Re: kawa - z cynamonem i kardamonem?

From: z...@g...com
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: kawa - z cynamonem i kardamonem?
Date: Thu, 27 Oct 2011 02:15:13 -0700 (PDT)

W dniu środa, 26 października 2011, 15:45:44 UTC+2 użytkownik Rostov napisał:
> Mam pytanie odnośnie kawy z tymi dodatkami.
> Można do kawy dodawać równocześnie cynamon i kardamon?
> Czy jeśli jedno, to nie drugie?
> Jeśli już - w jakich ilościach dodawać tych przypraw na szklankę (250ml)?

Kawa w szklance 250 ml? Chcesz teściową zabić czy jesteś miłośnikiem minionej epoki?
Jeśli to pierwsze to nie pomogę. Jeśli to drugie to takie dodatki nie pasują nawet do
lat 80.
Jeśli natomiast chcesz przepis na kawę z kardamonem i cynamonem (przepis od greckiej
gospodyni domowej) to proszę bardzo:
Kardamon (ilość zależy wyłącznie od upodobań, zacznij od ćwierć łyżeczki do kawy) i
cukier (koniecznie chociaż trochę) dodajemy do bardzo drobno zmielonej (naprawdę
bardzo drobno, Sahara z naszych sklepów jest zbyt gruba) kawy (2-3 łyżeczki na
filiżankę espresso) i zalewamy zimną wodą w tygielku.
Podgrzewamy uważając aby się nie zagotowała ale poszła do góry jak mleko.
Przepisy greckie mówią o powtarzaniu tej operacji 3 razy, ale w domu gotuje się raz i
wystarcza.
Cynamon dodajesz przed podaniem.

--
ZZ@private