Kiedy można znieczulać miejscowo po narkozie

1. Data: 2010-03-11 18:50:36

Temat: Kiedy można znieczulać miejscowo po narkozie
Od: "eliza" <e...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

W najbliższych dniach mam planowany zabieg w szpitalu pod narkozą.
Jakby tego było mało, okazało się, że czeka mnie leczenie kanałowe zęba.
Odezwał się pierwszy raz przed paroma dniami, na niedawnym przeglądzie nic
nie wskazywało, że coś się dzieje pod plombą, a stan już jest taki, że nie
dam się dotknąć bez znieczulenia.
Czy jedno można pogodzić z drugim, czy trzeba odczekać?

Zabieg w szpitalu jest ważniejszy, ale ząb też nie może czekać.

Dziękuję z góry za wskazówki i pozdrawiam.

2. Data: 2010-03-11 19:03:59

Temat: Re: Kiedy można znieczulać miejscowo po narkozie
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A z zasady, czy ząb nie powinien być wyleczony wcześniej?
(By narkozie/zabiegowi poddawać człowieka, w miarę możliwości zdrowego?)

3. Data: 2010-03-11 20:09:17

Od: "aga" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję z góry za wskazówki i pozdrawiam.

Z reguły anestezjolodzy pereferują znieczulanie pacjenta, któremu nic więcej
nie dolega poza powodem głównym. Stan zeba wskazuje na zapalenie oraz tego
że dzieje się coś niedobrego. Nie dałoby się najpierw wyleczyć zeba a potem
iść w narkozę?

4. Data: 2010-03-11 21:19:05

Od: "eliza" <e...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety, to naprawdę fatalny zbieg okoliczności. Jakieś 3 miesiace temu
miałam przegląd i wydawało się, że wszystkie zęby są ok. I do dentysty
chodzę nawet, gdy się nic nie dzieje, regularnie. Dziś stwierdziłam, że
teraz będe chyba prześwietlać co jakiś czas, skoro tak się to schowało. W
dodatku nie dawało żadnych dolegliwości.

A zabieg też jest nagły i pilny. I bez świadomości tej sytuacji z zębem
bałam się go.

Jakby jeden stres nie wystarczył:-(

Dziękuję za odpowiedzi. Muszę się jutro skontaktować z lekarzem i
przedstawić sytuację.

5. Data: 2010-03-15 00:29:13

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"eliza" <e...@u...to.interia.pl> wrote in message
> [...]
>
> Zabieg w szpitalu jest ważniejszy, ale ząb też nie może czekać.
>
> Dziękuję z góry za wskazówki i pozdrawiam.

Iść do stomatologa i opowiedzieć problem oraz jaki będzie następny zabieg.
Lekarz zdecyduje jak leczyć zęba. Moim zdaniem nie powinno to wpłynąć na
narkozę (jako że narkoze podaje się także osobą prosto z wypadków, nikt nie
pyta czy wracał akurat z leczenia kanałowego) o ile nie zacznie się Pani
szprycować niepotrzebnie silnymi lekami.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

6. Data: 2010-03-16 12:52:18

Od: Wujek Kudełek <w...@...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaszumiało, zaskakało i się pojawiło, a eliza żaśpiewał pięknym głosem:

> Zabieg w szpitalu jest wa?niejszy, ale z?b te? nie mo?e czekaae.

A może najlepiej spytać o to Anestezjologa w szpitalu przed zabiegiem?
Osobę, która jakby nie było, zna się NAJlepiej na leczeniu bólu?

Posiadanie sztucznej zastawki serca a pole elektromagnetyczne
Lamblie i helikobakter
efekt białego fartucha - jak zaradzić?
"Standardowa procedura" uzywana przez Boga dla tworzenia kolejnych ras ludzi
Rana po operacji