Hello Dariusz K. Ładziak !! Pogratulować pysznego żurku !!

1. Data: 2014-04-21 21:14:26

Temat: Hello Dariusz K. Ładziak !! Pogratulować pysznego żurku !!
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ano mam pewne pytanko dotyczące płucek. Daaawno temu, robiłem podejście do gulaszu z
płucek.. Na kwaśno.. Przepis z jakiejś zacnej książki kucharskiej, ale niestety efekt
był porażająco obrzydliwy. Te pokrojone płucka, to w zasadzie "naciągające" szpeja
były. Lat temu było to wiele, dokładnie nie pamiętam, ale chyba były to wieprzowe
płucka. Może w tym sęk ?!..

Może podobnie jak z nerkami wieprzowymi, trzeba znać "myk"? W przypadku nerek mam
swoją metodę na pyszne wieprzowe, ale na płucka nie mam nawet pomysła.

No i w końcu pytanie, a nawet 2/3 pytania:

1) Na pewno cielęce? Jak tak, to gdzie to kupić?
2) Masz jakiś pomysł na smaczne upitraszenie wieprzowych?

2. Data: 2014-04-21 21:57:38

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
>
> No i w końcu pytanie, a nawet 2/3 pytania:
>
> 1) Na pewno cielęce? Jak tak, to gdzie to kupić?

Tam gdzie wieprzowe i wołowe - ja z lenistwa w hipermarketach kupuję,
raz maja takie, raz inne.

Cielęce są najdelikatniejsze - półtorej godziny z zegarkiem w ręku i są
dobre. Wieprzowe i wołowe zależą od historii zwierzaka - czasem są z
młodego opasa a czasem z emerytowanego zwierza zarodowego. Trzeba nabrać
wyczucia i pilnować jak się gotują. Mają być lekko sprężyste, gąbkowate
ale już możliwe do pogryzienia.
> 2) Masz jakiś pomysł na smaczne upitraszenie wieprzowych?

Jak cielęce - tyle że bardziej pilnować trzeba, jak napisałem.

W ogóle funkcjonujące w sieci przepisy na płucka na kwaśno są moim
zdaniem bezsensowne, żebym się gorzej nie wypowiedział. Biała zasmażka i
ocet - częsta propozycja, fuj!

Zacząć należy od historii żuru. Kiedyś nie kisiło się wodnistego żuru w
butelkach - żur to był wywar mięsny zagęszczony nadmiarem (zawsze
powstaje nadmiar - a darów bożych nie godzi się marnować) zakwasu na
chleb. Tu nadmiar zakwasu waliło się do zupy - gęstsza była a i kwas
mlekowy zabezpieczał przed rozwojem bakterii jadu kiełbasianego (bo
botulinum kwasu nie lubi). I płucka na kwaśno należy zagęszczać właśnie
gęstym zakwasem piekarskim - wówczas będą dobre.

Natomiast nerki wymagają w pierwszej kolejności długiego moczenia w paru
wodach (ortodoksi kończą moczeniem w mleku) a potem kilkukrotnego
szybkiego obgotowania w kolejno zmienianych wodach - wszystkio po to
żeby pozbyć się zapachu moczu. Jak się dobrze wymoczy i obgotuje -
pychota nie z tej ziemi!

--
Darek

3. Data: 2014-04-22 01:08:55

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 21:57:38 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak
napisał:

> [...]
>

> W ogóle funkcjonujące w sieci przepisy na płucka na kwaśno są moim
>
> zdaniem bezsensowne, żebym się gorzej nie wypowiedział. Biała zasmażka i

Jak do tej pory zgadzam się z Tobą.

> [...]
>
> botulinum kwasu nie lubi). I płucka na kwaśno należy zagęszczać właśnie
>
> gęstym zakwasem piekarskim - wówczas będą dobre.

Odpada, zbyt skomplikowane i czasochłonne. A i tak diabły wiedzą co z tego wyjdzie..

