Komórki rakowe zjedzą same siebie. Dzięki curry

1. Data: 2009-11-04 22:09:54

Temat: Komórki rakowe zjedzą same siebie. Dzięki curry
Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.doz.pl/newsy/a3163-Komorki_rakowe_zjedza_
same_siebie._Dzieki_curry?utm_source=NEWSLETTER20091
104&utm_medium=email&utm_content=NEWS&utm_campaign=3
163

2009-11-02 08:04:27 Żródło: www.gazeta.pl

Naturalne składniki, takie jak kurkuma znajdująca się w curry mogą stać
się nowymi kuracjami w walce z rakiem - mówią brytyjscy naukowcy. Według
nich curry ma silne działanie antyrakowe.
Jak donosi BBC, chore komórki dosłownie unicestwiły się same. Kurkuma od
dawna była znana ze swoich właściwości leczniczych. Badania nad tą
przyprawą trwają od lat, jednak do tej pory naukowcy uważali, że może ona
pomóc przede wszystkim na artretyzm i demencję. Badania Centrum Naukowego
Cork ds. Nowotworów ukazują kolejną dobroczynną właściwość głównego
składnika popularnego na całym świecie curry. Okazuje się, że jasnożółty
ekstrakt kurkumy, dosłownie zabija komórki rakowe.
Laboratoryjne testy zespołu z Cork są wielkim krokiem w walce z rakiem
przełyku - ocenia BBC. Eksperci ds. onkologii uważają, że badania zespołu
zaprezentowane na łamach brytyjskiego pisma naukowego British Journal of
Cancer, pomogą lekarzom wynaleźć nowe metody terapii.
Jak dowodzi doktor Sharon McKenna z zespołu naukowego odpowiedzialnego za
najnowsze odkrycie, kurkuma dosłownie zabija komórki nowotworowe. Co
więcej, proces ten jest niezwykle szybki. Zrakowiała tkanka ginie w 24
godziny.

--
animka

2. Data: 2009-11-06 21:38:46

Od: "Magda" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

z takimi przyprawami trzeba uwazac bo moga byc zatrute srodkami ochrony
roslin.szczegolnie suszone i taka paryka czy kurkuma niwiadomo jak
uprawiana gdzies tam w indiach.

3. Data: 2009-11-07 09:18:50

Od: "Andrzej" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

I tak tworzą się urban legend z takich popłuczyn. Wydźwięk z oryginalnego
artykułu był inny ale po dziesiątym przepisaniu i zredukowaniu do newesa w
postaci kilku zdań już mamy niemal cudowny lek i "mądrość internetu wzrosła"
a wygodna interpretację będzie cytowana przez następne 100 lat. Jak ktoś
już przyznaje się do przedruku newsa to z jakieś szacownej gazety np. lub
poważniejszego źródła np. z BBC a tak naprawdę to do polskich tabloidów
news przeciekł początkowo z The Sun pospolitego brukowca już jakiś czas
temu i który sam podkreślał, że działanie pewnych składników było tylko na
niektóre rodzaje komórek rakowych w testach laboratoryjnych a właściwości
PRZECIWRAKOWE ZNIKAJĄ W MOMENCIE SPOŻYCIA curry a podsumowując jest to
tylko obiecująca CIEKAWOSTKA ( to co najważniejsze już znikło w czasie
przepisywań), która może wskazać przyszły kierunek badań. Sam brukowiec był
bardzo, bardzo ostrożny w swoich rewelacjach, które wyciągnął z naukowej
publikacji ale czym dalej od pierwotnej publikacji tym jest coraz lepiej.

Pewnie już lub lada moment pojawią się suplementy z Curry o cudownym
działaniu a wielu internautów potwierdzi ich cudowne działanie.

Natykam się przy okazji pracy zawodowej na setki takich przykładów
łańcuszków i przekręceń gdzie zaciera sie pierwotny przekaz i pochodzenie
informacji a czym dalej tym trudniej dotrzeć do jej źródła, zresztą my sami
szukamy krótkich krzykliwych informacji, które skwapliwie nam są podsuwane.
Pewnie sama widomość już będzie żyła swoim życiem a spożycie curry u nas
wzrośnie.

Pozdrowienia A.

4. Data: 2009-11-07 12:54:37

Od: CHeE <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pewnie już lub lada moment pojawią się suplementy z Curry o cudownym
działaniu a wielu internautów potwierdzi ich cudowne działanie."

Na allegro juz sie pojawily tablety z zawartoscia kurkumy. Coz jedni
zarabiaja na szczepionkach na swinska grype ktore sa tylko placebo a
inni na preparatach kurkumy i curry.

Jesli kurkuma jest taka cudowna to hindusi nie powinni chorowac na raka
przeciez oni sie tym zarzeraja .

5. Data: 2009-11-07 13:35:28

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lis, 10:18, "Andrzej" <a...@g...pl> wrote:

> Pewnie sama widomość już będzie żyła swoim życiem a spożycie curry u nas
> wzrośnie.

Masz rację co do obróbki sensacyjnych wiadomości.
W przypadku kurkumy nie należy się tego obawiać, bo znana jest od
wielu, wielu lat jako skuteczny środek żółciopędny, stosowany m.in. w
kamicy żółciowej.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ostry%C5%BC_d%C5%82ugi

Pozdrawiam

mal

6. Data: 2009-11-08 23:03:11

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy to dotyczy także kurkumęy przetworzonej termicznie, pławiącej się w
tłuszczach, tudzież ulegającej innym standardowym przygodom gastronomicznym?
czy też może jedynie 'surowej'?

7. Data: 2009-11-09 01:13:16

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

CHeE pisze:
> [...]
> inni na preparatach kurkumy i curry.
>
> Jesli kurkuma jest taka cudowna to hindusi nie powinni chorowac na raka

Ja tam nie wiem, nie jadam kurkumy, raka też chyba żadnego nie mam.
Tak sobie tylko wkleiłam tutaj tego newsa. Ciekawa jednak byłam co
internetowicze napiszą na ten temat :-)

Pozdrawiam :-)

--
animka

Problem z nadmiernym wypadaniem włosów...
Grupa krwi a grypa
zmiarzdzona ręka
Czy poszerzyć zęby?
"Bez pracy NIE ma kolaczy" - nawet podczas studiowania Biblii