Klarowanie wina

1. Data: 2000-06-23 04:33:21

Temat: Klarowanie wina
Od: janzz <j...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilem wino z winogron, wyszlo niezle w smaku, ale metne. Pamietam,
ze mozna je sklarowac przy pomocy zelatyny. Czy ktos wie w jakich
proporcjach ja uzyc i jak w ogole to zrobic?
Zbyszek Janik

1. Data: 2000-06-26 08:58:49

Temat: Re: Klarowanie wina
Od: Marek Smolinski <m...@c...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

janzz wrote:

> Zrobilem wino z winogron, wyszlo niezle w smaku, ale metne. Pamietam,
> ze mozna je sklarowac przy pomocy zelatyny. Czy ktos wie w jakich
> proporcjach ja uzyc i jak w ogole to zrobic?
> Zbyszek Janik

Brak klarownosci wina jest wada, moze miec rozne przyczyny,
nie napisales czy wino jest z bialych czy z czerwonych winogron.

Do klarowania uzywa sie wielu roznych srodkow w zaleznosci
czego w danym winie brakuje do sklarowania, stosuje sie
np. tanine gdy wino za malo grabnikow

Probe zawsze przeprowadza sie na malej ilosci wina,
iloci skladnika dobiera sie eksperymentalnie za kazydm
przypadkiem.

Marek

_________________
Marek J. Smolinski E-mail: M...@C...UNI.TORUN.PL
OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY
Gagarina 7/112 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6114505
FAX NO. (+48) (056) 6542477
_________________

1. Data: 2000-06-26 23:00:37

Od: janzz <j...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

Wino jest z czerwonych winogron, i mysle, ze ma dosc garbnikow. Po
pierwszym zlaniu znad osadu wino bylo klarowne, ale przestawialem butle i
prawdopodobnie nim wstrzasnalem. Poniej juz osad nie opadl.
Ostatnio ktos mi polecal mleko, bede musial sprobowac w szklance i dobrac
proporcje.
Zbyszek Janik

_________________
> Marek J. Smolinski E-mail: M...@C...UNI.TORUN.PL
> OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY
> Gagarina 7/112 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6114505
> FAX NO. (+48) (056) 6542477

Witam wszystkich !
Re: pytanko
Re: pytanko