Kontrola nad zwężaniem źrenic

1. Data: 2004-12-24 21:48:16

Temat: Kontrola nad zwężaniem źrenic
Od: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Pytanie chce zdać z czystej ciekawosci, ale jako ze nie daje mi ono
spokoju, to co sobie bede zalowal ;-)

Otoz znam osobe, ktora potrafi kontrolowac zwezanie sie zrenic.
Po prostu jesli sie skupi to potrafi je zwezic (rozszerzyc juz nie - same
to robia).

Jak to jest medycznie wytlumaczone?

Zawsze myslalem, ze jest to w pelni niezalezne od swiadomych zamierzen, a
tu takie cos...

Pozdrawiam i TIA

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
a...@a...waw.pl (primary) ICQ UIN: 21284055

2. Data: 2004-12-24 23:26:38

Temat: Re: Kontrola nad zwężaniem źrenic
Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jak to jest medycznie wytlumaczone?
>
> Zawsze myslalem, ze jest to w pelni niezalezne od swiadomych zamierzen, a

Odruch na zbieznosc i nastawnosc jak go niektorzy nazywaja lub akomodacyjny
:-) Chodzi o to ze przy patrzeniu na bliskie przedmioty zwezaja sie zrenice
(i nie tylko...) aby zmniejszyc wplyw aberracji sferycznych naszej
niedoskonalej soczewki (cos jak przy robieniu zdjec zmniejszenie
przeslony...).
Po pierwsze mozesz sprobowac spojrzec na swoj nos i zrenice sie zmniejsza
(chyba ze jest tak jasno ze bardziej sie nie da :) lub tez patrzac w dal na
jakis przedmiot naprzemiennie wyostrzaj obraz na 5s i nastepnie "rozmazuj"
na 5s. Trudno napisal ale widomo o co chodzi, przy lekkim swietle w domu
widac, ale na sobie sam tego nie zobaczysz. Popros kogos do pomocy :-)

--
Pozdrawiam Norbert :-)
http://www.nkruk.tk/

3. Data: 2004-12-24 23:32:58

Od: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na 5s. Trudno napisal ale widomo o co chodzi, przy lekkim swietle w domu
> widac, ale na sobie sam tego nie zobaczysz. Popros kogos do pomocy :-)

Ok - zobacze jaki jest mechanizm u tej osoby :-)

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
a...@a...waw.pl (primary) ICQ UIN: 21284055
a...@t...pl (secondary) GaduGadu: 1004327

Jak długo ból
niskie ciśnienie