Kokos

1. Data: 2001-01-31 07:24:45

Temat: Kokos
Od: "Janusz" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak najlepiej otworzyc orzech kokosowy

--

Pozdrawiam Janusz

1. Data: 2001-01-31 07:46:41

Temat: Re: Kokos
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Lupnac o beton

i szybko lapac, zeby mleczko cale nie wylecialo.
Wydaje mi sie, ze sa badziej cywilizowane i humanitarne metody,
ale ta dziala

Krysia

>Jak najlepiej otworzyc orzech kokosowy

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-01-31 08:15:12

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Janusz <d...@i...pl> wrote:

> Jak najlepiej otworzyc orzech kokosowy
>
> --
Kolejny kandydat do najczesciej zadawanego pytania na liscie kuchnia!
;-) Moze by ktos tak kiedy napisal dla nas FAQ?

Ja to robie tak. Metalowym pretem np. starym wiertlem i mlotkiem
wybijam otwory uderzajac w takie ciemne znamiona, ktore sa widoczne na
jednym koncu orzecha. Przez te otwory wylewam wode kokosowa do naczynia.
Potem samym mlotkiem (mam do tego taki duzy, drewniany) nadtlukuje lub
po prostu rozbijam skorupe i rozbieram orzech.

Podobno uderzajac mlotkiem po obwodzie orzecha mozna rozbic skorupe na
dwie ladne polowy -- ale tego jeszcze nie probowalem.

Wladyslaw

1. Data: 2001-01-31 08:22:47

Temat: Odp: Kokos
Od: "Asias" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostrym nozem obrac z wlókna i warstwy pod nia ile tylko sie da, pozostaje
cienka skorupka która mozna rozbic palcami lub lekkim stuknieciem. rozbic
wgniatajac góre, wylac mleczko i mozna dobrac sie do najlepszego.
asias

1. Data: 2001-01-31 08:54:28

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1eo3dd2.1v0h9cb1iv3i2uN%w...@t...com.pl...
> [...]
> Ja to robie tak. Metalowym pretem np. starym wiertlem i mlotkiem
> wybijam otwory uderzajac w takie ciemne znamiona, [...]
Jak się dobrze tym ciemnym znamionom przyjżeć to można dostrzec małpi
pyszczek, dwie równe plamki to oczy a jedna większa to pyszczek i właśnie
on daje się bardzo łatwo rozwiercić jakimkolwiek szpikulcem lub małym
ostro zakończonym nożem. Normalnie robi się to końcem maczety. Mleczko
kokosowe jest dobre samo w sobie ale z dodatkami rumu i wódki [schłodzone]
wstrzykniętymi do środka... Aaaaa, i pić należy na plaży leżąc pod palmą,
przez słomkę, efekt murowany.

> Podobno uderzajac mlotkiem po obwodzie orzecha mozna rozbic skorupe na
> dwie ladne polowy -- ale tego jeszcze nie probowalem.
maczetą [tasakiem] ale to raczej się udaje na takich zerwanych prosto z
palmy, z wysuszonym dużo trudniej. No i oczywiście trzeba trzymać kokos w
ręku tak więc BHP się kłania.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-01-31 09:08:34

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 31 Jan 2001 09:54:28 +0100, "Jerzy" <0...@m...pl>
wrote:

>Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
>dyskusyjnych napisał:1eo3dd2.1v0h9cb1iv3i2uN%w...@t...com.pl...
<ciach>
Normalnie robi się to końcem maczety.

albo ostrym koncem maczety odcinac kapelusik. Wydaje sie
najprostsze. ma kto maczete?

Krysia

1. Data: 2001-01-31 17:03:06

Temat: Re: Kokos-Cast Away!
Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak najlepiej otworzyc orzech kokosowy
Każdy kto chodzi do kina wie że do otwarcia kokosa najlepsze są łyżwy
figurowe przykręcone do białych, wysokich, damskich butów! Krzemienna
siekierka jest też nie od parady.
Niezły ten Hanks, pomysłowy....
Pozdrowienia, Tadeusz

1. Data: 2001-02-01 05:24:35

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote:

> maczetą [tasakiem] ale to raczej się udaje na takich zerwanych prosto z
> palmy, z wysuszonym dużo trudniej.

Nie. nie chodzi o maczete, ta sie orzech po prostu przecina. Mlotkiem
nalezy uderzac orzech po obwodzie, aby pekl na polowy.

Wladyslaw

1. Data: 2001-02-02 21:41:16

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1eo5064.1a9xh3q1tponygN%w...@t...com.pl...
[...]
> Nie. nie chodzi o maczete, ta sie orzech po prostu przecina. Mlotkiem
> nalezy uderzac orzech po obwodzie, aby pekl na polowy.
> Wladyslaw
A widziales to o czym ja napisalem na wlasne oczy?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-02-03 09:04:12

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote:

> [...]
> [...]
> A widziales to o czym ja napisalem na wlasne oczy?

Wszystko o czym piszesz widze na wlasne oczy. Czy myslisz ze ktos mi to
czyta na glos?

Wladyslaw

Pytanie
Brownies