Kominek i swąd w domu.

1. Data: 2007-01-02 08:18:44

Temat: Kominek i swąd w domu.
Od: Wąski <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam problem z kominkiem. Jak palę w nim i wywietrzę salon to jest OK.
Ale jak nie palę w nim do salonu dostaje się nieprzyjemny swąd spalenizny...
Zna ktoś przyczynę i ewentualne rozwiązanie problemu?
Nowy kominek z płaszczem wodnym bez strażaka na kominie. Palone w nim
jest jakiś miesiąc. Instalator, który mi to montował wspominał, że na
początku może "troszkę zalatywać" ale to co się teraz dzieje to już
lekka przesada.

Z góry dziękuję za treściwe podpowiedzi.

Pozdrawiam.
Wąski

2. Data: 2007-01-02 08:39:56

Temat: Re: Kominek i swąd w domu.
Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Jak nie palisz to "dom" zasysa powietrze przez komin. Cos musi być nie
tak z wentylacją, zbyt szczelny dom? Sprwdź w którą stronę
ciągnie np. przy zamkniętych i otwartych drzwiach lub oknie.

Usjwo

3. Data: 2007-01-02 08:41:30

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jan 2, 9:18 am, Wąski <w...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> jest jakiś miesiąc. Instalator, który mi to montował wspominał, że na
> początku może "troszkę zalatywać" ale to co się teraz dzieje to już

Zapewne masz ciąg zwrotny. Możliwe przyczyny:
- za słaba wentylacja w salonie i komin przejmuje rolę wentylacji
- za duża wilogtność w domu (naturalne w nowym domu, jak nie jest
mocno wietrzony)
- duży wiatr, dmuchający w komin, ale swąd powinien być tylko przy
dużym wietrze.
Na to ostatnie pomoże strażak,
Z pierwszymi jest trudniej. Potrzeba poprawić wentylację, a to może
być trudne i kosztowne.

--
ZZ@private

4. Data: 2007-01-02 08:55:27

Od: Wąski <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapewne masz ciąg zwrotny. Możliwe przyczyny:
> - za słaba wentylacja w salonie i komin przejmuje rolę wentylacji

Mam obok ciągu kominowego ciąg wenttylacyjny - przebić i założyć kratkę?
Jeśli przebijać, to przy suficie czy przy podłodze?
> - za duża wilogtność w domu (naturalne w nowym domu, jak nie jest
> mocno wietrzony)

No wilgoć jak na razie mam jeszcze sporą we wrześniu skończyli tynki i
musieliśmy się szybko wprowadzać stąd troszkę walczymy z mokrymi plamami
przy suficie. Dom nie jest na razie ocieplony (dla lepszego 'oddychania
ścian"

> - duży wiatr, dmuchający w komin, ale swąd powinien być tylko przy
> dużym wietrze.

Fakt, ostatnio dużo wieje i swąd się nasilił

> Na to ostatnie pomoże strażak,

Komin ma niestety 6m - nie bardzo mam na razie chęć włażenia na niego ze
strażakiem i wiertarką przy pasie...:-(

> Z pierwszymi jest trudniej. Potrzeba poprawić wentylację, a to może
> być trudne i kosztowne.

Myślę, że jak wywietrzę dom i ocieplę będzie lepiej. Jestem dobrej myśli
jak na razie.

5. Data: 2007-01-02 08:56:55

Od: Wąski <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

u...@g...pl napisał(a):
> [...]
> tak z wentylacją, zbyt szczelny dom? Sprwdź w którą stronę
> ciągnie np. przy zamkniętych i otwartych drzwiach lub oknie.

No ciągnie w dół, tzn. do środka. Zrobić dodatkową kratkę do nawiewu
powietrza z zewnątrz? Czy założyć tego strażaka i to pilnie?

Waski

6. Data: 2007-01-02 09:28:41

Od: "M" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam problem z kominkiem. Jak palę w nim i wywietrzę salon to jest OK.

