Kominek i podłoga - jak to połączyć !?

1. Data: 2007-09-22 00:19:35

Temat: Kominek i podłoga - jak to połączyć !?
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zupełnie nie wiem jak połączyć podłogę (deska podłogowa czyli podłoga pływająca)
z kominkiem - może coś doradzicie ?

Kominek będzie stał w narożniku, nie będzie typowo narożnikowy bo ustawiony w
zasadzie wzdłuż ściany, konstrukcja po łuku.
Przed kominkiem najchętniej widziałbym (też po łuku) pas marmuru taki jaki
pojawi się w obudowie wkładu.
Na podłodze będzie deska typu Barlinek czyli pływająca.

Jak to bezpiecznie połączyć ?

Znajomi mają podłogę drewnianą klejoną i oddzieloną od kamienia przed kominkiem
wąskim paskiem korka, sprawdza się doskonale ale chyba szanse na to że da się
tak zrobić z pływającą deską są marne.
Najbardziej przekonuje mnie podfrezowanie marmuru przed kominkiem tak aby
podłożyć deskę pod spód kamienia.
Da się może to rozwiązać jakoś inaczej ?

TomekD

2. Data: 2007-09-24 10:37:50

Temat: Re: Kominek i podłoga - jak to połączyć !?
Od: "Bajbus13" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najbardziej przekonuje mnie podfrezowanie marmuru przed kominkiem tak aby
> podłożyć deskę pod spód kamienia.
> Da się może to rozwiązać jakoś inaczej ?
>
> TomekD

A nie trzeba pozostawic 10-15 mm dylatacji ?
Ja mam podobna sytuacje - jestem na etapie wyrownywania wylewki do 2mm.
Po wyrownaniu napierw ida plytki (gres) - tak by bylo odpowiednio daleko do
drewna - raz ze wzgledu na palenisko i drugie potencjalne robactwo. Zawsze
pozniej latwiej jest tez utrzymac czystos c w okolicy .Pomiedzy plytkami a
deska litwa z dylatacja.
Nie wiem - moze jest lepsze rozwiazanie , ale na ta chwile nie widze.
Bajbus13

3. Data: 2007-09-24 11:58:42

Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Zupełnie nie wiem jak połączyć podłogę (deska podłogowa czyli podłoga
> pływająca) z kominkiem - może coś doradzicie ?

najłatwiejszym sposobem i najbardziej popularnym jest użycie specjalnych
listw (można je dowolnie wyginac) - wprawdzie listwa będzie 2-3 mm wyższa
od obu podłóg - ale jest to najłatwiejsza wersja

4. Data: 2007-09-24 12:55:06

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

TomekD wrote, On 2007-09-22 02:19:
> Zupełnie nie wiem jak połączyć podłogę (deska podłogowa czyli podłoga
> pływająca) z kominkiem - może coś doradzicie ?
Jeśli to deska Barlinecka (panel drewniany) to połóż jak parkiet na klej
do wylewki. Ja mam tak położoną jakąś szwedzką deskę - łączona z gresem
po łuku.
Deska trzyma się świetnie.
agg

Kto ma SUPER pralkę?
obtłuczona wanna
[W-wa] Gdzie / jak baner z napisem ?
Okap do zabudowy
mechanizm wypychajacy na zewnatrz kosz na smieci