Komunikatywnosc

1. Data: 2002-09-15 14:41:52

Temat: Komunikatywnosc
Od: "mal" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam sie od czego jest uzaleznione ze niektorzy sa komunikatywni i
latwo nawiazuja kontakty a inni nie, wygladu, ubioru, milej aparycji ,
"posiadania tematow do rozmowy" czy mozna nauczyc sie byc osoba
komunikatywna? Brak komunikatywnosci w skrajnych przypadkach doprowadzic
moze do izolacji od srodowiska, traktowania ludzi cynicznie jako obrony
przed "i tak mnie nik nie polubi nie bedzie chcial zagadac" Co o tym
sadzicie?
Mal

1. Data: 2002-09-15 16:10:56

Temat: Re: Komunikatywnosc
Od: d...@p...onet.pl (dobromirka) szukaj wiadomości tego autora

czy mozna nauczyc sie byc osoba
> komunikatywna? Co o tym
> sadzicie?
> Mal

Mal, zacznę od tego że nie jestem psychologiem, więc moja odpowiedź będzie
niefachowa, a brzmi ona : można się tego nauczyć. Jestem tego żywym
przykładem, od skrajnej niekomunikatywności do nazwijmy to komunikatywności
w górnej granicy normy. Lubię rozmawiać z ludźmi, także tymi których nie
znam. Czasem jest to tylko wymiana dwóch zdań, uśmiech, czasem dłuższa
rozmowa. Za każdym razem daje mi to poczucie jakiegoś zadomowienia w drugim
człowieku, wspólnej płaszczyzny. Losie, ten post nie miał być taki długi,
sorry.
Dobr.

1. Data: 2002-09-16 11:09:39

Od: "Rafson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
drugim
> człowieku, wspólnej płaszczyzny. Losie, ten post nie miał być taki długi,

Pytanko do Dobromirki, Jak ci się udało, przejść od "od skrajnej
niekomunikatywności do nazwijmy to komunikatywności". Jakieś ćwiczenia,
psycholog czy jedynie upór i samozaparcie?

Pozdrov

1. Data: 2002-09-16 13:42:23

Od: d...@p...onet.pl (dobromirka) szukaj wiadomości tego autora

> Pytanko do Dobromirki, Jak ci się udało, przejść od "od skrajnej
> niekomunikatywności do nazwijmy to komunikatywności". Jakieś ćwiczenia,
> psycholog czy jedynie upór i samozaparcie?
>
> Pozdrov

Ani to ani to Rafson. Samo przyszło kiedy wyniosłam się po maturze z domu i
przeniosłam do innego miasta .Ze zdziwieniem zauważyłam (chociaż mój dom
rodzinny jest okay) że jestem odbierana na plus, akceptowana. To
wystarczyło. Acha, i moje kontakty nie są jakieś rubaszne i głośne, nadal
jestem introwertyczką, ale to nie przeszkadza.
Pozdrowienia.

1. Data: 2002-09-16 15:12:26

Od: "Kis Smis" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy tylko dla mnie komunikatywność dotyczy np wypowiedzi i oznacza jej
zrozumiałość a w odniesieniu do człowieka zdolnośc do wyrażania się w sposób
zrozumiały i zgodny z intencjami?

kis

Re: ŚWIAT + czy -
Czy to juz koniec?
Certyfikat Psychoterapeuty - kto ma prawo wydać ?
chcę zapytać o NLP
To... nie możliwe aby...