Kara smierci powinna byc przywrocona !

71. Data: 2001-07-17 11:16:52

Temat: Re: Skuteczna kara (bylo Re: Kara smierci powinna byc przywrocona !)
Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
news:3B51B7BD.93BC154C@proinfo.pl...

> Polska Partia Informatyków ??? :-))
> Niezły pomysł :-))
> może przynajmnie będzie bardziej z algorytmizowane prawo bez żadnych
niedomówień

Dla mnie bomba !!!

Leszek M.

72. Data: 2001-07-17 11:18:18

Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Apik" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> by ubyło :-))

> ciach
>
> A koszty utrzymania wiezniow ksztaltuja sie tak na Podkarpaciu:
> ------
> PODKARPACIE. Dzienna podsta­wowa stawka żywieniowa dla więźnia wynosi 4,2
> zł, a jego mie­sięczne utrzymanie kosztuje po­nad 1,5 tysiąca zł.
Więźniowi

----------
> Jest to część artykułu przeskanowanego z Super Nowości z dnia 13 lipca br.
> nr
> 135 (1179)
>
> Cały artykuł mogę podesłać zainteresowanym na priv bo jest tego o wiele
> więcej

Dlatego mówiliśmy niby o tym samym - ale utrzymanym w nieco innej konwencji
;-)

Spójrz na jeden z moich poprzednich mejli w tym wątku

Leszek M.

73. Data: 2001-07-17 11:29:08

Temat: Re: Kara smierci powinna byc przywrocona !
Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> napisał w wiadomości

/.../
> Ani proste, ani tanie, ani skuteczne ;) Juz to przerabiano i Gulagi (gdzie
> wiekszosc stanowili pospolici przestepcy) ekonomicznie nie potrafily
> na siebie zarobic.

Kwestia organizacji - mogę zrobić biznes plan i łatwo wykazać że się opłaca.
Ale dopiero po wakacjach ;-)

>A z kopalni mozna zwiac, wiec zapomnij o dwoch
> straznikach,

Z głębokości powiedzmy 200 m - inaczej niż szybem trudno. A jak w szybie nie
będzie windy? 200 m po ścianie szybu - trzeba by niezłego zawodnika. Tak
naprawdę to od środka zwyczajnie się nie da - wystarczy dodatkowy prosty
system alarmowy przy próbie sforsowania szybu. Da się co najwyżej od
zewnątrz - pomoc osób trzecich. A to można załatwić bardzo prosto. Przy
wspomnianym szybie umieścić np. duży, zwyczajny posterunek policji, lub
jednostkę wojskową (która nie zajmowała by się bynajmniej szybem - bo ten
jest bezobsługowy - ale przez sam fakt swojej obecności i izolacji terenu
uniemożliwiała by sforsowanie od zewnątrz. :-)

>poza tym utrzymanie gotowosci kopalni tez kosztuje
> mase pieniedzy (wentylacja szybow, metan itp.), wiec to zaden biznes
> dla panstwa ;))

jakie utrzymanie - jakiej gotowości???
dawno, dawno temu - wydobywano węgiel bez utrzymywania gotowości i bez
drogich systemów wentylacji. Jaki problem w tym przypadku do tego wrócić ?

> Nie ma szans, ile oni wegla tymi kilofami by wykopali? :)

Chyba się nie zrozumieliśmy. Nie jest to metoda na zapewnienie
bezpieczeństwa energetycznego kraju, ale na izolację najcięższych
przestępców w sposób minimalizujący koszty, a nawet zapewniający minimalne
zyski.
Jeszcze:
- kopalnia w systemie "średniowiecznym" - koszty minimalne
- ochrona - koszty minimalne
- żarcie - koszty minimalne

Wielkość urobku - też minimalna, ale myślę że spokojnie pokrywająca opisane
wyżej koszty.

Byłem ostatnio w Wieliczce (nota bene - spora część trasy turystycznej jest
podobno przystosowana dla ON !) - i zdziwił byś się ile można wykopać przy
pomocy prostych narzędzi.

Pozdrawiam
Leszek M.

74. Data: 2001-07-17 18:35:44

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek M." napisał(a):

> Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Dla mnie bomba !!!

tak - to juz mamy kilku chętnych za. Może tą partię jednak założymy - mamy już
genialne programy uzdrowienia:
- służby więziennej
- nierentownych kopalni
- rzeczywista kara zamiast dożywocia

:-))

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

75. Data: 2001-08-13 20:10:54

Od: "Pituś" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek M. <l...@w...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9j17dh$3c1$...@n...tpi.pl...

