Kiedy przesadzać powojniki?

1. Data: 2007-09-30 21:15:09

Temat: Kiedy przesadzać powojniki?
Od: "KG" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Parę lat temu posadziłem powojniki (tangucki i 'Polish Spirit'),
i niestety okazało się, że będę musiał je przesadzić.
Mam więc do szanownych grupowiczów pytanie:
Kiedy i jak najlepiej je przesadzić?

Pozdrawiam,
Krzysztof

2. Data: 2007-10-01 16:03:53

Temat: Re: Kiedy przesadzać powojniki?
Od: nevisilien <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

z tego co mi wiadomo powojniki w ogole bardzo zle znosza przesadzanie.
starsze okazy wrecz go nie toleruja. jesli jednak juz musisz
przesadzaj je razem z duza bryla ziemi, po uprzednim zanurzeniem bryly
korzeniowej w wodzie. nie przsadzaj ich tez w poblize murow - zle
znosza ich sasiedztwo zwlaszcza latem.
clematis tangucki byloby najlepiej przesadzic teraz. nie znam tej
drugiej odmiany, ale generalnie zasada jest taka, ze jesli roslina
kwitnie na wiosne/ w pierwszej polowie lata to przesadzamy ja na
jesieni, jesli kwitnie poznym latem/jesienia to przesadzamy na
wiosne :]

3. Data: 2007-10-01 17:57:35

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nevisilien"

ale generalnie zasada jest taka, ze jesli roslina
> kwitnie na wiosne/ w pierwszej polowie lata to przesadzamy ja na
> jesieni, jesli kwitnie poznym latem/jesienia to przesadzamy na
> wiosne :]

... ale zrób tak, przeżegnaj się i szpadlem wykop z 10cio cemtymetrowym
odstępem od pędów. Kopnij jak najgłębiej, jeśli to 8mio letni egzemplarz to
głębokość na dwa szpadle zrób wykop przed korzeniami.

Clematis Viticella gr 'Polish Spirit' to tak silne pnącze że jeszcze wiosną
pobierzesz sadzonki korzeniowe ze starego miejsca ;-)

Serdecznie Miłka

4. Data: 2007-10-01 19:00:02

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

nevisilien pisze:
> [...]
> starsze okazy wrecz go nie toleruja. jesli jednak juz musisz
> przesadzaj je razem z duza bryla ziemi, po uprzednim zanurzeniem bryly

Jak zanurzyć w wodzie bryłę przed wykopaniem?
;-)
pozdr. Jerzy

5. Data: 2007-10-02 12:55:04

Od: "KG" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję ślicznie wszystkim za odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Krzysztof

PS
Powojniki sadziłem dwa lata temu, więc może
nie będzie tak źle.

6. Data: 2007-10-05 15:05:15

Od: nevisilien <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zanurzyć w wodzie bryłę przed wykopaniem?
> ;-)
> pozdr. Jerzy

och Jerzy.. alez z Ciebie czepiadlo :P po wykopaniu, a przed
zakopaniem:P i można nie zanuzac tylko obficie podlac, chodzi o to
zeby byla dobrze nasaczona :]

Jaką ziemię pod clematis?
Co mi tu wyrosło?
CedraOgrody - zapraszam