Kominek - odkurzacz czy separator do popiołu?

1. Data: 2007-10-01 21:25:46

Temat: Kominek - odkurzacz czy separator do popiołu?
Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Takie pytanko w kwesti usuwania popiolu z kominka - warto kupic cos do
usuwanie mechanicznego, czy recznie walczyc?

Jesli zdecyduje sie na mechaniczne to w co lepiej zainwestowac -
odkurzacz (wlasny silnik) czy separator (do ktorego podlacza sie
tradycyjny domowy odkurzacz)?
Jak to sie spisuje w praktyce?

Pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2007-10-02 00:39:45

Temat: Re: Kominek - odkurzacz czy separator do popiołu?
Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal M <r...@g...com> napisał(a):

> [...]
>
> Jesli zdecyduje sie na mechaniczne to w co lepiej zainwestowac -
> odkurzacz (wlasny silnik) czy separator (do ktorego podlacza sie

==== Osobiscie wyciągam popiół ręcznie platykową szufelką, w popiele
pozostaje szereg węgielków niedopalonych , które pozostawam do rozpałki. Na
koniec ssawką odkurzacza czyszczę ceglany :parapet" przed szybą.Wewnętrzne
odkurzanie wkładu nie ma sensu, no, chyba że któs zamierza zrobić przerwę w
palenie na długi okres.
Szufelką wsypuję popiół zawsze do kuwety w samym wkładzie przy otwrtych
żaluzjach i szyberze, by ewentualny pył uleciał do góry- do komina. I to
cała zabawa- nic strasznego..
Pozdrawiam Marex

3. Data: 2007-10-02 08:41:24

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-10-02 02:39, Niejaki/a Marex bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> [...]
> Szufelką wsypuję popiół zawsze do kuwety w samym wkładzie przy otwrtych
> żaluzjach i szyberze, by ewentualny pył uleciał do góry- do komina. I to

Ja mam taka mala miotelke i zamiatam nia popiol do szuflady popielnika.
Resztki, te niedopalone, tak jak i Ty zostawiam do kolejnego palenia :-)
A szuflade raz na jakis czas wyjmuje i popiol idzie do kompostownika.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

4. Data: 2007-10-02 09:35:55

Od: Damian <d...@u...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Rafal M <r...@g...com> wrote in
ps.com:

> [...]
>
> Jesli zdecyduje sie na mechaniczne to w co lepiej zainwestowac -
> odkurzacz (wlasny silnik) czy separator (do ktorego podlacza sie

Mam separator - taki duży blaszany baniak z rurą do którego podłącza się
odkurzacz.
Pozwala na sprawne i dokładne wyczyszczenie kominka i różnych jego
zakamarków (np. szuflady na popiół) i to bez wzbijania popiołu w powietrze
- reszta salonu jest bezpieczna.
Popiół jest zamknięty w środku, więc w trakcie wynoszenia też nic się nie
rozsypuje.

Jedyna wada, to że drobniejsze cząśtki popiołu przechodzą przez niego i
zapychają worek w odkurzaczu. Tak więc po odkurzaniu kominka trzeba założyć
nowy worek, bo odkurzacz nie ciągnie.

Podsumowując, dla mnie warto było wydać ok. stówki.
--
Damian

5. Data: 2007-10-02 18:16:15

Od: "Marcin" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Separator!

www.separator.odkurzacze.pl

/przepraszam/

Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jesli zdecyduje sie na mechaniczne to w co lepiej zainwestowac -
> odkurzacz (wlasny silnik) czy separator (do ktorego podlacza sie

Re: wybór golarki-proszę o pomoc
wybór golarki-proszę o pomoc
Blachy ozdobne i perforowane
pralka i zmywarka z wejściem na ciepłą i zimną wodę
CZy ktoś posiada taką lampę