Kard. Sarah: Homoseksualiści są wezwani do zachowania czystości

1. Data: 2017-06-21 11:51:33

Temat: Kard. Sarah: Homoseksualiści są wezwani do zachowania czystości
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kard. Sarah: Homoseksualiści są wezwani do zachowania czystości

Homoseksualiści są wezwani do zachowania czystości. Jeśli sądzimy, że
nie potrafią osiągnąć tej cnoty, to tym samym ich poniżamy - uważa kard.
Robert Sarah. Prefekt watykańskiej Kongregacji ds. Kultu Bożego i
Dyscypliny Sakramentów napisał wprowadzenie do autobiografii
amerykańskiego homoseksualisty, który opowiada drogę swego nawrócenia od
kultury gejowskiej do życia w czystości. Książka Daniela Mattsona nosi
znamienny tytuł: ,,Dlaczego nie nazywam siebie gejem". Dodajmy, że
spotkała się ona z bardzo dobrym odbiorem w anglosaskim Kościele. Do jej
lektury zachęcają między innymi kardynałowie: Dolan, O'Malley i Collins.

Odnosząc się do tego świadectwa, kard. Sarah podkreśla, że kapłani,
którzy nie wzywają osób homoseksualnych do zachowania czystości,
pozbawiają ich tym samym pełni Ewangelii. Unikanie trudnego nauczania
Chrystusa i Kościoła na ów temat nie stanowi przejawu miłości. W ten
sposób nie oddaje się przysługi ani Panu, ani ludziom stworzonym na Jego
obraz i podobieństwo, a następnie odkupionym Jego przenajświętszą Krwią.
,,Nie możemy być bardziej współczujący i miłosierni niż Jezus, który
kobiecie przyłapanej na cudzołóstwie przekazał dwa równie ważne
przesłania: ani Ja ciebie nie potępiam; idź i nie grzesz już więcej".

Szef watykańskiej dykasterii odniósł się również do świadectw czterech
katolickich homoseksualistów, których mógł wysłuchać tuż przed synodem
biskupów o rodzinie. ,,Poznałem wtedy, jak bardzo cierpią ich dusze,
niekiedy na skutek okoliczności od nich niezależnych, a niekiedy na
skutek własnych wyborów. Czułem ich samotność, ból i nieszczęście,
których doświadczali, ponieważ prowadzili życie niezgodne z prawdziwą
tożsamością dzieci Bożych" - wspomina kard. Sarah. Dodał zarazem, że
dopiero, gdy zaczęli żyć zgodnie z nauczaniem Chrystusa, mogli oni
odnaleźć pokój i radość.

Kard. Sarah zachęca wszystkich biskupów i księży do lektury świadectwa
Daniela Mattsona, aby w ten sposób mogli się utwierdzić w przekonaniu,
iż mądrość Kościoła odnośnie do tych trudnych i delikatnych kwestii jest
wyrazem prawdziwej miłości oraz współczucia. ,,Tylko Kościół ma odpowiedź
na najgłębsze pytania człowieka, na najgłębsze pragnienia miłości i
przyjaźni" - konkluduje kard. Sarah.

http://www.fronda.pl/a/kard-sarah-homoseksualisci-sa
-wezwani-do-zachowania-czystosci,94829.html

2. Data: 2017-06-21 15:31:41

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 21.06.2017 um 11:51 schrieb pinokio:
> [...]
> spotkała się ona z bardzo dobrym odbiorem w anglosaskim Kościele. Do jej
> lektury zachęcają między innymi kardynałowie: Dolan, O'Malley i Collins.

Czy nie sa oni przypadkiem zobowiazani do celibatu?
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

3. Data: 2017-06-21 15:43:40

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 21 czerwca 2017 15:31:43 UTC+2 użytkownik silvio balconetti napisał:

> Czy nie sa oni przypadkiem zobowiazani do celibatu?

co ty, silvio, mozesz o tym pisac?
byles ktorymkolwiek z ksiezy lub homoseksualistow?

fdaktr, tez nie bylem, ale potrafie zrozumiec.

powiem Ci cos; zawszew zana mowila mi,
ze jak ksieza zle postepuja
to beda bardziej przez Boga roizlczani
niz "zwykli" smiertelnicy.

nie ma tak i nigdy nie bedzie,
jesli mam jakakolwiek sluzebnosc w jakimkolwiek temacie.

zawsze, ale to zawsze, wyrok bedzie sprawiedliwy.
i szczesliwy, ze jest tylko sprawiedliwy.

jacek

4. Data: 2017-06-21 16:24:14

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 21.06.2017 um 15:43 schrieb j...@o...pl:

> co ty, silvio, mozesz o tym pisac?
> byles ktorymkolwiek z ksiezy lub homoseksualistow?

Nie chce mi sie tlumaczyc, ale rzucisz do google vatikan homosexualität
albo w innym jezyku to masz dziesiatki reportazy na ten temat. Np.

https://www.welt.de/politik/ausland/article123626154
/Der-Vatikan-ist-ein-Paradies-fuer-Schwule.html
https://de.nachrichten.yahoo.com/markus-lanz-wie-sch
wul-ist-der-vatikan-062858310.html
http://www.epochtimes.de/feuilleton/buecher/homosexu
eller-ex-priester-packt-aus-rund-die-haelfte-aller-k
atholischen-geistlichen-sind-schwul-a2106385.html
http://meedia.de/2017/05/03/im-vatikan-werden-taegli
ch-witze-ueber-schwule-gerissen-ein-priester-rechnet
-mit-dem-vatikan-ab-und-sichert-profil-die-spitzenpo
sition-der-blendle-charts/
http://www.stern.de/panorama/homosexuelle-in-der-kat
holischen-kirche---ex-priester-david-berger---die-ha
elfte-der-priester-im-vatikan-ist-schwul--6484526.ht
ml
http://www.stern.de/panorama/gesellschaft/homosexual
itaet-im-vatikan---traut-euch--frei-zu-sein---743791
0.html

Sa tez akcenty polskie. :-)

5. Data: 2017-06-22 01:57:39

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"pinokio" <p...@n...adres.pl> wrote in message
> Homoseksualiści są wezwani do zachowania czystości.

Pinokio, a jak Ty rozumiesz tą czystość u homoseksualistów?
Lub brak czystości? Czy chodzi może o dokładniejsze lewatywy?

> [...]
> tym samym pełni Ewangelii. Unikanie trudnego nauczania Chrystusa i
> Kościoła na ów temat nie stanowi przejawu miłości.

Co Chrystus nauczał na temat homoseksualności?
Czy ktoś mógłby zacytować?

[...]
> skutek własnych wyborów. Czułem ich samotność, ból i nieszczęście, których
> doświadczali, ponieważ prowadzili życie niezgodne z prawdziwą tożsamością
> dzieci Bożych" - wspomina kard. Sarah.

Co to znaczy "prawdziwa tożsamość dzieci Bożych"?

Stopnie zła
Największy rasista w historii ludzkości.
Czy ikselka doniesie na Senyszyn?
Europo, larum grają!
Czemu Syria?