> [...]
jest
> podobno przystosowana dla ON !) - i zdziwił byś się ile można wykopać przy

Pamiętajcie, że prawo (ludzkie) ma niewiele wspólnego z sprawiedliwością.
Prawo jest narzędziem rządzącej ekipy i tej ekipie ma służyć. Jest więc jak
miecz obosieczny, może karać bandytów ale może również służyć do krzywdzenia
niewinnych ludzi. Chyba nie chciałbym aby kara śmierci została przywrócona
za rządów SLD.

--
Pozdrawiam, Pituś

76. Data: 2001-10-14 21:35:19

Od: "Marek" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek M." <l...@w...com.pl> w artykule
news:9icpa0$l8a$1@news.tpi.pl napisał...

> I masz rację - i jej nie masz.
> Każda śmierć człowieka jest bezsensowna - tylko czy każdy kto wygląda jak
> człowiek aby na pewno tym człowiekiem jest ?

Twoja chęć stawiania się w roli Boga i decydowania kto jest człowiekiem a
kto nie jest jest chora. Każdy człowiek jest człowiekiem, i albo będziemy
zawsze i w każdym przypadku chronili ludzkie życie, bez wyjątków, albo dajmy
sobie spokój. W tym jednym nie może być żadnego wyjątku, bo nasze
człowieczeństwo straci jakikolwiek sens. Nie mów więc, że nie mam racji.

> A tu już nie masz zupełnie racji - bo stawiasz sprawę tak: jak Ci się nie
> podoba to co jest - to wynocha. A niby dlaczego tylko Ty masz monopol na
> słuszność? Miarą wolności, a także i patriotyzmu jest nie chęć wyjazdu do
> kraju, w którym jest tak, jak sobie zamarzyłeś, ale próba doprowadzenia do
> tego, żeby tak jak sobie wymarzyłem było tu gdzie żyję.

Jakbyś uważnie przeczytał to, co napisałem, to nie indyczył byś się ani tak
nie puszył. Nie napisałem jak sugerujesz, że wynocha jak się nie podoba,
tylko stwierdziłem, że każdy człowiek może wybrać to miejsce na ziemi, które
odpowiada jego dążeniom. Nasza bohaterka nawołuje do mordowania ludzi, więc
jej miejsce jest tam, gdzie ludzi mordują, bo wśród normalnych nie znajdzie
nigdy miejsca.

> Znowu - masz rację - i jej nie masz.
> Rzeczywiście - badania dowodzą niewielki związek kary śmierci ze
> zmniejszeniem się przestępczości, ale jednocześnie dowodzą również, że
> przestępczości sprzyja zbyt łagodny system wymiaru "sprawiedliwości".
> Zdarzają się także i przestępstwa, w których wprost jest kalkulowane - kto
> ile za dany czyn dostanie. Nie jest ich moze wiele - ale są.

Znowu wydziwiasz i naginasz fakty do swojej filozofii widzenia świata i
chęci racji. Mowa nie o przestępczości, tylko o barbarzyństwie pod nazwą
zabijanie ludzi w imię "prawa". Tu nie chodzi więc o czyjąś rację czy jej
brak. Nie kombinuj więc jak koń pod górę, bo człowiek przeciwny zabijaniu ma
rację zawsze i nie ma tu żadnego ale.

> Jak zdąży zrobić coś dobrego, zanim wykończy ją bandyta - niby skazany za
> morderstwo, a będący właśnie na przepustce :-(((

Zamiast być takim defetystą staraj się zmienić prawo.

77. Data: 2001-10-21 00:50:28

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <s...@c...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Leszek M." <l...@w...com.pl> w artykule
> news:9icpa0$l8a$1@news.tpi.pl napisał...

> Twoja chęć stawiania się w roli Boga i decydowania kto jest człowiekiem a
> kto nie jest jest chora.

Zwróć łaskawie uwagę na fakt, że póki co bynajmniej nie uzurpowałem sobie
prawa o decydowaniu kto człowiekiem jest a kto nie jest - zaledwie zgłosiłem
pewną wątpliwość w tym temacie. Dlaczego? Rozwinę to za chwilę.

>Każdy człowiek jest człowiekiem, i albo będziemy
> zawsze i w każdym przypadku chronili ludzkie życie, bez wyjątków, albo
dajmy
> sobie spokój.

