Tempura.

1. Data: 2011-10-25 11:26:31

Temat: Tempura.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Japońska panierka do ryb.
Ktoś stosuje? Warto?

--
XL
"Z drzew spadają czasem gałęzie. Ba, zdarza się, że trafią kogoś w głowę i
kaput. Czy z tego wynika, że mogę siedzieć z piłą na drzewie i czatować na
jakiegoś skurwysyna? Wytłumacz mi, przekonaj. Chętnie tak zrobię, znam paru
skurwysynów."
Anonim - przeciw zrównywaniu uśmiercania nadmiarowych zarodków w metodzie
in vitro z naturalnymi poronieniami

2. Data: 2011-10-25 11:37:35

Temat: Re: Tempura.
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-25 13:26, Ikselka pisze:
> Japońska panierka do ryb.
> Ktoś stosuje? Warto?

Tempura, o ile jest dobrze zrobiona, (czyli nie przetłuszczona), to jest
fantastyczna nie tylko do ryb, ale też do warzyw na przykład. Nie wiem
jednak, czy da się ją dobrze zrobić w warunkach domowych. Ktoś tu kiedyś
podawał (chyba Aicha) jako metodę zastępczą panierowanie w ubitym białku
bodajże, ale osobiście nigdy nie próbowałam.

Ewa

3. Data: 2011-10-25 12:15:47

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-25 13:37, medea pisze:
> [...]
ubitym białku
> bodajże, ale osobiście nigdy nie próbowałam.

Nie wiem czy to będzie to samo - choć efekt końcowy jest identyczny, swojego czasu
robiłem panierkę
na bazie ciasta naleśnikowego, tylko że dodatkowo dodałem odrobinę sody oczyszczonej,
a jajka
wcześniej rozdzieliłem - białko ubiłem a żółtko przed dodaniem rozbełtałem z mlekiem.

No i olej nie powinien być zbyt gorący, bo inaczej panierka w mgnieniu oka puchnie i
nasiąka tłuszczem.

--
Sigmeo Sp. z o.o. - Agencja interaktywna

www.sigmeo.pl / k...@s...pl
NIP 622-276-68-17 REGON 301772480 KRS 0000389386

4. Data: 2011-10-25 13:12:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Oct 2011 13:37:35 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> podawał (chyba Aicha) jako metodę zastępczą panierowanie w ubitym białku
> bodajże, ale osobiście nigdy nie próbowałam.

Pytałam, ponieważ w Allegro ktoś ją sprzedaje i mam ochote kupić. Człowiek
raczej godny zaufania, już u niego kupowałam przyprawy i dodatki.
Nawiasem mówiąc - ma też dosyc tanio orzeszki piniowe, własnie się
połakomiłam :-)

5. Data: 2011-10-25 13:19:26

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Mąką, jajko, woda, curry.
Gęstość ciasta mniej więcej jak na naleśniki.
Kluczem sukcesu jest właściwa temperatura oleju.
Test temperatury to duża kropla ciasta. Jak natychmiast wypływa i ma złoty kolor jest
ok, jak trzeba czekać na wypłynięcie za zimny, jak wypływa ciemny za gorący.
W domu używam do kurczaka i warzyw.

--
ZZ@private

6. Data: 2011-10-25 13:26:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Oct 2011 06:19:26 -0700 (PDT), z...@g...com napisał(a):

> Mąką, jajko, woda, curry.

To nie jest tempura. Nie pytałam o standardowe znane panierki domowe. Wiem,
jak i w czym panierować, chodzi mi o TEMPURĘ.

7. Data: 2011-10-25 13:31:37

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> To nie jest tempura. Nie pytałam o standardowe znane panierki domowe.
> Wiem, jak i w czym panierować, chodzi mi o TEMPURĘ.

To co to jest _ta_ TEMPURA?

Qra

8. Data: 2011-10-25 13:33:36

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> Japońska panierka do ryb.
> Ktoś stosuje? Warto?

Do ryb stosuję panierkę polską.

Tempury nie robiłam sama, wolę, jak mi ktoś zrobi i pod nos podstawi.

Qra

9. Data: 2011-10-25 14:06:34

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Może i nie jest, ale jeśli japonka taką robi to jednak taki jest przepis.
Oryginalnie trochę się bardziej cacka z proporcjami różnych mąk (i tak ponad połowa
to mąka pszenna) i odlicza z sekundnikiem czas dojrzewania ciasta (90 minut) ale ja i
rodzina różnicy na korzyść nie widzimy (aczkolwiek co ciasto robię z wyprzedzeniem,
ale czy to będzie 90 minut czy godzina albo 4 to mi lata).

--
ZZ@private

10. Data: 2011-10-25 14:17:30

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 25.10.2011 13:26, schrieb Ikselka:
> Japońska panierka do ryb.
> Ktoś stosuje? Warto?

Tempura to rodzaj potrawy. Panierka jest tylko z mąki i wody z
rozbełtanym jajkiem (bardzo rzadka) z dodatkiem sody. Pic polega na tym,
że woda musi być bardzo zimna (dodać kostki lodu), a tłuszcz do smażenia
bardzo gorący. Nic specjalnego w tej panierce nie ma, więc bym nie
kupował jakieś dziwnej gotowizny. Można dodać jeszcze jakieś przyprawy
jak się chce, ale nie trzeba. Resztę załatwiają dipy.

Waldek

książka
Dania babci Zosi - dla leniwych ;)
Nać rzodkiewki .