Lody domowe

1. Data: 2017-07-22 20:52:01

Temat: Lody domowe
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

To oczywiście będzie banalny i znany przepis.

Sporo osób lody kojarzy z koniecznością posiadania maszynki do lodów.
Albo przynajmniej z wielokrotnym, ręcznym mieszaniem mrożonej masy.

Przy tego rodzaju przepisach to wszystko jest zbędne.
Masę wkładamy do pojemniczka, umieszczamy w zamrażalniku i zapominamy na
kilka godzin.
Robiłem wielokrotnie i w smakach, których w sklepach i lodziarniach nie
uświadczy się łatwo.

"Najlepsze domowe lody waniliowe. Bez mieszania, bez maszynki!":

http://www.poracoszjesc.pl/2013/05/najlepsze-domowe-
lody-waniliowe-bez.html

Wyśmienite! Można dostosować przepis do wielu smaków.
Właśnie mrożą się u mnie jagodowe!

--
Trefniś

2. Data: 2017-07-22 22:07:53

Temat: Re: Lody domowe
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-22 o 20:52, Trefniś pisze:
> [...]
>
> http://www.poracoszjesc.pl/2013/05/najlepsze-domowe-
lody-waniliowe-bez.html

> Wyśmienite! Można dostosować przepis do wielu smaków.

Fajny przepis!
Jajka jednak będę ucierała mikserem, śmietankę będę ubijała też mikserem.
Same białka to zawsze ubijam ręcznie- trzepaczką.
Mam pytanie: co zrobić, żeby ta wanilia była w lodach, ale nie w postaci
ziarenek?

--
animka

3. Data: 2017-07-22 22:43:09

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-22 o 22:07, Animka pisze:

> [...]
> Same białka to zawsze ubijam ręcznie- trzepaczką.
> Mam pytanie: co zrobić, żeby ta wanilia była w lodach, ale nie w postaci

Utrzeć z łyżką cukru?
pozdr
stefan

4. Data: 2017-07-22 23:32:50

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-22 o 22:43, stefan pisze:

> Utrzeć z łyżką cukru?
Dziękuję serdecznie :-)

--
animka

5. Data: 2017-07-22 23:34:47

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Utrzeć z łyżką cukru?

W przepisach z czasów prababcinych występowały czasem laski
wanilli wielokrotnego użytku. Pomoczyć taką w trakcie gotowania
leguminy -- a potem znów ją do słoja, na następny raz.

Jarek

--
A jeśli ci ktoś powie, że masz dodać wanilii, to mu daj w pysk.

6. Data: 2017-07-22 23:52:37

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W przepisach z czasów prababcinych występowały czasem laski
> wanilli wielokrotnego użytku. Pomoczyć taką w trakcie gotowania
> leguminy -- a potem znów ją do słoja, na następny raz.

Moja mamusia jakąś laskę wanilii moczyła w mleku jak miała "tworzyć"
ciasto drożdżowe (tylko nie pamiętam czy w zimnym, czy wrzucala do
gorącego). Nie używała jej wielokrotnie.

--
animka

7. Data: 2017-07-22 23:58:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> [...]
>
> http://www.poracoszjesc.pl/2013/05/najlepsze-domowe-
lody-waniliowe-bez.html

> Wyśmienite! Można dostosować przepis do wielu smaków.

Moje się wcale nie mrożą, ba, wychodzą niesamowicie aksamitne, bez grud
(jak krem!) i, co najważniejsze, mam je w 5 sekund:

Zamrożone (na kość) dowolne owoce nieco odmrozić (powierzchnia ma stracić
szron, ale pozostać sucha) wsypać do dzbanka blendera, dodać dowolną ilość
cukru, zalać słodką śmietanką tortową 36 % (nie inną!) tyle, aby ledwie
przykryła owoce. Od razu miksować kilka sekund do uzyskania pożądanej
konsystencji lodów i/lub pożądanego stopnia rozdrobnienia owoców. Podawać
natychmiast 333-)

8. Data: 2017-07-23 00:03:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
>
> Zamrożone (na kość) dowolne owoce nieco odmrozić (powierzchnia ma stracić
> szron, ale pozostać sucha) wsypać do dzbanka blendera,

Oczywiście chodzi o blender kielichowy - taki z nożami w dnie dzbanka.
Ręcznym mikserem zrobić lodów nie da rady. No ale prawie przecież każdy
dziś robi modne smoothie i ma taki blender, to i lody warto nim zrobić :-)

9. Data: 2017-07-23 00:09:13

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Moja mamusia jakąś laskę wanilii moczyła w mleku jak miała
> "tworzyć" ciasto drożdżowe (tylko nie pamiętam czy w zimnym,
> czy wrzucala do gorącego). Nie używała jej wielokrotnie.

Powiadają, że za sanacji chłop trzy razy gotował ziemniak w raz
osolonej wodzie. Może z wanilią i jaśniepańskimi leguminami też
tak było?

Jarek

--
Arak, kontuszówka, jarzębinówka, orzechówka, wiśniówka,
waniliówka i diabli wiedzą, co tam jeszcze.

10. Data: 2017-07-23 01:11:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> przykryła owoce. Od razu miksować kilka sekund do uzyskania pożądanej
> konsystencji lodów i/lub pożądanego stopnia rozdrobnienia owoców. Podawać

Świetne są cytrynowe (cytryna ze skórką, pokrojona w kostkę i zamrożona),
truskawkowe, jagodowe, malinowe, wiśniowe (wiśnie drylowane!). Opracowuję
ww. przepis w wersjach nieowocowych - o efektach dam znać. Na uwadze mam
oczywiście lody czekoladowe, waniliowe itp. I lody advocat - oczywiście
jeśli ajerkoniak da się zamrozić w kostkach, ale tu, ze względu na alkohol,
przewiduję pewne trudności; jutro testowanie.

Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!