IMHO brak powietrza w domu.
To co wylatuje szybami wentylacyjnymi musi się jakoś uzupełnić więc wlatuje
kominem.
Zrób nawiew do pokoju albo rozszczelnij okna.

ps. W szybie wentylacyjnym pewnie masz ciąg w odpowiednią stronę, ale sprawdź
co się dzieje jak palisz w kominku. Być może wtedy wylatuje kominem a wlatuje
szybem wentylacyjnym.

7. Data: 2007-01-02 09:43:23

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jan 2, 9:55 am, Wąski <w...@p...onet.pl> wrote:
kominowego ciąg wenttylacyjny - przebić i założyć kratkę?
> Jeśli przebijać, to przy suficie czy przy podłodze?

No to nie jest źle, pod warunkiem ze masz wolny kanał do wentylacji.

> musieliśmy się szybko wprowadzać stąd troszkę walczymy z mokrymi plamami
> przy suficie. Dom nie jest na razie ocieplony (dla lepszego 'oddychania
> ścian"

Koniecznie rozszczelnić okna, ogrzewanie będzie kosztować, ale
usuwanie grzybków jest droższe ;-)

> strażakiem i wiertarką przy pasie...:-(

Pomóc może szyber, ten montujesz na dole :-)

Jestem dobrej myśli
> jak na razie.
Ocieplenie nie pomoże, a nawet może zwiększyć kłopot z wentylacją
bo zwiększa szczelność domu.

--
ZZ@private

8. Data: 2007-01-02 11:09:49

Od: Wąski <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ napisał(a):

kominowego ciąg wenttylacyjny - przebić i założyć kratkę?

> No to nie jest źle, pod warunkiem ze masz wolny kanał do wentylacji.

Więc przy suficie przebić czy przy podłodze.

> Koniecznie rozszczelnić okna, ogrzewanie będzie kosztować, ale
> usuwanie grzybków jest droższe ;-)

Wiem, wiem... stąd brak ocieplenia

> Pomóc może szyber, ten montujesz na dole :-)

Ale strażaka mam już kupionego... połączyć razem z szybrem? i rozumiem
że zakładam szyber na kanał wentylacyjny zamiast kratki przy podłodze...

9. Data: 2007-01-02 11:36:31

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jan 2, 12:09 pm, Wąski <w...@p...onet.pl> wrote:

> Więc przy suficie przebić czy przy podłodze.

To chyba nie ma większego znaczenia (ale nie jestem budowlancem,
mialem podobne problemy u siebie, u mnie udrożnili wentylację, kratka
jest w sąsiednim pomieszczeniu, bez drzwi pomięcy, przy suficie)

> Wiem, wiem... stąd brak ocieplenia

Ale nadal z wentylacją jest nie najlepiej, może powinien to fachowiec
obejrzeć na miejscu?
Raczej nowy projekt powinien uwzględniać potrzeby wentylacyjne przy
szczelnych oknach.

połączyć razem z szybrem? i rozumiem
> że zakładam szyber na kanał wentylacyjny zamiast kratki przy podłodze...

Nie zamiast tylko również, wszystkie trzy elementy, każdy z nich
pelni inną funkcję.
Strażak zapobiega aby deszcz i wiatr nie "naciskały" na komin, szyber
pozwala oddciąć połączenie pomiędzy kominem a kominkiem, a
wentylacja dostarcza powietrze do pomieszczenia.

--
ZZ@private

10. Data: 2007-01-02 13:08:13

Od: Wąski <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozwala oddciąć połączenie pomiędzy kominem a kominkiem, a
> wentylacja dostarcza powietrze do pomieszczenia.

aaa.... szyber ten taki 'dynks' przy kominku, za który się ciągnie
zmniejszając cug w kominie... to mam założony wraz z kominkiem.
To pozostaje mi dodanie wentylacji i założenie strażaka...

Naczynia do gotowania w kuchence mikrofalowej
sprzęt do zabudowy
Ktora zmywarke wybrac?
Jak używać zmyarki - co robimy źle?...
strona dla majsterkowiczów