Owszem - zgadzam się z Tobą w zupełności. Każdy człowiek jest człowiekiem,
tak jak każdy pies - psem, kura-kurą, drzewo-drzewem itd. To się nazywa w
logice tautologia ;-)
Ja zadałem nieco inne pytanie: nie - czy każdy człowiek jest człowiekiem, a:
czy każdy kto wygląda jak człowiek jest człowiekiem. To różnica - i to
zasadnicza. Pojawia się tu bowiem znacznie poważniejsza kwestia: CO decyduje
o człowieczeństwie danej istoty?

>W tym jednym nie może być żadnego wyjątku, bo nasze
> człowieczeństwo straci jakikolwiek sens. Nie mów więc, że nie mam racji.

Takiś pewien swojej racji? Nie ma żadnych wyjątków?
Więc odpowiedz mi jak to wygląda np. w takich przypadkach:

1. Ktoś w ciemnej ulicy chce cię ewidentnie pozbawić życia. Czy masz prawo
się bronić, zakładając że istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że przy tej
okazji go zabijesz?

2. Żeby nie było za łatwo: załóżmy, że ktoś nie chce pozbawić Cię życia, a
tylko np. zgwałcić i trwale okaleczyć. Powstrzymać go możesz tylko
zabijając. Czy masz do tego prawo, czy też powinieneś mu się poddać?

3. Załóżmy, że ktoś chce zrobić krzywdę małemu dziecku (zgwałci, zabić,
okaleczyć). Możesz go powstrzymać wyłącznie pozbawiając życia. Masz do tego
prawo, czy nie?

4. Ktoś jest w posiadaniu urządzenia przy pomocy którego wysadzi w powietrze
milionowe miasto (albo np. rozwali w czort całą naszą Matkę-Ziemię). Możesz
go powstrzymać wyłącznie zabijając go. Czy masz do tego prawo?

To tak na początek. Resztę - jak odpowiesz na powyższe pytania.

A teraz jeszcze pytanie dodatkowe z innej beczki:

5. Kim jest istota, która np. potrafi z zimną krwią torturować, gwałcić i
mordować dzieci, w tym np. kilkumiesięczne niemowlęta?

> [...]
więc
> jej miejsce jest tam, gdzie ludzi mordują, bo wśród normalnych nie

A cóż to jest norma Panie Kolego i dlaczego, że się tak głupio spytam? I
niby kto ma decydować czy dany człowiek jest normalny czy nie?
Parę linijek wyżej miałeś do mnie pretensje o prawo do decydowania o
człowieczeństwie. A niby dlaczego ty masz prawo do decydowania o tym, co
normalne a co nie normalne?

Dalej - każdy człowiek ma prawo do wyboru miejsca. Ale także (w pewnym
zakresie) ma prawo do zmiany tego miejsca w którym jest na takie, jakie
odpowiada jego oczekiwaniom.
A czy nasza bohaterka nawołuje do mordowania ludzi, czy do wyrywania
chwastów, to rzecz póki co jednoznacznie nie rozstrzygnięta. Podobnie jak
to, kto jest normalny, a kto nie.

> Znowu wydziwiasz i naginasz fakty do swojej filozofii widzenia świata i
> chęci racji.

To znaczy: KONKRETNIE - jakie fakty nagiąłem - tak weź i wymień kilka.

>Mowa nie o przestępczości, tylko o barbarzyństwie pod nazwą
> zabijanie ludzi w imię "prawa".

Rozumiem, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego? Mówimy sobie o karze
śmierci za przestępstwa, ale w żadnym razie o jej przyczynie czyli
przestępczości. To faktycznie będziemy mieli pełny i obiektywny obraz
sytuacji.

>Tu nie chodzi więc o czyjąś rację czy jej
> brak. Nie kombinuj więc jak koń pod górę, bo człowiek przeciwny zabijaniu
ma
> rację zawsze i nie ma tu żadnego ale.

Zanim odpowiem - wypowiedz się na temat pięciu punktów, które opisałem
wyżej.
Powiem tylko - że trzeba być bardzo naiwnym, żeby świat widzieć tylko w
dwóch kolorach: czarnym i białym.

> Zamiast być takim defetystą staraj się zmienić prawo.

Np. przywrócić karę śmierci? ;-)

Leszek Maz.

LEKARZE TO MORDERCY BO ...
Czy ktoś wie coś na temat Fundacji Ducha?
Prośba o pomoc
Zapraszamy na nowy chat dla niepełnosprawnych
Sport ON