Kipiący miód

1. Data: 2016-08-06 21:14:37

Temat: Kipiący miód
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Miód wielokwiatowy zaczął mi wychodzić ze słoika. Co się z nim dzieje?
Fermentuje? Nadaje się jeszcze do spożycia?

Ewa

2. Data: 2016-08-06 22:23:07

Temat: Re: Kipiący miód
Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks"

Miód wielokwiatowy zaczął mi wychodzić ze słoika. Co się z nim dzieje?
Fermentuje? Nadaje się jeszcze do spożycia?
---
http://cosdochleba.blogspot.com/2015/08/jak-rozpozna
c-zepsuty-miod.html

3. Data: 2016-08-06 22:28:25

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Miód wielokwiatowy zaczął mi wychodzić ze słoika. Co się z nim dzieje?
> Fermentuje? Nadaje się jeszcze do spożycia?

Jeśli zaczął fermentować, to może dać mu skończyć? Wtedy nada się
do spożycia.

Jarek

PS
W poniedziałek będzie Dzień Pszczoły.

--
Z pszczołami nigdy nic nie wiadomo.

4. Data: 2016-08-06 22:47:24

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli zaczął fermentować, to może dać mu skończyć? Wtedy nada się
> do spożycia.
>
> Jarek
>
> PS
> W poniedziałek będzie Dzień Pszczoły.

To co? Zrobi się z tego miodzik pitny jak sfermentuje?

--
animka

5. Data: 2016-08-06 23:01:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> To co? Zrobi się z tego miodzik pitny jak sfermentuje?

W końcu praojce nasi wiedzieli co robią i jak robią. Tylko wody trzeba
dodać w proporcji wybranej -- by był czwórniak, trójniak, dwójniak albo
półtorak. Bez wody, to chyba jedynak z tego wyjdzie.

--
Jarek

6. Data: 2016-08-07 11:10:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> To co? Zrobi się z tego miodzik pitny jak sfermentuje?

Miód w słoiku fermentuje, kiedy jest zbyt młody=wodnisty, tzn wybrany z ula
zanim pszczoły go odparowały i zasklepiły.
Miód pitny to nie jest byle sfermentowany miód z jakiegoś tam słoika, tylko
napój przyrządzony z dodatkiem wody w odp. proporcji, najlepiej wszystko
razem zagotować, no i zaszczepić odpowiednią matką drożdżową, potem
następuje DŁUGOTRWAŁY proces fermentacji.

Pojawienie się gazu w miodzie w zamkniętym naczyniu (bombaż) może jednak
też być wynikiem działania bakterii jadu kiełbasianego, zupełnie ten sam
mechanizm, co w konserwach mięsnych, ponieważ miód zbyt wodnisty nie jest w
stanie dostatecznie zabezpieczyć przed psuciem duże ilości białka, które
się w nim znajdują (pyłek, resztki pszczele). W miodzie dojrzałym raczej
nie ma niebezpieczeństwa, bo z racji wysokiego poziomu cukrów jest on
świetnym konserwantem - także dla białka, więc w dawnych wiekach używano go
właśnie do tego, nawet ścięte ludzkie głowy przesyłano na duże odległości
zalane miodem w beczce 33333-]

--
XL

7. Data: 2016-08-07 11:40:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli zaczął fermentować, to może dać mu skończyć?

Ale jak? Dolać wody i czekać, czy coś jeszcze?

Ewa

8. Data: 2016-08-07 12:54:15

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Ale jak? Dolać wody i czekać, czy coś jeszcze?

Dolać wody, wlać w tęgą flaszę, orurować fermentacyjnie,
czekać. Słoik pewnie niewielki, więc wody bardziej więcej
niż mniej. Trzy razy tyle co miodu, by czwórniak z tego miał
szansę wyjść. Ponadto im chudszy ten miód, tym szybciej się
klaruje, a zatem okres oczekiwania i niepewności krótszy.
Ogromnych nadziei na pozyskanie najprzedniejszego trunku
bym sobie nie robił, ale ryzyko też niewielkie.

Jarek

--
I ja tam z gośćmi byłem, miód i wino piłem,
A com widział i słyszał, w księgi umieściłem.

9. Data: 2016-08-07 15:49:59

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Aug 2016 21:14:37 +0200, FEniks napisał(a):
> Miód wielokwiatowy zaczął mi wychodzić ze słoika. Co się z nim dzieje?
> Fermentuje?

Mozliwe.

>Nadaje się jeszcze do spożycia?

Jesli drozdze fermentacje robia, to jak najbardziej :-)

J.

10. Data: 2016-08-07 15:58:31

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2016 o 15:49 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> Mozliwe.

> Jesli drozdze fermentacje robia, to jak najbardziej :-)

Ale "instalację winną" powinna zrobić, bo zrobi się ocet miodowy :)
http://www.skarbywsloikach.com/2015/10/20/ocet-z-mio
du/

Trochę byłoby szkoda miodu na ocet, ale to i tak byłby rarytas.

--
Trefniś

Kociołek
Kwasek cytrynowy a ocet