KWAS CHLEBOWY

1. Data: 2007-11-30 10:52:09

Temat: KWAS CHLEBOWY
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostało mi trochę chleba razowego, pokroiłem na kromki i zarumieniłem w
piekarniku. Postawiłem 10 litrów wody na ogniu i zagotowałem ten chleb, gdy
wywar ostygł do około 20°C dodałem pół paczki świeżych drożdży o około 0,5kg
cukru zamieszałem - zostawiłem do rana. Rano rozlałem do butelek po piwie -
tylko do wysokosci szyjki - nie wolno więcej, zakapslowałem i wyniosłem do
piwnicy. Dziś (trzeci dzień) otworzyłem jedma butelkę, spieniła się, ale
otwierałem wolno ostrożnie upuszczając gazu. Wysmienity kwas - przesycony
gazem, aż szczypał w język.
Na takim kwasie można jeszcze upiec chleb, ugotować biały barszcz,
ugotować barszcz ukraiński.
Wyśmienity na kaca!!!

2. Data: 2007-11-30 11:05:04

Temat: Re: KWAS CHLEBOWY
Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
> kwas - przesycony gazem, aż szczypał w język.
> Na takim kwasie można jeszcze upiec chleb, ugotować biały barszcz,

A ten chleb to z tej maki za 1,30 zapomniales dodac
I nic nie ma o malakserze!

> Wyśmienity na kaca!!!

Ty dzieciaku kaca masz po 1 piwie Karmi - dla bab, slaboto bez charakteru.
--

Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

3. Data: 2007-11-30 12:48:06

Od: "yur@s" <j...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

> ugotować barszcz ukraiński.
Tia, barszcz ukrainski na kwasie z chleba razowego.O kwaszeniu burakow ty
slyszal?

4. Data: 2007-11-30 13:10:13

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yur@s" <j...@m...ru> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Tia, barszcz ukrainski na kwasie z chleba razowego.O kwaszeniu burakow ty
> slyszal?

A ty tylko o jednym kwasie do barszczu?

5. Data: 2007-11-30 13:23:03

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"yur@s" <j...@m...ru> wrote in message

> Tia, barszcz ukrainski na kwasie z chleba razowego.O kwaszeniu burakow ty
> slyszal?

Nie karmic trolla.
Moglbys?

6. Data: 2007-11-30 13:31:29

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Coś nie tak. Po co to gotowanie chleba? Przecież właśnie dlatego do
kwasu używa się chleba nie z drożdżami a na zakwasie, żeby fermentacja
szła od chleba. Na chlebie z drożdżami kwas nie wyjdzie, co sam na sobie
sprawdziłem, nie wiedząc, w czym jest myk. A na chlebie zagotowanym tym
bardziej. I ta ilość drożdży?!!
Zrobiłeś jakiś podpiwek, czy inną berbeluchę, może i dobrą, ale nie kwas...

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

7. Data: 2007-11-30 15:37:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Ostaszewski" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
> zagotowałem ten chleb, gdy wywar ostygł do około 20°C dodałem pół
> paczki świeżych drożdży o około 0,5kg cukru,,,

Właśnie - pomyliłeś fermentacje mlekowo - akoholową (zakwas na chleb) z
alkoholową (wino, piwo). Jabłecznik, gruszecznik, kwasy chlebowe, także z
dodatkiem miodu i ziół, kwasy owocowe, oraz podpiwek należą do tej drugiej
grupy - o zawartości alkoholu od 2 do 6%. Oraz dużej zawartości CO2.

8. Data: 2007-11-30 19:45:09

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Lis, 11:52, "Panslavista" wrote:
> Zostało mi trochę chleba razowego, pokroiłem na kromki i zarumieniłem w
> [...]

Czy ma taki sam smak jak ten, który był kiedyś do kupienia w Sojuzie?
Tamten mi bardzo odpowiadał - i smakowo, i kolorystycznie:)
Ciemniejszy od piwa i lepiej gaszący pragnienie:)
Kiedyś zostałam poczęstowana piwem (?) własnej roboty.
Był to biały napój, gazowany i o specyficznym smaku.
Chyba nie zawierał alkoholu, bo częstowana byłam na terenie zakonu.
Owszem, robiłam sama napój drożdżowy z cukrem, ale to nie było to.
Moje było w otwartym naczyniu i nie miało tego samego posmaku.
Wiem, że butelka (taka zamykana po oranżadzie - pamiętasz te "korkowe"
butelki?) była przyniesiona z piwnicy i była chłodna, a piłam ten
napój latem.
Nie wiesz co to mogło być? Znasz przepis?

--
Pozdrawiam :)
JM

9. Data: 2007-12-01 08:07:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
g.googlegroups.com...
> [...]

butelki?) była przyniesiona z piwnicy i była chłodna, a piłam ten
napój latem.
Nie wiesz co to mogło być? Znasz przepis?

Witaj!

Znam - podałem na początku - razowy chleb żytni pokroic na suchary i
przyrumienić w piekarniku. Następnie zagotować wodę 10-12 litrów i po
odstawieniu (80°C) wrzucić te suchary i zostawić na 12 godzin, przecedzić
przez dwie warstwy gazy lub płótno do drugiego naczynia, dodać pół paczki
drożdży (20-27°C) około 0,5 kg cukru, zostawić na następne parę godzin -
rozlać do butelek dodając 2-3 rodzynki. Muszą to być butelki wytrzymałe na
ciśnienie, praktycznie grube butelki PET 0,5 litra są najpraktyczniejsze -
zamiast wyrzucać włożyć do jakiegoś kartonu i niech się nazbiera.
Oczywiście, można uzyć butelek szklanych po piwie (starych, nowe są
cienkościenne), szampanówek, mogą to być szklane z zamknięciami sprężynowymi
po piwie Grolsch. Trzeba napełniac do początku szyjki 4-6 nizej wylotu, aby
nie uległy rozerwaniu. Dlatego też nie wolno dać zbyt dużo cukru. Jutro
wrzucę parę przepisów, gdyż nie musi to być kwas chlebowy, a jesli nawet to
dodatek listka mięty, czy miodu zamiast cukru zmiania smak.
Piwo też robiłem - nie jest trudno - można kupić za niewielkie pieniądze
zestaw startowy i butelki - doswiadczenie szybko przyjdzie... :-) Kobiety
też lubią pić piwo, a domowe jest super i zdrowe, a drożdże z dna (i piwo)
doskonałe na włosy...

10. Data: 2007-12-02 17:44:48

Od: Szymuś <pwdi_@_friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Klarujesz piwo w jakiś specjalny sposób przed butelkowaniem ?

--------------
"Podwładny winien mieć przed obliczem przełożonego
wygląd lichy i durnowaty tak,
by swoim pojmowaniem istoty sprawy
nie peszył przełożonego".

Ukaz cara Rosji, Piotra I z 2 grudnia 1708r.

Strudel de la "Tía Elvira"
dania andrzejkowe?
Pekluję szynki :-)
Witam i od razu pytam. (Wawa).