Kalwinizm - z Wiki

1. Data: 2016-01-31 22:23:34

Temat: Kalwinizm - z Wiki
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kalwin oparł swoją doktrynę na Biblii uznając, że tradycja podlega
stałej rewizji (ecclesia reformata et semper reformanda). Jej centralnym
punktem była nauka o predestynacji, wedle której ludzie od chwili
urodzenia są przeznaczeni przez Boga albo do zbawienia, albo do
potępienia. Bóg dokonał tego wyboru przed stworzeniem świata i nie
będzie on zmieniony. Spełnianie dobrych uczynków jest wyłącznie dowodem,
że należymy do grona wybranych przez Boga. Teologia kalwińska
inspirowała się poglądami św. Augustyna.
Kalwinizm surowo podchodził do wszelkich ozdób, zabaw, tańców, gier
hazardowych. W kościołach nie umieszczano obrazów ani rzeźb. Kult
koncentrował się wokół czytań biblijnych. Obowiązywała praktyka chrztu
niemowląt.
Według Maksa Webera chęć udowodnienia przynależności do grupy, która
zostanie zbawiona, motywowała ludzi do wytężonej pracy, czym przyczyniła
się do rozwoju kapitalizmu.
-----------------------
Czy naprawdę uważasz, że ta diabelska doktryna to było to co głosił
Jezus? I tylko kler okłamywał?

2. Data: 2016-01-31 22:36:04

Temat: Re: Kalwinizm - z Wiki
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2016 o 22:23, zdumiony pisze:
> Kalwin oparł swoją doktrynę na Biblii uznając, że tradycja podlega
> stałej rewizji (ecclesia reformata et semper reformanda). Jej centralnym

i co glob?
zajrzyj https://pl.wikipedia.org/wiki/Kalwinizm
Może Bóg zrobił Ci kawał stwarzając Cię? Dał ci marne życie i postanowił
że po nim wrzuci Cię na wieczność do rozgrzanej lawy?
Co Ty na to? Kochasz takiego Boga?

3. Data: 2016-01-31 22:40:54

Od: Rewolucja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
> [...]

Może Bóg zrobił Ci kawał stwarzając Cię? Dał ci marne życie i postanowił
że po nim wrzuci Cię na wieczność do rozgrzanej lawy?

Dlatego kraje protestanckie jak Usa są takie bogate, bo protestantyzm zgodnie z
biblią głosi że przez czyny jakie dokonujesz, będziesz wynagrodzony, czyli twoja
praca w oczach boga jest ceniona, dlatego taki nacisk na rozwój i pracę. Katolicyzm
uczy bierności, modlić się, twoje życie w rekach boga, nie działać bo człowiek w
dzieło boga niech nie ingeruje, choroby leczy Jezus a nie medycyna i tam medycyna
kwitła tu była zwalczana.

4. Data: 2016-01-31 22:48:42

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2016 o 22:40, Rewolucja pisze:
> [...]
dzieło boga niech nie ingeruje, choroby leczy Jezus a nie medycyna i tam medycyna

Dobrze, a teraz przeczytaj Ewangelię, i Dzieje Apostolskie, o tym jak
Jezus zwalczał Mamonę. Przeczytaj a nie twierdź że to zgodne z Biblią.
To powyższe do religia dorobkiewiczów.
W ogóle wydaje się że wiek 19 to wiek kalwinizmu:
takiej oschłości, braku uczuć, aseksualności, za to robienia pieniędzy,
handelu, pieniądz jako jedyna legalna namiętność.
handełe, handełe, idż złoto do złota
Kiedyś idealizowałem 19 wiek, teraz wiek że to tylko etap, to se ne
vrati, nie można wchodzić dwa razy do tej samej rzeki.

5. Data: 2016-01-31 22:51:02

Od: Rewolucja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
> [...]

Kiedyś idealizowałem 19 wiek, teraz wiek że to tylko etap, to se ne
vrati, nie można wchodzić dwa razy do tej samej rzeki.

Kalwinizm głosi prace a nie mamonę, możesz pomagać biednym swoją pracą, ale masz
działać, tworzyć, rozwijać się, to kler gnije w przepychu, banda pasażytów na którą
biedny naród płaci.

6. Data: 2016-01-31 23:05:53

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2016 o 22:51, Rewolucja pisze:
> Kalwinizm głosi prace a nie mamonę, możesz pomagać biednym swoją pracą, ale masz
działać, tworzyć, rozwijać się, to kler gnije w przepychu, banda pasażytów na którą
biedny naród płaci.

Nie, ubodzy są potrzebni. Ubogi - to ktoś mający majątek u Boga.
Przeczytaj Jezusa, jak chwali Lilie, które nie martwią się o jutro, a
które Bóg ubiera.
kalwinizm głosi że Bóg zrobił ci wielki kawał stwarzając Cię, czy to
takie fajne?

7. Data: 2016-01-31 23:11:17

Od: Rewolucja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
> [...]

które Bóg ubiera.
kalwinizm głosi że Bóg zrobił ci wielki kawał stwarzając Cię, czy to

Huju urojony kalwinizm głosi pracę a nie mamonę, lumpów bogatych to masz w sutannach
i jest to cherezja, bo oni mieli być biedni a nie w pałacach mieszkać zabierając
ludziom. Masz zapracować a owoce zsyła bóg za twoją prace, a nie okradać polaków z
pieniędzy na kolejne kaprysy purpurowatych.

8. Data: 2016-01-31 23:21:30

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2016 o 23:11, Rewolucja pisze:
> [...]
zabierając ludziom. Masz zapracować a owoce zsyła bóg za twoją prace, a nie okradać
polaków z pieniędzy na kolejne kaprysy purpurowatych.

"Pracuj, pracuj, to sens życia" - to ma być ta Dobra Nowina?
Bóg może dawał nagrody ziemskie starożytnemu Izraelowi, ale nie nagradza
bogactwem - nie uprawiaj herezji Ewangelii Sukcesu!
I w ogóle - zarabianie pieniędzy jako jedyna legalna namiętność w życiu?
Zobacz historię Św. Franciszka - Biedaczyny!
Nie przypuszczam abyś był bogaczem, typem Ebenezera Scrooge.
Przypuszczam globie, że nie masz ani żony, ani bogactwa,
więc dlaczego nie chcesz religii, dla której jesteś ważny, zamiast
religii w której jesteś nieudacznikiem i w dodatku Bóg cię nie lubi i po
śmierci jeszcze pokarze?

9. Data: 2016-02-01 01:01:45

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
> [...]

"Pracuj, pracuj, to sens życia" - to ma być ta Dobra Nowina?
Bóg może dawał nagrody ziemskie starożytnemu Izraelowi, a

Praca zasługuje na szacunek, tym samym gdyby nasi księża zapracowali, to by mieli
większy szacunek niż teraz, rozbijają się pasożyty w pałacach i zampomnieli że w
dekalogu stoi nie kradnij.

10. Data: 2016-02-01 01:07:59

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.02.2016 o 01:01, glob pisze:
> Praca zasługuje na szacunek, tym samym gdyby nasi księża zapracowali, to by mieli
większy szacunek niż teraz, rozbijają się pasożyty w pałacach i zampomnieli że w
dekalogu stoi nie kradnij.

Znasz dużo takich księży?

Fiodor Dostojewski - Bracia Karamazow - Wielki Inkwizytor
Głosujmy na ludzi!
Lewica oszalała
Religia czy geny?
Słowianie - dla Jakuba