Kalkulator Cholesterolu w internecie - czy to wiarygodne

1. Data: 2014-06-16 09:38:39

Temat: Kalkulator Cholesterolu w internecie - czy to wiarygodne
Od: "Szczepan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukajac w internecie natrafilem na Kalkulator Cholesterolu na stronie:
http://www.hughcalc.org/chol.php

Zdziwilo mnie bardzo, ze podajac dowolne trzy parametry z moich wynikow
laboratoryjnych (TC, HDL, LDL, TG) kalkulator wylicza czwarty parametr i
jest on dokladnie taki jak mam na wynikach. Sprawdzilem to na roznych
wynikach z okresu 13 lat i zawsze wyliczona wartosc jest dokladnie taka jak
u mnie. Czyzby laboratorium robiace mi badania nie podawalo faktycznie
zmierzonych wartosci tylko po obrobce tym samym algorytmem co w internetowym
kalkulatorze?

Nastepna sprawa to kalkulator na tej stronie ocenia czy twoje wynik,i sa
dobra czy zle i tu najwieksze zaskoczenie.
Dla tych samych wynikow sa dwie oceny, jedna dosyc zla a druga super.
Jak traktowac taka ocene? Ponizej omawiany wynik:

Your Total Cholesterol of 265 is HIGH RISK
Your LDL of 183 is HIGH RISK
Your HDL of 62 is OPTIMAL
Your Triglyceride level of 103 is NORMAL

RATIOS:
Your Total Cholesterol/HDL ratio is: 4.27 - (preferably under 5.0, ideally
under 3.5) GOOD
Your HDL/LDL ratio is: 0.339 - (preferably over 0.3, ideally over 0.4) GOOD
Your triglycerides/HDL ratio is: 1.661 - (preferably under 4, ideally under
2) IDEAL

pozdrowienia
Szczepan

2. Data: 2014-06-16 10:37:39

Od: Paweł Muszynski <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-06-16 09:38, Szczepan pisze:
> [...]
> jak u mnie. Czyzby laboratorium robiace mi badania nie podawalo
> faktycznie zmierzonych wartosci tylko po obrobce tym samym algorytmem co

TC = LDL+HDL+20%*TG

P.

3. Data: 2014-06-16 14:39:48

Od: "Szczepan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Muszynski" <p...@b...wytnijto.org> napisał

> TC = LDL+HDL+20%*TG

Dziękuję, w temacie algorytmu mam już jasność, myślałem przedtem ze kazdy z
4 parametrow jest mierzony oddzielnie.
Nadal jest dla mnie jednak niejasna ocena wyników.
Dla jednego kryterium złe a dla drugiego kryterium świetne.
Jak to jest naprawdę?

--
Szczepan

4. Data: 2014-06-19 10:44:09

Od: "Szczepan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Muszynski" <p...@b...wytnijto.org> napisał

> TC = LDL+HDL+20%*TG

Po przejżeniu tego wzoru, ja jako matematyk doszedłem do wniosku, że na
podstawie sumy dobrych i złych składników nie mozna wnioskować czy suma jest
zla czy dobra.
Przykladowo rok temu pacjent miał wszystkie parametry bardzo dobre i suma TC
wynosila 200.
Po roku LDL i TG pozostaly bez zmian a przybylo mu tylko dobrego
cholesterolu HDL o 40 jednostek. Suma TC wynosi wiec teraz 240 czyli
tragicznie, a przecież jego profol lipidowy tylko sie poprawił.
Wytłumaczcie mi jaki sens jest przy diagnozie poslugiwac sie tylko jednym
parametrem czyli TC i na tej podstawie wydawac osąd o stanie zdrowia
pacjenta.

--
Szczepan

5. Data: 2014-09-04 20:47:26

Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-06-19 10:44, Szczepan pisze:

> [...]
>>
> Po przejżeniu tego wzoru, ja jako matematyk doszedłem do wniosku, że na
> podstawie sumy dobrych i złych składników nie mozna wnioskować czy suma

Widać zdrowie nie jest funkcją monotoniczną.
Pytanie, czy jest liniową?

6. Data: 2014-09-05 00:03:01

Od: Sonn <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-06-19 10:44, Szczepan pisze:

> Użytkownik "Paweł Muszynski" <p...@b...wytnijto.org> napisał

> Po przejżeniu tego wzoru, ja jako matematyk

To widać ;)

przejrzeć -> przeglądać

--
Sonn

7. Data: 2014-09-05 19:36:52

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widać zdrowie nie jest funkcją monotoniczną.
> Pytanie, czy jest liniową?
NIe

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa
bez mnożenia,

Co za bezwstydne rzeczy pokazują w tym internecie!!!
O czym może świadczyć taki wygląd spermy?
Może jeszcze ktoś...
Ważnośc szczepionki HCV/HBV
Deklaracja wiary lekarzy katolickich