> [...]
>
> szybkiego obgotowania w kolejno zmienianych wodach - wszystkio po to
>
> żeby pozbyć się zapachu moczu. Jak się dobrze wymoczy i obgotuje -

Jeśli chodzi o nerki, to znam się na tym, powyższy przepis odrzucam w
"przedbiegach"

Robimy tak:

1) Nery nacinamy w poprzek ich "osi obrotu" na głębokość ok. 2-3 cm.
2) W zlewaku zalewamy zimną wodą i wyciskamy.. Woda się zaczerwieni, wiadomo
dlaczego..
3) Zlewamy wodę ze zlewaka i powtarzamy czynnoć 2-3 razy. Aż woda będzie prawie
"wodnista". O mleku zapomnij, bo to jakieś głupie wymysły.
4) No i teraz obgotowanie.. Też 2-3 razy, mieszać czymkolwiek, bo za pierwszym razem
mogą przywierać do gara, pojawią się też nieładne "szumowiny", ale tym się nie
przejmuj.
5) Powtórz pkt.4 usuwając szumowiny 3 razy.
6) Hmmm..., trochę roboty było. A teraz to dalej "bułka z masłem".
7) Nery pokrój w plastry, poprzecznie tak na 1 cm.
8) 2-3 cebule pociaprane byle jak, peperoni drobno posiekane, 5-6 goździków, parę
listków laurowych, ziele angielskie i parę minut szklimy to.Aha!! Można też dorzucić
parę suszonych owoców jałowca.
9) Teraz wcieramy do tego trochę pieprzu i ŚMIAŁO 1/3 butli Maggi.
10) Teraz wciepujemy do tego nery i dusimy jakieś 30-40 minut, pilnując i ewentualnie
podlewając H2O.
11) Do połowy szklanki wlewamy mleko i ciepiemy 2 stołowe łyżki pszennej. Mieszamy
tak, coby glutów nie było.. Następnie wlewamy do szklanki parę łyżek sosu z pkt.10,
robimy kremową konsystencję i delikatnie wlewamy z powrotem do potrawy,,

===============

Fantastycznie pasi z pociapranymi ziemniakami.

AHA !! Jakieś tam "molędzenie" nerek w mleku, to totalne nieporozumienie.

Zrób jak napisałem, a polubisz.

4. Data: 2014-04-22 09:09:25

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

Ładziak napisał:
> [...]

Mieszamy tak, coby glutów nie było.. Następnie wlewamy do szklanki parę
łyżek sosu z pkt.10, robimy kremową konsystencję i delikatnie wlewamy z

**************
a jaja vel cynadry? kilka razy jadłem podczas wizyty u kolegi w Australii
zarówno baranie jak i wołowe. Smakowały bardzo, ale inaczej przyrządzane niż
u nas. Bardzo miło wspominam smak penisa wołowego, lepszy niż polędwica!
Cynadry za schyłku komuny czasem były w Myśliwskiej na placu Szczepańskim.
pozdr
Stefan

5. Data: 2014-04-22 10:03:05

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Są niezdrowe, zdaje się z powodu dużej ilości holesterolu.
Są kraje zabraniające z tej pszyczyny pszerobu,
ale myślę, że raz na 5 lat można zjeść.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

6. Data: 2014-04-22 10:29:53

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 09:09:25 UTC+2 użytkownik Stefan napisał:
> [...]
>
> zarówno baranie jak i wołowe. Smakowały bardzo, ale inaczej przyrządzane niż

Baranie żarłem w Yemenie. SUPER !!

> Bardzo miło wspominam smak penisa wołowego, lepszy niż polędwica!

O żesz.... O tym nie wiedziałem...

> Cynadry za schyłku komuny czasem były w Myśliwskiej na placu Szczepańskim.

Jakie miasto?

7. Data: 2014-04-22 10:32:27

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 10:03:05 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:
> Są niezdrowe, zdaje się z powodu dużej ilości holesterolu.

Zdaje się, czy na pewno?

> Są kraje zabraniające z tej pszyczyny pszerobu,

Jakie?

> ale myślę,

Wątpię.

8. Data: 2014-04-22 10:46:30

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

> [...]
> Użytkownik napisał w wiadomości grup

> Cynadry za schyłku komuny czasem były w Myśliwskiej na placu Szczepańskim.

A gdzież może być plac Szczepański? tylko w Krakowie!
pozdr
Stefan

9. Data: 2014-04-22 10:52:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Apr 2014 10:03:05 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Są kraje zabraniające z tej pszyczyny pszerobu,

I co, nikt tam tego nie ji?
:-]

Pochwalę się - zrobiłem żurek...
Pizza jak z pizzerni
Re: Jak długo się gotuje jaja pszepiurcze?
Do garów Stokrotna !!
Ślepa polędwica