Kaczka

1. Data: 2003-10-13 07:47:52

Temat: Kaczka
Od: "Mich'ata " <m...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poradzcie grupowicze...
Zostałam obdarowana kaczką.Lezy bidula w zamrazalniku a ja nie wiem co z nia
zrobic. Jakos tak do tej pory nigdy nie miałam okazji
przyzadzac kaczki. Na dodatek jest cała. Po rozmrozeniu bede musiala
calosc wykorzystac /a u mnie rodzina niewielka/.
No i co ja mam z nia zrobić?:)

Pozdrawiam,
Zatroskana Mich'ata

1. Data: 2003-10-13 08:22:06

Temat: Re: Kaczka
Od: "" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyzadzac kaczki. Na dodatek jest cała. Po rozmrozeniu bede musiala
> calosc wykorzystac /a u mnie rodzina niewielka/.

Witam! kaczkę należy rozmrozić i natrzeć solą, niech poleży z godzinkę. Obrać
jabłka / słodo-winne/, pokroić na ćwiartki i nadziać nimi kaczkę, zaszyć. Piec
podlewając cały czas tłuszczykiem z brytfanny. Można też do jabłek dodać kilka
plasterków obranej pomarańczy lub obłożyć póżniej kaczkę. Inna wersja to farsz
z wątróbki, bułki namoczonej w mleku i natki piertuszki, na koniec piczenia do
sosu wrzucić jakbłka i nimi obłożyć kaczke. pzdr.

1. Data: 2003-10-13 09:09:55

Od: "JurekA" <j...@o...wywalpl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

/cut/

zapomnialas o jednym: natrzec kaczke MAJERANKIEEEEEEM!!!!!! :)

J.

1. Data: 2003-10-13 09:33:36

Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie. Moze ktos zna przepis na kaczke z jablkami ale taka wybitnie na
slodko... jadlam kiedys taka w restauracji... Nie spotkalam sie jeszcze z
takim przepisem... Cos jakby posmarowane dzemem... W kazdym razie
zdecydowanie bardziej na slodko niz tradycyjna kaczucha z jablkami...
Pzdr yenefer

1. Data: 2003-10-13 09:41:12

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mich'ata " <m...@g...SKASUJ.TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przyzadzac kaczki. Na dodatek jest cała. Po rozmrozeniu bede musiala
> calosc wykorzystac /a u mnie rodzina niewielka/.

dobra kaczka to jest to :)
uszy do gory, zakasa rekawy i do roboty:

kaczusie rozmrozic, sprawdzic, czy sie jakies wnetrznosci nie zaplataly we
wnetrznu i dokladnie umyc (usunac pozostalosci z pierza jesli sa).

pozostale ingredjencje:
wino biale polwytrwane;
pomarancze cale 2szt
cytryna1 szt
anansy 1 puszka albo jeden caly swiezy
1/2 l rosolu drobiowego

odsaczyc anansy, polowe z nich pokroic w drobna kostke. jedna pomarancze i
cytryne porzadnie wyszorowac i otrzec z nich skorke. z cytryny wycisnac sok,
pomarancze pokroic w taka sama kostke jak ananasa. druga pomarancze pokroic
w plastry. nadziac kaczusie pomarancza i ansnasaem i zaszyc dziure.
kaczucie wsadzic do brytfanki lub zarodopornego naczynia po jej uprzednim
natarciu sola. wlac sok z cytryny, rosol drobiowy, sok z ananasa, dorzucic
skorki z cytryny i pomarnaczy i dusic pod przykryciem (jesli kaczka wazy 2
kg to jedna godzine) polewajac ja sosem.
odkryc kaczusie, oblozyc ja plastrami anansana i pomaranczy polac winem i
pozostawic w piekarniku bez przykrycia caly czas polewajac malymi porcjami
wina.
kiedy kaczka jest gotowa, zlac sos do garnuszka i zagescic go.
kaczusie serwuje na polmisku oblozona ananasowmy i pomaranczowymi
plasterkami, sos podaje w sosjerce. do tego w zaleznosci od fantazji
podawalam ziemniakimlode, puree zsiemniakow lub ryz.

smacznego

skrzacik

1. Data: 2003-10-13 10:12:39

Od: "" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik wrote:
>
> /cut/
>
> zapomnialas o jednym: natrzec kaczke MAJERANKIEEEEEEM!!!!!! :)
>
> J.

Nie zapomniałam. Nie znoszę majeranku, toleruję go tylko we flakach i to też
w małych ilościach. pzdr.

1. Data: 2003-10-13 11:09:56

Od: d...@b...com.pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 Oct 2003 11:33:36 +0200, "Yenefer"
<y...@N...wp.pl> wrote:

> [...]
>takim przepisem... Cos jakby posmarowane dzemem... W kazdym razie
>zdecydowanie bardziej na slodko niz tradycyjna kaczucha z jablkami...

kaczuszke mozna oslodzis glazura z miodu. mozna miod wymieszac
(utrzec) z maslem lub z oliwa. z dodatkiem przyprawy (???) tez moze
byc. co kilkanascie minut podlewamy ptaka sosem. Lubie slodkie, wiec
przesmarowuje go jeszcze ze dwa razy.
Daniel

1. Data: 2003-10-13 13:04:43

Od: "Mich'ata " <m...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziekuje wszystkim za rady...ale czy kaczkę mozna tylko na słodko?
A inaczej?/kiedys jadłam pyszną "po pekinsku"..ale w knajpie chinskiej/.
Niekoniecznie jestem fanem mies z owocami i dlatego...moze by tak ktos mial
tez inny przepis?:)))
Pozdrawiam, Mich'ata

1. Data: 2003-10-13 13:14:27

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mich'ata wrote:

> A inaczej?/kiedys jadłam pyszną "po pekinsku"..ale w knajpie chinskiej/.

otwieramy www.google.pl, wpisujemy "kaczka po pekińsku" i ... nie do
wiary, wyskakuje nam calkiem sporo linkow do przepisow na kaczke po
pekinsku, jak to mozliwe ???

oto niektore z nich:
http://kuchnia.gery.pl/przepisy/p1047.htm
http://www.dieta.hg.pl/kaczka%20po%20pekinsku.htm
http://www.kamis.pl/x.pro/ModRecipes/ShowRecipe/121/
28/
http://www.decare.com.pl/index.pl?page=przepisy&act=
showOne&id=140

wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-10-13 13:54:46

Od: "Mich'ata " <m...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku <s...@r...pl> napisał(a):

> otwieramy www.google.pl, wpisujemy "kaczka po pekińsku" i ... nie do
> wiary, wyskakuje nam calkiem sporo linkow do przepisow na kaczke po
> pekinsku, jak to mozliwe ???

Wiesz...nie chodzi o znalezienie przepisu na "kaczke po pekinsku" bo to
proste. Wiem co to google i umiem sobie z nimi radzić/niebywałe!/.
Chodzilo o rade grupowiczow i sprawdzony, domowy przepis na
kaczke...niekoniecznie na slodko /czyt.dość łatwy bo nie chciałabym
wywalić jej do kosza.../

M.

Pierogi - tym razem ze szpinakiem :)
Przypalona szarlotka