Koperek w dużych ilościach

1. Data: 2014-04-25 13:38:52

Temat: Koperek w dużych ilościach
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zostałam obdarowana koperkiem w dużych ilościach. Mam plan go posiekać i
zamrozić, ale czy trzeba go wcześniej myć/płukać?
Małe ilości płuczę, suszę, a potem siekam, ale z taką ilością nie chce
mi się tak bawić. Na oko nie jest opiaszczony, ani brudny.
Może jakoś inaczej go przechować?

Ewa
--

Dzisiaj szparagowa, a jutro chyba koperkowa.

2. Data: 2014-04-25 14:23:30

Temat: Re: Koperek w dużych ilościach
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa została obdarowana koperkiem w dużych ilościach:

> Mam plan go posiekać i zamrozić, ale czy trzeba go wcześniej myć/płukać?

Przede wszystkim nie warto siekać. Mnie kiedyś obdarowano pietruszką
w ilościach znaczących. Włożyłem badyle jak leci do zamrażalnika.
Na takiej zamrożonej gałązce listki znkomicie się kruszą. To jest
nawet lepsze od siekania nożem, bo osobno zostają łodyżki, które
można wyrzucić lub użyć do mniej szlachetnych celów.

Jarek

--
Niechaj rośnie nam koperek
Na przemianę, na wiaterek

3. Data: 2014-04-25 15:30:57

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może jakoś inaczej go przechować?

Można zawsze ususzyć.

4. Data: 2014-04-25 16:34:57

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Apr 2014 15:30:57 +0200, Robson wrote:

> Można zawsze ususzyć.

Mimo wszystkich sposobów przechowywania to jednak bym umył. Nie wdając
się w jakieś szczegółowe mycie - ot wziąć poteżną garść za łodygi, nalać
do zlewy wody i pomachać tym pękiem w wodzie. Zmienić wodę i powtórzyć.
I tak z każdym pękiem - chyba za dużo roboty nie ma. No chyba, że dużo
to masz na myśli kilka snopków.

5. Data: 2014-04-25 19:56:00

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Pani Ewa została obdarowana koperkiem w dużych ilościach:

> Przede wszystkim nie warto siekać. Mnie kiedyś obdarowano pietruszką
> w ilościach znaczących. Włożyłem badyle jak leci do zamrażalnika.

Tak też zrobiłam. Podzieliłam na trochę mniejsze partie, popakowałam do
woreczków i do zamrażalnika. Dzięki za radę.

Ewa

6. Data: 2014-04-25 20:33:54

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Małe ilości płuczę, suszę, a potem siekam, ale z taką ilością nie chce
> mi się tak bawić. Na oko nie jest opiaszczony, ani brudny.

Nie myję przed mrożeniem.
Ale mam z nieobsikiwanego źródła.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

7. Data: 2014-04-25 21:49:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Apr 2014 20:33:54 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2014-04-25 13:38, obywatel FEniks uprzejmie donosi:
>
> Nie myję przed mrożeniem.
> Ale mam z nieobsikiwanego źródła.

Ja mrożę - przed mrożeniem myję, obowiązkowo (odciskam potem w ręczniku,
ale można odwirować w wiróce do sałaty, jeśli ktoś ma). Mysie jest
obowiązkowe, ponieważ bardzo często w koperku siedzą liczne te zielone
malutkie mszyce, a widoczne są dopiero kiedy pływają w wodzoe po płukaniu
kopru. Wodę radzę osolić albo zakwasić octem, żeby spadły... No.
I siekam - też koniecznie., bo lubię bardzo drobną "granulację" koperku;
robię z niego potem zupę koperkową, albo sos na gorąco do jajek na piątkowe
obiady, więc nie chcę mieć długich wiechci w potrawie, a kruszenie
zamrożonego koperku nie jest moim ulubionym zajęciem.

8. Data: 2014-04-25 21:49:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Apr 2014 15:30:57 +0200, Robson napisał(a):

> Można zawsze ususzyć.

Bez sensu - cały aromat i kolor znika.

9. Data: 2014-04-25 22:02:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-25 20:33, Qrczak pisze:
> Dnia 2014-04-25 13:38, obywatel FEniks uprzejmie donosi:
>
> Nie myję przed mrożeniem.
> Ale mam z nieobsikiwanego źródła.

Ten mój koperek to jest na pewno spod jakiejś folii albo szklarni, więc
raczej obsikanie go nie dotknęło.

Ewa

10. Data: 2014-04-26 14:10:48

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Ten mój koperek to jest na pewno spod jakiejś folii albo szklarni, więc
> raczej obsikanie go nie dotknęło.

Ja tam myję. Bo potem z tego "czystego" koperku to wiadro mułu można
nazbierać na dnie naczynia;-).
Przed mrożeniem osuszam i siekam.

J.

www.kontestacja.com

CHILD MOLESTORS at http://www.virtualcourth ouse.info
Hello Dariusz K. Ładziak !! Pogratulować pysznego żurku !!
Pochwalę się - zrobiłem żurek...
Pizza jak z pizzerni
Re: Jak długo się gotuje jaja pszepiurcze?