Komputer i decyzje cd

następny post »
From: Maciej Woźniak <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Komputer i decyzje cd
Date: Mon, 1 Feb 2010 11:51:03 +0100

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
news:hk67b7$b4s$1@news.onet.pl...

Nowy wątek z przyczyn technicznych.

> To nie tak, naprawdę. Ty sam napisałeś, że chcesz tu uprawiać walkę 2
> programów rdzeniowych.

Nie, nie napisałem, że chcę. To poczucie obowiązku. Albo odruch.
Tak mnie wytresowano. Chcę, owszem, wygrać tę walkę.
Prawda, że tresowano mnie również, abym udawał, że chodzi o coś innego.
Także przed samym sobą. Nie ze wszystkim zatem się moja tresura udała.
Wyścigu szczurów też nie uprawiam, a powinienem...

> Nie każdemu chodzi o coś podobnego, i nie każdy pojęcie "wygrać" rozumie
> podobnie. To jak z "wyścigiem szczurów"- jeśli nie bierzesz udziału-
> wygrałeś!

Owszem, każdy pojęcie "wygrać" rozumie podobnie. I w
dyskusji spośród wielu możliwych znaczeń (z których
każdy zna wszystkie albo więksość) każdy zawsze
wybierze to, które - jak mu się zdaje - zapewni mu
najwięcej punktów. Bywa, że zamiast zdobyć punkty,
strzeli sobie samobója.

> No nie- nie tak:-). Raczej chciałem tylko coś sprawdzić:-).

No pewnie. Zaczyna się zawsze niewinnie. :)

> Właśnie- mam głębokie przekonanie, że tu jest Twój problem. Psychol. Tylko
> to Twoja opinia. Jak Cię boli ząb- to jesteś człowiekiem z bolącym zębem,
> i jak chcesz to zmienić- pójdziesz do stomatologa. Jak masz problemy
> emocjonalne- to jesteś człowiekiem z problemami emocjonalnymi, i jak Ci to
> przeszkadza- powinieneś iść do psychoterapeuty. W żadnym razie nie jesteś
> psycholem. Przynajmniej nie sprawiasz na mnie podobnego wrażenia.

Nie? Niech będzie. Ale słabo mnie znasz.
Bolący ząb nie jest składnikiem "ja". Angina też nie.
A emocje owszem. Ich ewentualny brak też. Zgodzisz się?