Kapary z nasturcji jak ?

1. Data: 2003-07-25 09:08:28

Temat: Kapary z nasturcji jak ?
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rośnie mi sporo nasturcji pnącej i pojawiły się na niej zawiązki owoców.
Słyszałem, że można z nich zrobić pseudokapary, tylko nie wiem JAK?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie ;-)
pozdr.Alex

1. Data: 2003-07-25 10:57:52

Temat: Re: Kapary z nasturcji jak ?
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> Rośnie mi sporo nasturcji pnącej i pojawiły się na niej zawiązki owoców.
> Słyszałem, że można z nich zrobić pseudokapary, tylko nie wiem JAK?
> Będę wdzięczny za wszelkie sugestie ;-)
> pozdr.Alex
Jeszcze nie wyptrobowalam, ale powiedziano mi , ze dac je do octu ?
Ilona

1. Data: 2003-07-25 11:27:11

Temat: Odp: Kapary z nasturcji jak ?
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik I.P. <i...@g...de> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:bfr2fn$i0$05$...@n...t-online.com...

> "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> Jeszcze nie wyptrobowalam, ale powiedziano mi , ze dac je do octu ?
> Ilona

Tyle to wiem, ale proporcje i jeszcze sól ;-))
pozdr.Alex

1. Data: 2003-07-25 11:59:09

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Rośnie mi sporo nasturcji pnącej i pojawiły się na niej zawiązki owoców.
> Słyszałem, że można z nich zrobić pseudokapary, tylko nie wiem JAK?
> Będę wdzięczny za wszelkie sugestie ;-)
> pozdr.Alex

Mam przepis pochodzący ze specjalnego numeru "Kuchni" - " Dziadkowe
nalewki, babcine przetwory" . Sama nie robiłam, ale jeśli jesteś
zainteresowany, to podam.

Z pozdrowieniami, Stokrotka

1. Data: 2003-07-25 13:27:02

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Mam przepis pochodzący ze specjalnego numeru "Kuchni" - " Dziadkowe
> nalewki, babcine przetwory" . Sama nie robiłam, ale jeśli jesteś
> zainteresowany, to podam.
>
> Z pozdrowieniami, Stokrotka

Tez jestem zainteresowana, bo nie znam proporcji
Ilona

1. Data: 2003-07-25 13:41:22

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robię to od wielu lat, ale pomóc Wam niestety nie mogę. Po prostu
nigdy nie robię nic zgodnie z jakąś recepturą a i swoich sposobów nie
notuje. A przygotowuje je corocznie na trzy sposoby: jako solone,
kwaszone i konserwowe. Wydaje mi się, że robię je podobnie jak ogórki.

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

1. Data: 2003-07-25 16:03:40

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Maciąg <m...@c...prv.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bfr5na$9qs$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
Dziadkowe
> nalewki, babcine przetwory" . Sama nie robiłam, ale jeśli

Poproszę ;-)
pozdr.Alex

1. Data: 2003-07-25 16:33:28

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poproszę ;-)
> pozdr.Alex

Przepraszam, dopiero wróciłam i już podaję :-).

"Kapary" z owoców nasturcji

50 dkg zielonych owoców nasturcji
1 łyżeczka soli

Zalewa:
1/4 szklanki octu 10% lub 2 szklanki octu winnego
10 dkg cukru
3 goździki
kawałek (2,5 cm) cynamonu
3 ziarna pieprzu czarnego

Owoce nasturcji starannie przebrać, opłukać i osączyć. Zagotować
wodę z solą, włożyć owoce i gotować 10-12 min. Następnie odcedzić
i rozłożyć do małych słoików.

Przygotować zalewę:
Ocet zagotować z 1 1/2 szklanki wody, cukrem i korzeniami (octu
winnego nie należy rozcieńczać wodą). Wyjąć goździki i cynamon.
Owoce zalać gorącą zalewą. Pasteryzować 15 min w temp. 70*C.

Używać jak kaparów prawdziwych.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2003-07-25 17:03:35

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Rośnie mi sporo nasturcji pnącej i pojawiły się na niej zawiązki owoców.
> Słyszałem, że można z nich zrobić pseudokapary, tylko nie wiem JAK?
Witam! :-) Dzis wlasnie czytalam o kaparach, ponizej przepis H.
Szymanderskiej;
mlode, zielone, jedrne nasiona nasturcji
szklanka wody
szklanka octu winnego
maly kawalek chrzanu
3 szalotki
4 ziarna pieprzu
galazka estragonu
pol lyzeczki mielonej galki muszkatolowej
zabek czosnku
pol szklanki soli
1/4 lyzeczki cukru

Zagotowac wode z sola. Umyte i osuszone nasiona wlozyc do miseczki, zalac
przestudzona solanka, zostawic na dobe.
Nastepnego dnia zagotowac ocet ze wszystkimi dodatkami. Gotowac 10 minut na
malym ogniu, przykryty pokrywka..
Nasiona nasturcji wyjac z solanki, osuszyc na sciereczce, wlozyc do
malenkich sloikow, zalac goraca marynata, szczelnie zamknac, pasteryzowac na
sucho

Poziomka

czy kurki, to takie grzyby...
ocet balsamiczny- jeszcze raz