Koniec roku to o ocenach ;-)

51. Data: 2008-06-17 14:27:07

Temat: Re: Koniec roku to o ocenach ;-)
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalny Lemur" <shure1@nospam_o2.pl> napisał w wiadomości
news:g38gvj$7vb$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Do roboty go pogonić i tyle a nie szukać usprawiedliwień.

Jest goniony i op* mu się niezły dostał na koniec roku, niezależnie od tego
wszystkiego, co mu się dostało w trakcie roku szkolnego. Nie pytałam o to,
czy uczeń ma prawo sobie olewać w dowolny sposób szkołę. Nie ma prawa.
Kwestią tylko było, czy - przykładowo - jeżeli w ciągu semestru zgarnął -
zasłużenie - 5 pał za brak prac domowych i dwie piątki z klasówek, to
powinien na koniec roku dostać "2", bo tak wyszło z arytmetyki, czy może
niekoniecznie. Jak już pisałam - 2 z 3 nauczycieli uznało, że najważniejsza
jest wiedza, trzeci niekoniecznie, stąd chciałam poznać więcej opinii.
Skończyło się co prawda na tym, że mam się zastanowić nad sobą i dzieckiem a
nie czepiać się zasłużonych w boju nauczycieli, ale to wkalkulowałam w
koszty ;-)

Agnieszka (żeby nie było kolejnego pobocznego flejma - oceny i ocena końcowa
w powyższym przykładzie są tylko _przykładowe_ ;-))

52. Data: 2008-06-17 14:31:58

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i słusznie - miał zadane - nie zrobił - pała. Nie rozumiem na prawdę co
> w tym dziwnego widzisz.

W pałach za nieodrobione lekcje? Nic, kompletnie nic dziwnego.

A w ramach anegdoty: rozmawiałam ze starą belfrzycą z prawie 40-letnim
stażem w szkołach, która wychowała wielu olimpijczyków oraz wielu przyszłych
nauczycieli. Podsumowała mniej więcej tak: "Tylko idiota może wymagać od
całej klasy tego samego, to jest piewsza rzecz, jakiej uczę swoich
studentów. Jak ktoś nie umie pracować z uczniem uzdolnionym, przeciętnym i
słabym to niech się nie bierze za nauczanie". Ot, co człowiek to pogląd.

Agnieszka

53. Data: 2008-06-17 14:35:08

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalny Lemur"
> No i słusznie - miał zadane - nie zrobił - pała. Nie rozumiem na prawdę co
> w tym dziwnego widzisz.

Się mogę wtrącić?
Jedyne zdziwienie Agnieszki dotyczyło imo rozbieżności oceny za_to_samo u
różnych nauczycieli tej samej szkoły. Juz kilka razy pisała, że nie szuka
alibi dla lenia, tylko ciekawi ja spojrzenie innych, czy też takie rozbieżne
jest. Zezowate znaczy.
Dziękuję. <dyg>

EwaSzy

54. Data: 2008-06-17 14:37:02

Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> W pałach za nieodrobione lekcje? Nic, kompletnie nic dziwnego.

Ulżyj mojej inteligencji: to ironia czy nie?

> [...]
> swoich studentów. Jak ktoś nie umie pracować z uczniem uzdolnionym,
> przeciętnym i słabym to niech się nie bierze za nauczanie". Ot, co

Widzisz, uogólniasz troszkę za bardzo. Nie ma takiej szkoły, w której od
każdego ucznia wymagano by kompletnie czego innego. A wracając -
odrabiania lekcji można wymagać spokojnie od całej klasy.

LL

--
http://pl.youtube.com/watch?v=hkqqMPPg2VI
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

55. Data: 2008-06-17 14:42:49

Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> [...]
> semestru zgarnął - zasłużenie - 5 pał za brak prac domowych i dwie
> piątki z klasówek, to powinien na koniec roku dostać "2", bo tak wyszło

Wiesz nie wiem szczerze mówiąc. Bo w sumie wydaje mi się, że bardzo
ważne jest ile taki dzieciak włożył pracy w to wszystko. Dopuszczający
to może rzeczywiście trochę za mało. Ale _ja_ pewnie powyżej dst w
takiej sytuacji bym nie postawiła. No chyba że oprócz tych prac robił
coś ponad program - jakieś referaty, ciekawostki, angażował się w lekcje
(pomijając kółka).

