Kiedy trawa na "sciernisku" ?

1. Data: 2001-03-30 08:08:39

Temat: Kiedy trawa na "sciernisku" ?
Od: McZapkie <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak juz kiedys wspomnialem, na razie mam ugor wokol
domu, ale chcialbym to przekonwertowac w cos
ladniejszego i naturalniejszego.
Najpierw chcialbym posiac trawe, z wielu pwodow
(bo jest bloto, bo sa skarpy ktore trzeba utwardzic,
bo inacej to chwasty wyrosna).

I tu nasuwa sie pytanie - kiedy siac?
Czy teraz, jak przyjdzie wiosna, czy poczekac jak
wzejda chwasty i je powyrywac?

Pozdrawiam,
MC

--
Antispam derailing device! Glue _o_ into k_lej before reply!
http://www.kolej.pl/~mczapkie

2. Data: 2001-03-30 10:02:13

Temat: Re: Kiedy trawa na "sciernisku" ?
Od: "Ryszard" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile kosztuja nasiona trawy ?
Ryszard

3. Data: 2001-03-31 11:17:56

Od: "Joannart" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo inacej to chwasty wyrosna).
>
> I tu nasuwa sie pytanie - kiedy siac?
> Czy teraz, jak przyjdzie wiosna, czy poczekac jak

Ja zakładałam trawnik w ubiegłym roku. Nie wiem, czy robiłam to fachowo ale
efekt przeszedł nawet moje oczekiwania.
Najpierw przekopałam cały teren i ręcznie odchwaściłam (u mnie było
wcześniej pole lucerny częściowo rozjechane przez samochody podczas budowy).
Potem ziemia miała się osiąść więc czekałam 2 tygodnie. To było w kwietniu.
>W międzyczasie wzeszło sporo nowej lucerny i chwastów. Potraktowałam to
wszystko Roundupem. (na działce nic nie rosło więc nie musiałam się
przejmować, że zniszczę inne rośliny). Odczekałam znowu 2 tygodnie - i
jeszcze raz Roundupem (za drugim razem wyłaziła już tylko lucerna więc może
u Ciebie wystarczy raz). Potem odczekałam 1 tydzień żeby na pewno całe to
świństwo się ulotniło i siałam trawę. Po 2 tygodniach już mogliśmy swobodnie
chodzić a teraz jest cudny, zielony gęsty dywan.
Pozdrawiam
Joannart

4. Data: 2001-03-31 11:22:48

Od: "Joannart" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryszard" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ile kosztuja nasiona trawy ?
> Ryszard

Bardzo polecam nasiona firmy Barenburg. Wysiałam je w ubiegłym roku.
Wybrałam odmianę Universal bardzo silnie się rozkrzewiła, jest mocna,
średnio szybko rośnie, a miałam porównanie bo akurat kilku sąsiadów też
zakładało trawniki. Mój wyszedł najładniej (to jest także ich opinia;-) )
Cena 450PLN za 25kg. 90PLN za 5 kg.
Pozdrawiam
Joannart

ps. Ciekawe czy mi zapłacą za reklamę;-)

5. Data: 2001-03-31 22:29:01

Od: "Ireneusz Kordal" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo inacej to chwasty wyrosna).
>
> I tu nasuwa sie pytanie - kiedy siac?
> Czy teraz, jak przyjdzie wiosna, czy poczekac jak

Wiosna, min. miesiac zanim zaczna sie upaly - bo wypali ci siewki
albo wyplukasz je obfitym podlewaniem.
Ewentualnie wczesna jesienia (koniec lata) jak upaly sie skoncza
, zeby trawa zdazyla jeszcze podrosnac i wzmocnic sie
przed zima.
A chwasty przed wyrwaniem potraktuj Roundapem.

Pozdrawiam
IK

Hodowla czosnq
Przesadzanie kielkow