Kawa

1. Data: 2006-06-19 11:05:35

Temat: Kawa
Od: "Max" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Czy warto zrezygnowac z picia kawy dla zdrowia?Czy moze kawa wrecz jest
dobra w czyms dla zdrowia?

2. Data: 2006-06-19 11:36:17

Temat: Re: Kawa
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Max" <m...@g...de> napisal w wiadomosci
> Czy warto zrezygnowac z picia kawy dla zdrowia?Czy moze kawa wrecz
> jest dobra w czyms dla zdrowia?

Wg niektórych badan ma jakoby zmniejszac ryzyko wystapienia cukrzycy
--
Marek Li

3. Data: 2006-06-19 11:56:40

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Li wrote:

> Wg niektórych badan ma jakoby zmniejszac ryzyko wystapienia cukrzycy

I marskosci watroby ;-(

D.
--
Sharks cause fatal injuries to about 12-25 humans per year.
Humans kill about 100 million sharks per year.

4. Data: 2006-06-19 13:47:12

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I marskosci watroby ;-(

Wogole wychodzi ostatnio, ze ta kawa to dobra na wszystko, w umiarkowanych
ilosciach nie zaszkodzi... chyba ze leczysz nadcisnienie, wtedy nawet
zwiekszenie diurezy po wypiciu nie rekompensuje wzrostu cisnienia.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

5. Data: 2006-06-19 14:41:25

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Max" <m...@g...de> napisal w wiadomosci

> Czy warto zrezygnowac z picia kawy dla zdrowia?Czy moze kawa wrecz jest
> dobra w czyms dla zdrowia?

Wszystko dobre, ale z umiarem;)
Kawa moze podrazniac zoladek (nadmiar kwasow zoladkowych).

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

6. Data: 2006-06-19 19:54:17

Od: Maja M <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko dobre, ale z umiarem;)
> Kawa moze podrazniac zoladek (nadmiar kwasow zoladkowych).

jak mialam problemy z zoladkiem to gastrolog powiedzial mi ze kawa nie
szkodzi na zoladek tylko jedynie przyspiesza metabolizm, dal mi
dozrozumienia ze kawa nie jest dla mnie szkodliwa...

7. Data: 2006-06-19 20:21:29

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak mialam problemy z zoladkiem to gastrolog powiedzial mi ze kawa nie
> szkodzi na zoladek tylko jedynie przyspiesza metabolizm, dal mi
> dozrozumienia ze kawa nie jest dla mnie szkodliwa...

No wiesz... kawa powoduje wzrost stezenia gastryny w osoczu, co dodatkowo
pobudza komorki okladzinowe zoladka do wydzielania HCl i kom glowne do
wydzialania pepsynogenu. Jak bym wiedzial, ze mam wrzody to bym kawy i
alkoholu nie ruszyl.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

8. Data: 2006-06-20 00:30:49

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e77105$peb$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> dodatkowo pobudza komorki okladzinowe zoladka do wydzielania HCl i kom
> glowne do wydzialania pepsynogenu. Jak bym wiedzial, ze mam wrzody to

Gdyby patogeneza wrzodów zołądka była taka jak piszesz (wydzielanie
żołądkowe ), to nie sądzisz, że wszyscy (poza osobami z uposl. wydziel.
żołądkowym) mieliby perforacje?:-) Nie zapominajmy o właściwościach
ochronnych samej błony śluzowej, której naruszenie dopiero moze dać
wrzody. Samo wydzielanie ma miejsce po wielu bodzcach i jakoś nic się
nie dzieje.
--
Marek Li

9. Data: 2006-06-20 05:52:41

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ochronnych samej błony śluzowej, której naruszenie dopiero moze dać
> wrzody. Samo wydzielanie ma miejsce po wielu bodzcach i jakoś nic się nie

Wszystko dobrze tylko o patogenezie wrzodow nic nie napisalem. Na koncu
dodalem ze jak juz sie ma chorobe wrzodowa, to wskazane jest omijanie kawy
:)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

Zapalenie nerwu wzrokowego