Kisiel - pytanie "techniczne"

1. Data: 2001-05-08 22:19:17

Temat: Kisiel - pytanie "techniczne"
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Jadlam u kolezanki w Niemczech "rote Grutze", czyli po prostu
kisiel z roznych owocow czerwonych, konkretnie wisnie, maliny,
czarne i czerwone porzeczki. Mniam. Deserek sie polewa sosem
waniliowym, albo wklada lyzke lodow waniliowych, albo je luzem -
w kazdej opcji pysznosci :-)
I w dodatku malo kaloryczne, bo duzo owocow i wody, a cukru
nieduzo :-)
Smakowo odtworzylam bez problemu (wlasnie wyzarlam juz pol
garnka). Natomiast tamten ichniejszy, kupowany po prostu gotowy w
sklepie, jest taki fajny "sztywny". Zelatyny nie bede do niego
pchala... Ale moze cukier zelujacy, ten do owocow, sie nada -
zamiast zwyklego? Jak myslicie?

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2001-05-09 05:18:49

Temat: Re: Kisiel - pytanie "techniczne"
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena W." <z...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> sklepie, jest taki fajny "sztywny". Zelatyny nie bede do niego
> pchala... Ale moze cukier zelujacy, ten do owocow, sie nada -

a czym go zagęszczałaś, bo normalnie kisiel zawiera mączkę ziemniaczaną,
możesz też zrobić z agarem, wtedy będzie to bezżelatynowa galaretka.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-05-09 06:10:08

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

>...Zelatyny nie bede do niego
>pchala... Ale moze cukier zelujacy, ten do owocow, sie nada -
>zamiast zwyklego? Jak myslicie?

A czy przypadkiem cukier żelujący nie jest aby mieszaniną cukru i żelatyny?

--
Pooh - bardziej żółty niż zielony.

1. Data: 2001-05-09 07:34:27

Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena W." <z...@a...net> napisał w wiadomości
> Zelatyny nie bede do niego pchala...

Może głupio się spytam, ale czemu nie żelatyna? Bo wołowa? Właśnie wołowej
to się ostatnio nie daje kupić i na przykład Tesco oferuje żelatynę
wieprzową. Smak i właściwości podobne do wołowej, tylko jakoś mi tak
wychodzi że na zgęstnienie czeka się trochę dłużej.

Pozdrawiam

Aldik

-- Człowiek ma zadziwiającą skłonność
-- do stwarzania problemów
-- dla samej przyjemności ich rozwiązywania
-- (Joseph de Maistre)

1. Data: 2001-05-09 19:14:17

Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldik" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wieprzową. Smak i właściwości podobne do wołowej, tylko jakoś mi tak
> wychodzi że na zgęstnienie czeka się trochę dłużej.

witam serdecznie

ponieważ zelatyna i maka ziemniaczana to jak widac po nazwie zupelnie dwa
rozne produkty i tak samo rozne sa efekty ich dzialania jak galaretka to
galaretka, jak kisiel to kisiel

pozdrawiam busek

1. Data: 2001-05-10 08:47:14

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Pooh

> A czy przypadkiem cukier żelujący nie jest aby mieszaniną
> cukru i żelatyny?

Nie. To mieszanina cukru i pektyny.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

kasztany
pizza via net ?
rukola
zurek zagranica - USA
Co mozna zjesc w Singapurze cz.I OWOCE (poradnik)