Komisja ZUS a komisja do spraw orzekania o niepełnosprawności.

1. Data: 2006-01-23 15:36:45

Temat: Komisja ZUS a komisja do spraw orzekania o niepełnosprawności.
Od: "Jaga" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
u mnie - 22 z ranka ale ofiara poniesiona tylko jedna w postaci mojego auta
:)

To tak tytułem wstepu, a teraz do rzeczy może ktos mnie oświeci bo ja już
zupełnie głupia jestem :) MIałam jakiś czas temu komisje z ZUS-u, który
zmienił mi "całkowitą niezdolność do pracy" ( dawny odpowiednik II grupy )
na "częściowo niezdolną do pracy " ( odpowiednik III grupy kiedyś) ze
względu na to, ze pracuje. No i jak się domyslacie straciłam uprawnienia do
dodatkowego urlopu i skróconego czasu pracy. Więc złozyłam papiery do
orzecznictwa powiatowego, które orzeka o niepełnosprawności. I teraz pytanie
jeśli oni stwierdzą, że jednak powinnam mieć "całkowitą" to które orzeczenie
bedzie ważne ? Dodam, że oni chcą ode mnie zświadczeń z ZUS-u, czy wogóle w
takiej sytuacji mam szansę dostać dawną II gr. ? Może macie jakieś własne
doświadczenia ?

Pozdrawiam,
Jaga

2. Data: 2006-01-23 19:53:47

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jaga wrote:
> I teraz pytanie
> jeśli oni stwierdzą, że jednak powinnam mieć "całkowitą" to które orzeczenie
> bedzie ważne ?

Nie mogą stwierdzić "całkowitej", a jedynie umiarkowany stopień
niepełnosprawności. Przynajmniej na tym Ci zależy.
Którekolwiek z tych orzeczeń daje Ci Twoje uprawnienia. Więc jeśli
komisja orzeknie, że jesteś umiarkowanie niepełnosprawna, to to
orzeczenie zanosisz do pracy i znów masz swoje uprawnienia.

> Dodam, że oni chcą ode mnie zświadczeń z ZUS-u, czy wogóle w
> takiej sytuacji mam szansę dostać dawną II gr. ? Może macie jakieś własne
> doświadczenia ?

Tak, jeśli Twój stan zdrowia jest odpowiedni, to masz szanse na
orzeczenie umiarkowanego stopnia niepełnosprawności nawet wtedy, kiedy
ZUS orzekł tylko częściową niezdolność do pracy.
Życzę powodzenia :)

Pozdrawiam serdecznie,
Gerard

3. Data: 2006-01-24 12:16:23

Od: "Jaga" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, jeśli Twój stan zdrowia jest odpowiedni, to masz szanse na orzeczenie
> umiarkowanego stopnia niepełnosprawności nawet wtedy, kiedy ZUS orzekł
> [...]

Dziękuje bardzo!!!! :) Trzymajcie kciuki 1 lutego :)

Pozdrawiam,
Jaga

Najgorszy dzień w roku...
wózek koncepcyjny