Kawałki Wędzonego Łososia - co z nim zrobić?

1. Data: 2002-04-25 10:07:25

Temat: Kawałki Wędzonego Łososia - co z nim zrobić?
Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Od czasu do czasu kupuję w Makro Wędzonego Łososia Sałatkowego, niestety paczka
zawiera 4 paczuszki po 25dag, po zjedzeniu pół kilograma łososia z bułkami nie
za bardzo mam ochotę na nast. dwie. :-)

Czy moglibyście poradzić co z tego łososia można zrobić?
Może jakąś sałatkę?

Z góry dziękuję za pomoc.

1. Data: 2002-04-25 10:26:30

Temat: Re: Kawałki Wędzonego Łososia - co z nim zrobić?
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy moglibyście poradzić co z tego łososia można zrobić?
> Może jakąś sałatkę?

ja na przykład ostatnio zrobiłam: sałata lodowa pocięta w paski, łosoś,
różowe winogrona na pół i wypestkowane, to polane winegretem z dużą ilością
czosnku. wykwintne, proste, pyszne.

1. Data: 2002-04-25 10:50:18

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zosia" <z...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
łosoś,
> różowe winogrona na pół i wypestkowane, to polane winegretem z

Ewa (Niesz ! ) kiedyś zapodała i jest pyszne

Na 2 osoby :
gotuje makaronu na dwie osoby (świderki, kolanka, itp. tzn. taki
który "zatrzymuje"sos). Ważne : w NIE OSOLONEJ wodzie.
W czasie gotowania makaronu kroje w paseczki 200 g (najtańszego)
wędzonego łososia, wrzucam do 200-250 g śmietany (ja używam gęstej
30 %, ale kremówka tez może być), pieprze, NIE SOLE i lekko
podgrzewam w garnuszku mieszając from time to time.
Do podgrzanego łososia ze śmietana wsypuje spora garść koperku i
trochę pietruszki (mam Otto zamrożone).
Ugotowany makaron wykładam na półmisek i polewam równo śmietana z
łososiem. Posypuje jeszcze trochę ziołami, dla dekoracji raczej

PS. Nie należy niczego solić, bo soli w łososiu jest dosyć na cały
makaron.

1. Data: 2002-04-25 11:02:19

Od: "Dominik" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> za bardzo mam ochotę na nast. dwie. :-)
>
> Czy moglibyście poradzić co z tego łososia można zrobić?

Ja to bym po prostu to wszamal.:)

Dominik.

1. Data: 2002-04-25 11:20:30

Od: qd <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
> za bardzo mam ochotę na nast. dwie. :-)
>
> Czy moglibyście poradzić co z tego łososia można zrobić?

Usmażyć bliny, najlepiej gryczne i podać z łososiem w kosteczke krojonym...
Szalenie wytworne jedzonko. I pyszne na dodatek Qd

1. Data: 2002-04-25 16:13:18

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

j...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> za bardzo mam ochotę na nast. dwie. :-)
>
> Czy moglibyście poradzić co z tego łososia można zrobić?

Zrob pierogi z tym lososiem, nawet nie musisz go za bardzo rozdrabniac,
tylko uzywac male kawalki. Pierogi moga byc dosc duze. Podaj je z
zielonym sosem (dwa do wyboru), smakowo sie swietnie komponuja. Jesli
chcesz, zeby to egzotycznie wygladalo, zrob pierogi w ksztalcie duzych
uszek, z kwadratow 10cmx10cm.

Z mojego archiwum:

Sos zielony nr.1
garsc lisci swiezej kolendry
mala garsc lisci swiezej bazylii
pol szklanki rosolu
pol szklanki smietanki
duzo pieprzu
maly zabek czosnku
Zmielic wszystko w blenderze, przelac do malego garnuszka, doprowadzic
do zawrzenia i podgotowac przez 5 minut na malym ogniu. Goracy wylac na
makaron, podac natychmiast, mozna posypac orzeszkami piniowymi.

Sos zielony nr.2
1/2 zabka czosnku
1/2 lyzki oliwy
1/2 szklanki smietanki
1 lyzka pesto
W malym garnuszku podsmazyc czosnek w oliwie, gdy jeszcze ciagle bialy, dodac
lyzke pesto, troche smietanki i rozmacic. Dodac reszte smietanki, doprowadzic
do wrzenia na malutkim ogniu, czesto mieszajac, i uwazajac, zeby nie wykipialo.
Polac makaron. Posypac swiezo kruszonym pieprzem. Pycha. Mozna tez posypac
parmezanem. Salata z cykorii czy radicchio swietnie do tego pasuje.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-04-25 17:29:43

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> za bardzo mam ochotę na nast. dwie. :-)
>
> Czy moglibyście poradzić co z tego łososia można zrobić?

Np tak: do miski ser bialy, salata poszarpana, tunczyk w sosie z oleju,
pioeprz, minimum soli, czosnek. polac oliwa jak trzeba sie masa zrobila no i
oczywiscie ten losos w kawalkach. taka micha jest naprawde przepyszna i
aldnie wyglada.
Kaska

1. Data: 2002-04-27 08:15:00

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: "qd" <k...@p...onet.pl>

> Usmażyć bliny, najlepiej gryczne i podać z łososiem w kosteczke
krojonym...
> Szalenie wytworne jedzonko. I pyszne na dodatek Qd

Oj, mialam jakis tydzien temu, ale z kwasna smietana, kawiorem i
koperkiem... mmmmm....

Macabra

surowka przy grilu?
Pierogi