Lody domowe

191. Data: 2017-09-08 12:45:10

Temat: Re: Lody domowe
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.09.2017 o 22:51, Trefniś pisze:

> Widzę, że wiara czyni cuda :)
> Zawsze zazdrościłem osobom wierzącym!

Wątpliwości co do przetrwania ciasta bez zepsucia się to ja sama
zasiałam w zeszłorocznej dyskusji, także Tobie, więc nie bądź teraz taki
do przodu.

> Ale wierzyć w cudowne działanie lodówki???

Zaraz tam cudowne.

Ewa

192. Data: 2017-09-08 13:57:54

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-08 o 12:45, FEniks pisze:

[...]
> Ewa

Ciekawi mnie, jak by to było, gdyby o piernikach dyskusja toczyła się
pod tematem związanym z piernikami?

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

193. Data: 2017-09-08 17:16:47

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 12:45 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Wątpliwości co do przetrwania ciasta bez zepsucia się to ja sama
> zasiałam w zeszłorocznej dyskusji, także Tobie, więc nie bądź teraz taki
> do przodu.

Wtedy dokładnie NIKT w całym wątku nie poruszył problemu psucia się ciasta.
Nawet Trefniś!
Zresztą na serwerach dyskusja jeszcze jest - podaj link do swojej
wypowiedzi, ratuj honor kłamczuszku!

Bo Ewa była tak pochłonięta obroną przepisu, że nawet opowiadała o
dodawaniu śmietany do ciasta.
No to jajka, cukier, śmietana - tragedia...

> Zaraz tam cudowne.

Po co ci zamrażalnik,
Lodów chyba nie robisz, bo pochwaliłabyś się w tym wątku, może kostki lodu
do drinków...

--
Trefniś

194. Data: 2017-09-08 18:35:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.09.2017 o 17:16, Trefniś pisze:

> [...]
> ciasta.
> Nawet Trefniś!
> Zresztą na serwerach dyskusja jeszcze jest - podaj link do swojej

Ciekawe czy stać Cię będzie na jakieś przeprosiny...

<o...@t...wroclaw.vectranet.pl>

> Bo Ewa była tak pochłonięta obroną przepisu, że nawet opowiadała o
> dodawaniu śmietany do ciasta.
> No to jajka, cukier, śmietana - tragedia...

> Po co ci zamrażalnik,

A co ma do tego zamrażalnik? Przecież nie chcę tego ciasta poddawać
hibernacji...

Ewa

195. Data: 2017-09-08 18:35:29

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.09.2017 o 13:57, Akarm pisze:
> W dniu 2017-09-08 o 12:45, FEniks pisze:
>
> [...]
>
> Ciekawi mnie, jak by to było, gdyby o piernikach dyskusja toczyła się
> pod tematem związanym z piernikami?

Lodów piernikowych nigdy nie jadłeś, hę?

Ewa

196. Data: 2017-09-08 19:53:32

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 18:35 FEniks <x...@p...fm> pisze:

(...)

> Ciekawe czy stać Cię będzie na jakieś przeprosiny...
>
> <o...@t...wroclaw.vectranet.pl>

Znów coś nie bardzo wychodzi ci linkowanie.
To sugeruje _moją_ wypowiedź.

Zwyczajnie podaj link do google groups.

Tę śmietanę chociaż wyrzuć z przepisu :)

> A co ma do tego zamrażalnik? Przecież nie chcę tego ciasta poddawać
> hibernacji...

Raczej poddajesz powolnej hodowli :)
4..5 stopni nie hamuje całkowicie namnażania mikroorganizmów.

--
Trefniś

197. Data: 2017-09-08 20:55:12

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.09.2017 o 19:53, Trefniś pisze:
> W dniu .09.2017 o 18:35 FEniks <x...@p...fm> pisze:
>

> (...)

> Znów coś nie bardzo wychodzi ci linkowanie.
> To sugeruje _moją_ wypowiedź.
>
> Zwyczajnie podaj link do google groups.

Trzeba się trochę napracować na te przeprosiny, nie ma co. :/

https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.rec.kuchn
ia/ptWfZE5GgPo%5B51-75%5D

"W dniu 25.11.2016 o 16:01, FEniks pisze:
Bardziej niepokoi mnie, czy jaja nie wpłyną niekorzystnie na ciasto, bo
w końcu są tam surowe a mają ograniczoną, dość krótką, przydatność do
spożycia. Starałam się wybrać te z najdłuższym terminem, ale i tak on
świąt nie sięgał."

> Tę śmietanę chociaż wyrzuć z przepisu :)

No widzisz, sam nie wiesz, o czym piszesz. W tamtym przepisie, z którego
skorzystałam, nie ma śmietany:
http://cupcakefactory.pl/piernik-staropolski-dlugodo
jrzewajacy/

Natomiast od wielu lat piekę małe pierniczki z ciastem ze śmietaną i nic
złego się nie dzieje, no ale to ciasto nie leżakuje tak długo.

> Raczej poddajesz powolnej hodowli :)
> 4..5 stopni nie hamuje całkowicie namnażania mikroorganizmów.

Potem to ciasto piekę w 180st., wiesz?

NB Aż strach pomyśleć, ile namnoży się tych mikroorganizmów na talerzu.

Ewa

198. Data: 2017-09-08 20:55:57

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-08 o 18:35, FEniks pisze:

> Lodów piernikowych nigdy nie jadłeś, hę?

Szczerze mówiąc, nie zauważyłem tutaj nic o lodach piernikowych.
A nigdy nie wpadłbym na pomysł, żeby informacji o piernikach szukać w
temacie o lodach.
Poprzedni post napisałem tylko dlatego, że wydawałaś mi się bardziej
odporna na głupotę innych.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

199. Data: 2017-09-08 22:36:34

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.09.2017 o 20:55, Akarm pisze:

> Szczerze mówiąc, nie zauważyłem tutaj nic o lodach piernikowych.
> A nigdy nie wpadłbym na pomysł, żeby informacji o piernikach szukać w
> temacie o lodach.

Naprawdę zdarzyło Ci się szukać tutaj jakiejś informacji po tytułach
wątków? I może jeszcze znaleźć? Szacun!

Ewa

200. Data: 2017-09-09 09:32:33

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-09-07 18:48, obywatel krys uprzejmie donosi:

> Dajesz nadzieję:-). W sumie to ja się wtedy( czyli dawno temu) nie
> zastanawiałam, z czego ta chałwa jest. Odniosłam się do dzisiejszej, która
> nie urzeka. Po tą Twoją bułgarska to trzeba jechac osobiście do Bułgarii,
> czy nabyłaś gdzieś drogą kupna na miejscu?

Niestety bułgarska z Bułgarii.

> BTW, jak chleb?

Chleb chwilowo wypadł z grafiku. Teraz w kuchni króluje kwas buraczany,
a pomidory i sałaty w serwerowni.

> Odkryłam winowajcę. Gdańskie Młyny poszły za ciosem i polepszają czymś mąkę.
> Sytuację ratuje zakwas na bio- eko z wyższej półki cenowej.

No to sobie polepszyli... nie ma co.
BTW chleba - czy Ty żytni jakoś długo miądlisz ręcamy, zanim wyłożysz
bochenki do wyrastania?

Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!