Kalkulator Cholesterolu w internecie - czy to wiarygodne

następny post »
From: "Szczepan" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Kalkulator Cholesterolu w internecie - czy to wiarygodne
Date: Mon, 16 Jun 2014 09:38:39 +0200

Szukajac w internecie natrafilem na Kalkulator Cholesterolu na stronie:
http://www.hughcalc.org/chol.php

Zdziwilo mnie bardzo, ze podajac dowolne trzy parametry z moich wynikow
laboratoryjnych (TC, HDL, LDL, TG) kalkulator wylicza czwarty parametr i
jest on dokladnie taki jak mam na wynikach. Sprawdzilem to na roznych
wynikach z okresu 13 lat i zawsze wyliczona wartosc jest dokladnie taka jak
u mnie. Czyzby laboratorium robiace mi badania nie podawalo faktycznie
zmierzonych wartosci tylko po obrobce tym samym algorytmem co w internetowym
kalkulatorze?

Nastepna sprawa to kalkulator na tej stronie ocenia czy twoje wynik,i sa
dobra czy zle i tu najwieksze zaskoczenie.
Dla tych samych wynikow sa dwie oceny, jedna dosyc zla a druga super.
Jak traktowac taka ocene? Ponizej omawiany wynik:

Your Total Cholesterol of 265 is HIGH RISK
Your LDL of 183 is HIGH RISK
Your HDL of 62 is OPTIMAL
Your Triglyceride level of 103 is NORMAL

RATIOS:
Your Total Cholesterol/HDL ratio is: 4.27 - (preferably under 5.0, ideally
under 3.5) GOOD
Your HDL/LDL ratio is: 0.339 - (preferably over 0.3, ideally over 0.4) GOOD
Your triglycerides/HDL ratio is: 1.661 - (preferably under 4, ideally under
2) IDEAL

pozdrowienia
Szczepan