Konserwcja panelo podłogowych

1. Data: 2002-03-27 12:05:00

Temat: Konserwcja panelo podłogowych
Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam świeżo położone panele w kuchni. Chciałabym w związku z tym porządnie je
zakonserwować (dobrze zabezpieczyć przed wodą), ale nie mogę znaleźć
odpowiedniego środka. Czy ktoś z grupowiczów może mi podać jakąś nazwę,
ewentualnie firmę, która taki środek produkuje.

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2002-03-27 12:18:46

Temat: Re: Konserwcja panelo podłogowych
Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <a...@w...pl> napisał
w wiadomości news:a7scbn$lg5$1@news.tpi.pl...

> [...]
> odpowiedniego środka. Czy ktoś z grupowiczów może mi podać jakąś nazwę,
> ewentualnie firmę, która taki środek produkuje.

Obawiam się, że takiego środka nie ma, a przynajmnie ja o takim nie
słyszałem. Jeśli chciałaś mieć na podłodze coś co ładnie wygląda i
jednocześnie jest odporne na wodę, to trzeba było położyć PCV - wybór
ogromny.
Jeśli zaś chodzi Ci o zabezpieczenie przed przypadkowymi bryźnięciami wody,
takimi "od mycia naczyń" - to nie masz się czym przejmować.
Ja w swojej kuchni mam panele (i nie tylko w kuchni), które regularnie
zmywam mopem z płynem (jakiś Ajax) i nic się nie dzieje złego. Oczywiście,
gdyby wylać na podłogę wiadro wody i nie zebrać tego - wtedy panele mogłyby
się zbuntować, ale przy kilku kroplach wody nie ma sobie głowy zawracać.
Poza tym panele, jeśli klejone, a nie "klikane", to z natury są odporne na
niewielką, sporadyczną wilgoć - taką "od zmywania". Po prostu klej łączący
panele jest czymś w rodzaju zabezpieczenia przed przenikaniem wody pod
panel. Oczywiście, dużo zależy od staranności położenia podłogi, ale o tym
nie muszę chyba pisać.

Adam 'Rolek' Rolbiecki a...@g...pl

1. Data: 2002-03-27 12:58:57

Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obawiam się, że takiego środka nie ma, a przynajmnie ja o takim
nie
> słyszałem.

A ja właśnie słyszałam o jakimś mleczku, które prawdopodobnie zapełnia
ewenwtulane drobne szczeliny.

> Jeśli chciałaś mieć na podłodze coś co ładnie wygląda i
> jednocześnie jest odporne na wodę, to trzeba było położyć PCV - wybór
> ogromny.

Niestety, ale mnie PCV w ogóle się nie podoba. W moim przypadku nawet jest
nie specjalnie wskazane, gdyż mam kuchnię połączoną z jadalnią i pokojem
gościnnym.

> Jeśli zaś chodzi Ci o zabezpieczenie przed przypadkowymi bryźnięciami
wody,
> takimi "od mycia naczyń" - to nie masz się czym przejmować.

Właśnie o takie przypadkowe bryźnięcia mi chodziło.
Dzięki za uspokojenie i dalsze wyjaśnienia.
Po prostu dmucham na zimne, bo trochę mnie te remonty i praca kosztowały i
nie chciałabym za jakiś czas zrywać podłóg.

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2002-03-27 17:17:20

Od: "M.D.Kos" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niewielka ilość wody nie szkodzi panelom podłogowym. Sprawdzone, przez trzy
lata myte i zalewane ( szklanka z wodą, jakiś napój po imprezie dzieci).
Ostrzegam przed mleczkami woskami itp. Po położeniu pierwszy pomysł to
oczywiście konserwacja. Kupiliśmy "najlepszy" z możliwych środków do
konserwacji i efekt był taki, że po trzech godzinach polerowania trzy dni
zdrapywaliśmy. Same smugi. Nie dało się położyć równomiernej warstwy.

1. Data: 2002-03-29 14:31:35

Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia napisał(a) w wiadomości: ...
>Witam!
>Mam ?wieżo położone panele w kuchni. Chciałabym w zwi?zku z tym porz?dnie
je
>zakonserwować (dobrze zabezpieczyć przed wod?), ale nie mogę znaleĽć
>odpowiedniego ?rodka. Czy kto? z grupowiczów może mi podać jak?? nazwę,
>ewentualnie firmę, która taki ?rodek produkuje.

Generalnie klej jest wodoodporny i zabezpiecza przed dostaniem sie wilgoci
do paneli. Niestety nie zawsze :-(( Sa srodki w hipermarketach Sidoluxa
sluzace do zabezpieczania - jakas powloka akrylowa.

Pozdrawiam
Zonzi

meble kuchenne W-wa
Ile kosztuje 1 kilowatogodzina?
Drzwi przesuwane do szafki
Lodówka Gorenje - Jakie opinie ?
Zabudowa szafa z drzwiami przesuwanymi ?