Ja myślę, że prawda leży po środku...

LL

56. Data: 2008-06-17 14:53:48

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ulżyj mojej inteligencji: to ironia czy nie?

Nie.

Agnieszka

57. Data: 2008-06-18 06:00:49

Od: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalny Lemur" :

> Indywidualista i geniusz też czasem musi zrobić coś nudnego. Musi też pracować
> nad sobą. Być systematycznym. Bo nawet geniusz dojdzie do poziomu, na ktorym
> trafi na trudność. Żeby ją pokonać potrzebna jest systematyczność a często też
> obowiązkowość.

Przyznam się, że ja się tego nauczyłam dopiero na studiach, kiedy mocno dostalam
w tyłek (groził mi urlop, z powodu nie zaliczenia bardzo trudnego przedmiotu).
A niektórzy systematycznosci nie nauczą się do emerytury (np. mój mąż) i też
żyją.

Jest to uciążliwe nie tyle dla nich co dla całej reszty - rodziny, pracodawców
itd.

B.

58. Data: 2008-06-18 20:29:10

Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Jun 2008 23:29:13 +0200, a...@p...onet.pl napisał(a):

> np. nie dostał roli w przedstawieniu
> przygotowywanym na koniec roku, a bardzo mu na tym zależało. jako jeden z 3
> osób z klasy.

Ło matko, przedstawienia (klasowe) to się tak przygotowuje żeby każdy mógł
wystąpić, a jak już nie ma co powiedzieć to chociaż jakąś dekorację udaje
;)
--
Elżbieta

59. Data: 2008-06-18 20:45:11

Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Jun 2008 16:31:58 +0200, Agnieszka napisał(a):

> [...]
> słabym to niech się nie bierze za nauczanie". Ot, co człowiek to pogląd.

Ta pani mi się podoba.
A u Was sprawa została chyba "zawalona" na początku. Moje zdanie pokrywa
się z większością, zadanie domowe to obowiązek i wykonać należy. Natomiast
skoro uczeń szczególnie uzdolniony, lub z obniżeniem wymagań (tacy przecież
też bywają), to daje mu się zadanie na miarę jego możliwości. Myślę, że
należało się na początku roku upominać o takie traktowanie jeśli pani się
sama nie pokapowała. A teraz to musztarda po obiedzie.
A ja takie "kwiatki" przez ostatnie dwa tygodnie obserwowałam, że źle wróże
naszym szkołom w przyszłości jeśli większość młodych nauczycieli po
studiach będzie taka jak obserwowane przeze mnie. Chyba zacznę postulować,
że aby uczyć trzeba mieć własne dziecko w tym wieku najpierw ;)
--
Elżbieta

60. Data: 2008-06-18 20:53:22

Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Jun 2008 16:42:49 +0200, Lolalny Lemur napisał(a):

> [...]
> takiej sytuacji bym nie postawiła. No chyba że oprócz tych prac robił
> coś ponad program - jakieś referaty, ciekawostki, angażował się w lekcje

Jeśli np. olimpijczyk, czy wygrywa jakieś konkursy, posiada wiadomości
wykraczające poza program, to 6 się należy. Natomiast za olewanie prac
domowych można np. spuścić do 5. Chociaż ja dałabym od początku takiemu
inne zadania domowe.
--
Elżbieta

technik farmaceutyczny http://medyk.zgora.pl/in dex.php?option=com_conte nt&task=view&id=83&Itemi d=38
Re: uwaga na cwaniaka rtozsyłają trojany
2letnia ziewczynka zmarła zamknięta w aucie
Po prostu szczęśliwy człowiek wraca skacząc do góry z radości.
Zastrzelić czy defenestrować?