Kawalerska pralka - co polecicie

1. Data: 2004-02-22 12:01:03

Temat: Kawalerska pralka - co polecicie
Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> szukaj wiadomości tego autora

Szukam niedużej i niespecjalnie drogiej pralki, tak na potrzeby 1 - 2 osób.
Planuję przeznaczyc na nią ok. 1300 - 1500 zł. Zależało by mi na obrotach
wirówki. Jeśli jeszcze ktoś mi podpowie jakis sklep w Sosnowcu lub w
Katowicach, gdzie sprzedadzą mi ją w dobrej cenie, na raty, i jeszcze
dowiozą do domu i zamontują, to już będe całkiem happy :)

Pozdrawiam
Jakub

--
j...@p...onet.WYTNIJTO.pl

1. Data: 2004-02-22 12:11:22

Temat: Re: Kawalerska pralka - co polecicie
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22.02.2004 13:01, Użytkownik Jakub Zysnarski napisał:

> Szukam niedużej i niespecjalnie drogiej pralki, tak na potrzeby 1 - 2 osób.
> Planuję przeznaczyc na nią ok. 1300 - 1500 zł. Zależało by mi na obrotach
> wirówki.
Candy CSBL 85 - pisałem o niej na grupie kilkukrotnie - sprawdź w
archiwum tj. www.google.pl -> grupy dyskusyjne. Obroty wirowania max 850
- mym zdaniem ilość wystarczająca. Zwróć uwagę, ze jest to tzw. pralka
płytka tzn. głębokość ok. 45 cm. Sugerowana cena ok. 1650 zł.

> Jeśli jeszcze ktoś mi podpowie jakis sklep w Sosnowcu lub w
> Katowicach, gdzie sprzedadzą mi ją w dobrej cenie, na raty, i jeszcze
> dowiozą do domu i zamontują, to już będe całkiem happy :)

Jaki koncert życzeń ;-) Mam wrażenie, ze nie uda Ci się pogodzić dobrej
ceny i rat. Tzn. jak na raty to w sugerowanej cenie producenta
zawierającej marżę rzędu 20-30% Jeśli chcesz się targować to musisz
sobie odpuścić dowóz (chyba, ze wybierzesz sklep internetowy - wówczas
dowiezie Ci firma kurierska), montaż i raty.

Zamontowanie pralki jest trywialne tzn. powykręcać zabezpieczenia
transportowe (zgodnie z instrukcją), podłączyć wąż do zasilania wody
(uwaga - on ma końcówkę 3/4" - jeśli takiej nie będziesz miał
przygotowanej to żadni fachowcy ze sklepu Ci tego nie zrobią bo to jest
robota hydrauliczna), wtyczkę do kontaktu (najlepiej z uziemieniem tj.
tzw. bolcem) i możesz prać.

Jak masz jeszcze jakieś konkretne pytania to pisz.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-02-22 12:15:37

Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sobie odpuścić dowóz (chyba, ze wybierzesz sklep internetowy - wówczas
> dowiezie Ci firma kurierska), montaż i raty.
Nie, chcę kupić w "zwykłym" sklepie. Czy ta promocja 0 % w Euro to jakiś pic
na wodę, czy jest to faktycznie korzystna oferta?

> Jak masz jeszcze jakieś konkretne pytania to pisz.
>
> Pozdrawiam :-)
Tak. Jaki model byś polecił. Sorry, ale, przynajmniej w tej chwili, jak
wchodzę do sklepu z pralkami, to wszystkie są dla mnie takie same... Na co
patrzeć, by kupic dobrą i niedrogą.

1. Data: 2004-02-22 15:52:25

Od: "Mack" <m...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dowolna candy o udźwigu prania 3kg.

--
<M>
----------------------------------

1. Data: 2004-02-22 16:06:46

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Zysnarski <a...@n...koncu.postu> napisał(a):

> [...]
> Katowicach, gdzie sprzedadzą mi ją w dobrej cenie, na raty, i jeszcze
> dowiozą do domu i zamontują, to już będe całkiem happy :)

