Kaczka - jak? aby było palce lizać

1. Data: 2007-12-30 10:46:46

Temat: Kaczka - jak? aby było palce lizać
Od: "Prekto" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam kaczkę i 'nie boję się jej użyć' ;)
Proszę o przepis sprawdzony, który pozwoli przyżądzić kaczkę tak, że żona
padnie z zachwytu ;)

wczoraj wieczorem natarłem kaczkę czosnkiem, oliwą z oliwek i przyprawami -
nie wiem czy dobrze zrobiłem ale taką mam dzisiaj i co z nią dalej zrobić.

Pozdrawiam,
Prekto

2. Data: 2007-12-30 12:30:55

Temat: Re: Kaczka - jak? aby było palce lizać
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Dec 2007 11:46:46 +0100, Prekto napisał(a):

> [...]
> nie wiem czy dobrze zrobiłem ale taką mam dzisiaj i co z nią dalej zrobić.

Czosnek niekoniecznie, ale może być...
Natrzyj kaczkę wewnątrz i na zewnątrz solą i pieprzem oraz obficie
majerankiem - aby był dobrze widoczny, prawie jak panierka. Weź 4 duże
renety lub boskop'y, umyj, pokrój na ćwiartki (ze skórą), nafaszeruj kaczkę
tymi kawałkami ściśle, zaszyj. Pokrop tłuszczem, podlej 1/4 szkl. wody.
przykryj, piecz w piekarniku bez obracania ok. półtorej godziny - zależy od
wielkości kaczki.. Możesz obok kaczki poukładać większą ilość ćwiartek
jabłka - będzie lepszy smak.
--
XL wiosenna
"Prawdziwe przyjaciółki poznaje się nie w biedzie, ale w sukcesie."

3. Data: 2007-12-30 13:46:53

Od: "Prekto" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ile stopni dać w piekarniku ??

Pozdrawiam,

4. Data: 2007-12-30 14:08:01

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Dec 2007 13:30:55 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> wielkości kaczki.. Możesz obok kaczki poukładać większą ilość ćwiartek

I oczywiście podczas pieczenia często (np. co 10-15 minut) polewaj sosem,
bo wyschnie na wierzchu!

5. Data: 2007-12-30 14:26:33

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Dec 2007 14:46:53 +0100, Prekto napisał(a):

> a ile stopni dać w piekarniku ??

Hmmm, dla mnie odpowiedź w tym względzie zawsze jest o tyle trudna, że
używam kuchni kaflowej... więc bez termometru. Piekę na wyczucie :-)
Jednak poszukaj jakiegokolwiek przepisu na pieczeń - myślę, że ok. 160 st C
będzie akurat. I pamietaj o częstym polewaniu sosem.

6. Data: 2007-12-30 15:46:46

Od: "wolim" <t...@n...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał

> renety lub boskop'y

dlaczego XL'ka kojarzy mnie się niezmiennie z renetą lub boskop'em? ;)

7. Data: 2007-12-30 17:00:07

Od: "Prekto" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo za rady Ikselko.

Kaczkę miałem ok 2.5 kg i piekłem ją 2,5 godziny, jabłka dałem do środka i
na zewnątrz polałem jeszcze trochę kaczkę miodem i dodałem na górę masła.

i muszę przyznać, że kaczka jak kaczka - ale kaczka razem z jabłkami -
pychotka ;)

Pozdrawiam,
Prekto

ps.
tak mi zasmakowały te jabłka, że będę musiał zrobić sobie jabłka duszone z
cynamonem i podawane na gorąco np. z lodami śmietankowymi ;))

8. Data: 2007-12-30 17:03:39

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prekto" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> tak mi zasmakowały te jabłka, że będę musiał zrobić sobie jabłka duszone z
> cynamonem i podawane na gorąco np. z lodami śmietankowymi ;))

Bardzo dobrze drób podczas pieczenia (pod koniec) smarować dobrą śmietaną -
pięknie się zarumieni chrupiącą skórką.

9. Data: 2007-12-30 17:06:09

Od: "Prekto" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
Bardzo dobrze drób podczas pieczenia (pod koniec) smarować dobrą śmietaną -
pięknie się zarumieni chrupiącą skórką.

godzinkę wcześniej i bym tak zrobił ;)) a już zostały tylko kosteczki ;)

10. Data: 2007-12-30 17:09:20

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Prekto napisał:
(...)
> tak mi zasmakowały te jabłka, że będę musiał zrobić sobie jabłka duszone z
> cynamonem i podawane na gorąco np. z lodami śmietankowymi ;))

Może takie? http://kobieta.gazeta.pl/wysokie-obcasy/1,53667,1029
650.html
Z jabłkami także doskonale piecze się żeberka.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

Elektryczny młynek do pieprzu ?
suszone pomidory w oliwie
Magisterka prośba