Kiszenie

11. Data: 2017-07-29 11:53:03

Temat: Re: Kiszenie
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-28 o 20:39, XL pisze:

> [...]
> I ważne - układamy piętkami w dół.
>
> Uwaga - czasem to metalowe wieczka lub zmywarka są przyczyną mięknięcia
> ogórków. Wieczka są dziś tragicznej jakości (mikroskopijnie cienka powłoka,
> przez którą metal reaguje z solą i kwasem nawet kiedy z pozoru jest cała),
> dlatego kiszonki robię TYLKO w wiekach.
> Zaś środki do zmywania zmniejszają napięcie powierzchniowe i komórki
> ulegają lizie (ogórki miękną). Słoje oczywiście po moim odkryciu nadal myję
> w zmywarce, bo to je odkaża, ale odkąd dodatkowo płuczę każdy pod kranem
> gorącą wodą, nie zdarzyło mi się już mieknięcie ogórków!!

Bez tych zabiegów termicznych też ogórcy nie powinny mięknąć. Bez
płukania gorącą wodą słoików, także zalewam tylko zimną wodą prosto z
kranu, a jeszcze mi się nie zdarzyło aby ogórki wyszły miękkie, ani tym
bardziej - gniły. Jednak kilka razy w zagadkowy sposób zalewa nabrała
konsystencji galarety. Same ogórki się nie zepsuły, zapach, i smak
(podobno) normalny, tylko ta zalewa zmieniła konsystencję.

12. Data: 2017-07-29 12:22:04

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-28 o 14:54, Trybun pisze:

> W słoikach zawsze szczelnie zamknięte. W beczce luźno przykryte.
>
> Być może za mało dałaś soli. Zalewa powinna być dość mocno słona.

Ja daję na 1 litr zimnej wody 1 łyżkę soli.

--
animka

13. Data: 2017-07-29 12:38:36

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 29 lipca 2017 11:52:58 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> Bez tych zabiegów termicznych też ogórcy nie powinny mięknąć. Bez
> płukania gorącą wodą słoików,

Te "zabiegi" stosuję rutynowo, bo słoiki przechowuję w piwnicy, gdzie i kurz, i pleśń
łatwiej się pojawia, a i mysz się czasem zdarzy, taka paskuda, co biega i s..a gdzie
popadnie. Myję więc i wyparzam co tylko mi w rękę z piwnicy wpadnie.

Śluzowce.

14. Data: 2017-07-29 13:49:07

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-29 o 12:22, Animka pisze:

> Ja daję na 1 litr zimnej wody 1 łyżkę soli.

Chyba też mniej wiecej takie mam proporcje. Choć nigdy w ten sposób nie
odmierzałem, a smakowo - woda ma być dość mocna słona.

15. Data: 2017-07-29 13:50:10

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-29 o 12:38, i...@g...pl pisze:

> [...]
gdzie popadnie. Myję więc i wyparzam co tylko mi w rękę z piwnicy wpadnie.

Jasne i samym ogórkom też raczej nie zaszkodzi takie wyparzanie.
Chodziło mi tylko o to że najprawdopodobniej to nie brak wyparzenia
naczyń był przyczyną zgnicia tych ogórków Ewy.

> Śluzowce.

Brrrr, brzmi groźnie.. A co to takiego - mogą zaszkodzić?

16. Data: 2017-07-29 16:13:10

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.07.2017 o 13:55, stefan pisze:
> [...]
przepis-na-ogorki-kiszone-jak-zrobic-zeby-byly-jedrn
e-i-smaczne/

> a może problemy okresowe?

Nie. Ale to i tak między bajki.

Ewa

17. Data: 2017-07-29 16:14:03

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.07.2017 o 01:22, stefan pisze:
> Pamiętam, że weki były (po umyciu i obcieknięciu) wygrzewane w bardzo
> gorącym piekarniku (piecu chlebowym) tak ze 3 godz i po ostygnięciu
> pakowano w nie ogórki... Wieczka też (naturalnie szklane)

Moje wieczka też szklane. A słoje myte ręcznie.
Podejrzewam wystawanie ogórków z zalewy za przyczynę gnicia.

Ewa

18. Data: 2017-07-29 16:15:40

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.07.2017 o 11:53, Trybun pisze:

> [...]
> płukania gorącą wodą słoików, także zalewam tylko zimną wodą prosto z
> kranu, a jeszcze mi się nie zdarzyło aby ogórki wyszły miękkie, ani

Jak pierwszy raz w życiu kisiłam ogórki, to zupełnie niczym się nie
przejmowałam - wrzuciłam do wielkiego słoja umytego pod bieżącą wodą,
zalewy pewnie nawet nie gotowałam. I wtedy wyszły najlepsze.

Ewa

19. Data: 2017-07-29 18:04:10

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Brrrr, brzmi groźnie.. A co to takiego - mogą zaszkodzić?

Mogą - winom i innym fermentowanym przetworom z owoców, także z warzyw.
http://zdrowe-kiszonki.pl/sluz-glut-lub-ciagnacy-sie
-rzadki-kisiel-w-kiszonych-produktach

20. Data: 2017-08-05 12:50:44

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-29 o 16:15, FEniks pisze:

> [...]
> przejmowałam - wrzuciłam do wielkiego słoja umytego pod bieżącą wodą,
> zalewy pewnie nawet nie gotowałam. I wtedy wyszły najlepsze.

Od kiedy zacząłem się zajmować ogórkami to mniej więcej tak właśnie
wygląda moja procedura kwaszenia, i na ogół ogórki są prawidłowo
ukwaszone. Nawet te roczne i dwuletnie w piwnicy zachowują jędrność.

Lody domowe
Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni