Witam wszystkich !

1. Data: 2000-06-22 18:53:16

Temat: Witam wszystkich !
Od: "cordex" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, jestem Maciek, mam 21 lat i studiuje w Lodzi.
Z gotowaniem jest u mnie dosc cienko :) musze cos
z tym wreszcie zrobic sami wiecie jak to jest z tymi
kobietami teraz :( naogladaly sie feministycznych seriali
o wyzwolonych(a raczej uposledzonych) kobietach i
trzeba im pozniej gotowac... no nic w kazdym razie ona bardzo lubi spaghetti
i niedawno zrobila nam naprawde niezle, z miesem itd.. Nie chcialem wyjsc
na takiego ktory ma dwie lewe rece do gotowania wiec nagadalem
jej ze ja tez potrafie zrobic prawdziwe przepyszne wloskie spaghetti.
Nie uwierzyla mi wiec nie bylo wyjscia i zaprosilem ja na sobote na
spagetti wlasnej roboty.
Z ugotowaniem makaronu oczywiscie nie ma zadnego
problemu, ale gorzej jest z sosem i z miesem... jak na razie
moja inwencja ogranicza sie do fix-a oraz drobno startego
zoltego sera ktorego jest bardzo duzo (dzieki temu serowi w ogole
da sie to zjesc). I tu moje pytanie : jak zrobic dobry
sos? Co z tym miesem po prostu mam kupic mieso
mielone takie jak lezy w sklepie w kostkach pokroic
usmarzyc na patelni i co wrzucic do sosu? A moze
trzeba je czyms przyprawic? No i z czego ma sie
skladac ten sos, moze ktos zna jakis fajny przepis zeby
to wyszlo naprawde niezle, radzilem sie juz mamy ale
ona wloskiej kuchni zupelnie nie czuje ...
pozdrawiam,
Maciek

1. Data: 2000-06-23 06:43:48

Temat: Re: Witam wszystkich !
Od: "Agnieszka" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

cordex napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>to wyszlo naprawde niezle, radzilem sie juz mamy ale
>ona wloskiej kuchni zupelnie nie czuje ...

Maćku!
>Rozumiem i podziwiam Twoją chęć zaimponowania kobicie. Sama bym chyba
"odpadła' gdyby mój facet SAM zrobił spaghetti.
Ja mam sprawdzony i uproszczony sposób na pyszne spaghetti, ale także z
fixem. Smakuje wybornie, ale nie wiem czy uznasz go godnym swojej kobiety.
Otóż:
Makaron gotujesz na lekko twordy i musi to być najdłuższy makaron w sklepie
(najlepiej włoski, bo polskie mają tendencję do rozgotowywania się). Potem
wg receptury na opakowaniu przygotowujesz fix KNORRA do spaghetti Napoli
(żaden inny nie smakuje tak wybornie). Przepis na przygotowanie sosu
znajdziesz na opakowaniu. Gdy sos już zaczyna bulgotać wszyp 1 łyżkę
najlepiej świeżej bazylii i tyle samo oregano. Świeże zioła dostaniesz w
supermarkecie. Jeśli nie masz świeżych możesz użyć suszonych i też będzie
nieźle.
Na rozgrzana oliwę (ok 2 łyżeczki) wrzucasz mielone mięso wieprzowo-wołowe
(ok. 30 - 40 dkg), doprawiasz solą i pieprzem i smażysz do czasu aż bedzi
elekko skwierczeć i delikatnie brązowieć. Potem na tę samą patelnie do mięsa
dorzucasz pół opakowania mrożonej włoszczyzny HORTEXu pokrojonej w paski (do
kupienia w każdym sklepie). Dusisz to cudo razem z mięskiem do uzyskania
półtwardości warzyw. Pilnuj, aby się nie rozgotowały!. Kiedy są prawie
miękkie wlewasz na patelnię sos. i zagotowujesz. Teraz makaron na talerz i
sos na to, posypujesz startą mozarellą (w drodze wyjątku tylżycki lub inny
ostry) i ozdabiasz listkiem świeżej bazylii.

Smacznego i udanej randki
Agnieszka

1. Data: 2000-06-23 10:33:28

Temat: Odp: Witam wszystkich !
Od: "Joanna" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Agnieszka podala swietny przepis, ale nie bardzo zwiazany z wloskim sosem do
spagetti. Zalezy zreszta o jaki Ci chodzi, sos bolognese, czy typowy
pomidorowy. ja podam Ci przepis na ten drugi.

Cebulke kroimy drobno i przesmazamy na oliwie, dodajemy zmiazdzone zabki
czosnku (ilosc taka jaka lubisz, w zaleznosci tez od ilosci sosu), nastepnie
pomidory (najlepsze z puszki, nie pamietam nazwy, ale chodzi o to by byly
obrane i w sosie wlasnym), miekkie i pokrojone w kostke z calym sosem,
doprawiamy sola, przeprzem i koniecznie odrobina cukru i dodajemy ziola:
oregano i bazylie (bazylie na koncu, gdyz szybko traci aromat). Calosc
przykrywamy i na malym ogniu dusimy do momentu az pomidory calkowicie sie
rozgotuja i wszystko nabierze jednolitej konsystencji. Co jakis czas podnos
pokrywe dla odparowania nadmiaru wody i czesto mieszaj sos.
Mozesz tez jak lubisz dodac przy smazeniu cebulki maly przecier pomidorowy,
i dopiero po krotkim przesmazeniu dodac cala reszte.
Na talezu na ktorym polozysz makaron i zalejesz sosem calosc posypujesz
startym serem-parmezanem.
Dodam jeszcze, ze przepis pochodzi od rodowitego Wlocha.
Zycze smacznego
Joanna

1. Data: 2000-06-24 12:01:29

Od: "Anna Górska" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Maćku!
Podam Ci mój sprawdzony przepis na sos pomidorowy do spaghetti

Składniki:
0.5 kostki margaryny
4 łyżki mąki
0.5 szklanki wody
sól, pieprz, cukier, vegeta
0.5 słoiczka koncentratu pomidorowego

Roztapiamy margarynę w rondelku, dodajemy do tego mąkę, chwilę to pichcimy.
Wlewamy później wodę, wsypujemy przyprawy(możesz dodać do tego jakiejś
ziółka) i na końcu dodajesz koncentrat.
Ten przepis choć jest nietypowy ale bardzo smaczny.
Załączam pozdrowienia
Ania.

1. Data: 2000-06-27 09:27:31

Od: "Aneta iedo" <A...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik cordex <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:wgt45.43080$D...@n...tpnet.pl...
> [...]
> to wyszlo naprawde niezle, radzilem sie juz mamy ale
> ona wloskiej kuchni zupelnie nie czuje ...

Re: pytanko
Re: pytanko
Marynaty
zapytanie o przepis na biszkopt