10-27 19:07:02

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Czy jeśli jedno, to nie drugie?
> Jeśli już - w jakich ilościach dodawać tych przypraw na szklankę (250ml)?

Ja tam wolę kawę z samym kardamonem, osłodzoną miodem. A cynamonową z
innymi dodatkami.

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/