Kaszel

1. Data: 2009-02-03 12:06:48

Temat: Kaszel
Od: "Adam" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki problem z osobą z rodziny, która wykazuje kretyńską oporność na
sugestię, by pójść do lekarza... Mężczyzna, 50 lat, waga raczej w normie, z
pięć lat temu jeszcze regularnie palił, teraz chyba też, ale bardzo rzadko.
Skrzywiona przegroda nosowa, całoroczny katar i głośne oddychanie; spanie
obok niego to koszmar, bo ma się wrażenie jakby obok stała lokomotywa. Od
ok. 2 lat co kilkadziesiąt minut kaszle, zawsze tylko pojedyńcze
kaszlnięcie, ale jednak...

I to wszystko. Jak taką osobę przekonać do wizyty u lekarza - znacie jakieś
choroby, których objawiają się taki kaszlem?

Pozdrawiam,
Adam

2. Data: 2009-02-03 12:40:22

Temat: Re: Kaszel
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakieś
> choroby, których objawiają się taki kaszlem?

Chyba jedną z możliwych (i to naprawdę) jest gruźlica.
Chociaż 2 lata to trochę długo jak na rozwijanie się jej.
Ja bym wysłał na wizytę u pulmonologa.

3. Data: 2009-02-03 19:03:06

Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Feb 2009 13:06:48 +0100, "Adam"
<c...@g...pl> napisał(a):

> Mężczyzna, 50 lat
I wszystko jasne, pokolenie w którym przeważająca większość to takie
właśnie oporniaki myslące na zasadzie "nie wmawiaj mi chorób, przecież
jestem zdrowy"
Do lekarza warto isć zbadać czy to nie jest jakies przewlekle
zapalenie oskrzeli, kaszlowy wariant astmy czy inne dziadostwo.

Jarek

4. Data: 2009-02-04 10:49:56

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może podejdź z drugiej strony.
Pewnie to alergik. Zauważ co mu szkodzi najbardziej (dywan, pościel....),
usuń pszyczynę, może jak mu pomoże pszekonasz go do medyka, np. bo
podstawowe leki antyalergiczne - na receptę są tańsze.

--
Nie jestem medykiem.
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)

Valerin Forte a znieczulenie miejscowe
ks-somed
Głośna muzyka wiele godzin dziennie - jak poważne uszkodzenie słuchu?
Zabieg w tzw. "sedacji" i prowadzenie samochodu
palec serdeczny lewej reki