Przede wszystkim dlaczego mała? Jeżeli ze względu na brak miejsca, to
rozumiem, ale jeżeli nie to tylko normalnogabarytową. Mała pralka:
-Nie jest bardziej ekonomiczna ponieważ nowe zużywają wodę i energię
proporcjonalnie do ilości wsadu, a nie do pojemności bębna.
-Są tańsze, mniej awaryjne, bardzej stabilne, tańsze w naprawach, cichsze.
-W razie potrzeby nie ma problemów z wypraniem dużych rzeczy
(kurtka, koc, narzuta itd).
Jeżeli ma być dobra i w miarę tania to polecam Boscha lub Siemensa.
Candy nie polecam. Jest o wiele bardziej awaryjna, a części zamienne są tak
samo drogie jak do Boscha. W nowych pralkach ważne są dwie funkcje:
-Elektroniczne wyważanie wsadu przed wirowaniem (nie mylić z tzw wagą wodną,
bo to mają wszystkie).
-Dodatkowe płukanie (płukanie ekstra, super płukanie itp nazwy), bo nowe ze
względu na klasę zużycia wody - fatalnie płuczą. To się dopiero zmieni jak
będzie obowiązywała klasa jakości płukania.
Pamiętaj, że pralki które mają tą samą klasę jakości prania nie koniecznie
wypiorą jakościowo tak samo. Klasa dotyczy w każdej pralce tylko jednego
programu (intensywny 60 st.) na którym będziesz prał najrzadziej. Na dodatek
w tanich pralkach wysoką klasę uzyskano głównie dzięki odpowiedniemu
wydłużeniu (czasami do 3 h) czasu prania testowanego programu (intensywny 60
st.).
Jednym słowem dużo w tym wszystkim jest lipy i dlatego najbezpieczniejsze
jest kierowanie się marką.
Podlączając poza odblokowaniem bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie
(wszystkie nózki mają wywierać jednakowy nacisk).

1. Data: 2004-02-22 16:12:55

Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mack" <m...@a...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> dowolna candy o udźwigu prania 3kg.
>
> --
A ile takie pralki kosztują? Bo słyszałem, ze poniżej pewnej ładowności w
grę wchodzi miniaturyzacja elementów i cena rośnie ...

1. Data: 2004-02-22 16:19:54

Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> szukaj wiadomości tego autora

> Przede wszystkim dlaczego mała? Jeżeli ze względu na brak miejsca, to
> rozumiem, ale jeżeli nie to tylko normalnogabarytową.
Chodzilo mi o to, zeby nie kupować takiego "kombajnu", jak ma moja mama - na
6 kg wsadu. Na 4,5 powinna wystarczyć. Chyba że się mylę ...

> Jeżeli ma być dobra i w miarę tania to polecam Boscha lub Siemensa.
Ten kopmbajn to Siemens. Zero problemów

> Candy nie polecam. Jest o wiele bardziej awaryjna, a części zamienne są
tak
> samo drogie jak do Boscha.
Czyli jak widać, Candy to juz sertia pralek - miniaturek :)

> -Elektroniczne wyważanie wsadu przed wirowaniem (nie mylić z tzw wagą
wodną,
> bo to mają wszystkie).
Dużo się za to dopłaca ?

> [...]
> st.).
> Jednym słowem dużo w tym wszystkim jest lipy i dlatego najbezpieczniejsze
No więc Siemens lub Bosh. Jakiś konkretny model mozesz podpowiedzieć? Da się
cos kupic w granicach 1,5 tys. ?

> Podlączając poza odblokowaniem bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie
> (wszystkie nózki mają wywierać jednakowy nacisk).

Ustawiać przy pomocy poziomicy, czy jeszcze innym sposobem?

Dzięki za porady
Jakub

1. Data: 2004-02-22 18:39:41

Od: "Mack" <m...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

www.candy.pl ????

1. Data: 2004-02-23 08:38:29

Od: "Maciej Machacz" <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> Podlączając poza odblokowaniem bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie
> (wszystkie nózki mają wywierać jednakowy nacisk).

A jak sprawdzic czy jest jednakowy nacisk ?

Maciej Machacz | mailto:x...@i...pl
ICQ:54914949 | GG:17979

1. Data: 2004-02-25 09:12:54

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

zdecydowanie POLECAM_ jak kupować to konkretnie_ BOSCH 4,5 KG WOL 1650 ,
ŁADOWANA OD GÓRY, KLASA A. pranie oszczędne, mały pobór wody. mała awaryjność _
ponoć mercedes wśród pralek coś w tym jest. warta swojej ceny.

internetowe
Zmywarka Bosch 33A13 - jakie doświadczenia ?
Pogotowie wod-kan. 24/7 Krakow
Remonty,mieszkan,domow,a daptacje.
"zlota rączka"szuka pracy